Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) aréna (1) arena (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2009.05.17. 22:21 Brendel Mátyás

Carnap Workshop a Sorbone-on és Victor Hugo

 

Származási hely: 2009.05.16.carnapworkshop_victorhugo

Pár éve, amikor Párizsban voltam, a HOPOS-ra jöttem, azaz a tudományfilozófia történetének konferenciájára. Innen jött, hogy amikor egy kis időm volt, eszembe jutott, hogy talán meg kéne nézni, nincs-e megint valami Párizsban a tudományfilozófia terén.

Találtam is valami igazán jó dolgot, nevezetesen egy Carnap Workshopot. Mi több, ingyenest. Szóval egy RER jegy áráért abban a szerencsés lehetőségben részesültem, hogy a filozófiai témám egyik legfontosabb rendezvényén vehettem részt. Micsoda szerencse.

A HOPOS-ra anno Finnországból jöttem, ami nem volt olcsó, de vállaltam, és mellékesen Párizst is akkor láttam először. Aztán Berlinben voltam egy hasonló workshopon, ahol szerencsés voltam, mivel egyébként Bochumban dolgoztam, és összekötöttem egy berlini látogatással, valamint egy családi kirándulással Potsdamban.

Most viszont olyan szerencsém van, hogy a következő fontos eseményen itt vagyok a közelben. Ráadásul a következő HOPOS meg Budapesten lesz, addigra megint otthon leszek. Csak valahogy fel kell készüljek a könyveim nélkül.

A Workshop csütörtöktől szombatig tartott, és legszívesebben végighallgattam volna. Csak sajnos dolgozni is kellett, és sajnos még ráadásul fontos is volt dolgozni, mert meg kéne, hogy legyünk valamivel.

Származási hely: 2009.05.16.carnapworkshop_victorhugo

Azért délután mindig bementem, és meghallgattam az előadásokat. Mindig biciklivel mentem, és utána egy kicsit még nézelődtem a városban. A Workshop a Sorbone Jogi karán volt, ami a Pantheon terén van. Nem akármilyen helyszín, a negyedik emeleti ablakból a belső udvaron túl, a tető felett látni lehetett a Pantheon kupoláját. A biciklimet pedig egyenesen a Pantheon előtti láncokhoz lakatoltam.

Származási hely: 2009.05.16.carnapworkshop_victorhugo

Első dolgom az előadások után egyébként az volt, hogy végig fényképeztem a Genevieve könyvtár névsorát, had legyen meg az egész. Csütörtökön esett, és így nem volt olyan jó, de azért találtam egy nagyon szép kis mecsetet. Előtte arab koldus nénikék ültek, ami nem volt igazán szép látvány. De a mecset az igen, különösen belülről.

Származási hely: 2009.05.16.carnapworkshop_victorhugo

Aztán a szemerkélő esőben átvágtam a növénykerten. Jardin des Plantes, micsoda elnevezés, mintha a kert nem volna defaultból növény.:) Lamarck szobra volt az egyik bejáratnál, az „evolúció megalkotója” volt a felirat. Igaz, csak a lamarcki evolúció éppen nem bizonyult igaznak. A darwini séma volt az igaz, bármilyen meglepő is. No de azért Lamarck érdemei az etológiában, vagy növénytanban bizonyára nem jelentéktelenek. Nyilván nagyon sok értékes leíráson és adaton alapult az elgondolása.

Származási hely: 2009.05.16.carnapworkshop_victorhugo

A pénteki nap már szebb volt, elcsámborogtam a Lutece Aránába, ami egy teljesen klasszikus, római aréna, de ma játszótér. Fantasztikus dolog, nem? Hogy ahol római katonák szórakoztak, ott ma párizsi gyerekek fociznak. Talán sok minden újabb, de az alapok mégiscsak ókoriak.

Származási hely: 2009.05.16.carnapworkshop_victorhugo

Aztán megtaláltam a Diderot Egyetemet és az Arab Intézetet, ami a térképeken nagyon látványosnak látszik. Valóságban az egyetemben van egy igen nagy felhőkarcoló, és sok modern épület, de egy kicsit össze-vissza. Az arab intézet meg semmi különös.

Származási hely: 2009.05.16.carnapworkshop_victorhugo

A Gare Austerlitzen vettem egy jegyet, meglepetés, hogy hova. De nagyon örültem, mert majd meglátjátok, hova fogok menni. Utána irány vissza a Pantheon, és menet közben azért a Genevievre templomba bementem, ahol - nocsak, megint - mise volt. Ezek a franciák lehet, hogy sokszor laicisták, a katolikusok viszont mégis igen aktívnak tűnnek.

A Pantheonhoz azért mentem vissza, mert valamit mondtak arról, hogy hétkor lesz valami. Találkoztam emberekkel a konferenciáról, és követtem őket. Én azt gondoltam, hogy valamelyik étteremben fogunk vacsorázni, amihez csatlakoznék.

Származási hely: 2009.05.16.carnapworkshop_victorhugo

Kiderült, hogy az előadóknak lesz banket a tanszéken. Hát így távoztam, nem akartam tolakodni. De lefele találkoztam Pierre-rel, és ő nem engedett, hanem mondta, hogy jöjjek csak. Egyébként tényleg mindegy volt, hogy van-e még egy ember.

A tudományban, filozófiában, művészetben, még ha lényeges is a teljesítmény, a kapcsolati tőke is nagyon fontos, akárcsak az élet más területén. Én tipikusan olyan ember vagyok, aki megszoktam, hogy teljesítményt tegyen le az asztalra, és nem nagyon használja ismerőseit. Munkában, filozófiában, és sok más területen is "magányos farkas" vagyok, aminek tudom a hátrányát. Ám éppen ezért igenis fontos számomra, hogy legalább ilyenkor megragadjam az alkalmat.

Mivel nem foglalkozásszerűen vagyok filozófus, ezért nincs az az intézményi háttér, amivel jönne a kapcsolat-rendszer. Ugyan voltam ezen a HOPOS konferencián és egy korábbi Carnap workshopon, így sok embert ismertem már, és biztos sokan voltak úgy velem, hogy láttak már valahol, de nyilván nem tudták, ki vagyok.

Előadni a Workshopon nem adtam elő, mert későn vettem észre, és nem is valószínű, hogy tudtam volna. Berlinben nem adhatott elő akárki. A HOPOS-on igen, de ebből még nem feltétlenül jegyzik meg a nevem.

Szóval fontos volna, hogy akkor a banketten legalább bemutatkozzak. Nem nagyon ment a dolog, akitől akartam volna kérdezni valamit, az nem volt szabad, aki szabad volt, arról fogalmam nem volt, hogy kicsoda. Én ugyanis persze sok embert ismertem névről, és mivel előadtak, tudtam az arcukat is kötni a  névhez, de nem mindenkit. Azért az nem semmi, hogy Steve Awodey-t, Richard Creath-t, Alan Richardsont, Richard Becket felismerem arcról. Hátha még ők is ismernének engem. Egyébként Creath-től kérdeztem valamit, de nem tudja, ki vagyok.

Hát szóval kicsit unalmassá kezdett válni a helyzet, amikor először egy bolgár sráccal alakult ki beszélgetés (lám, én se tudom, ő kicsoda), majd pedig Gottfried Gabriel szólított meg. Gabrielt nem ismertem arcról, mert nem láttam előadni. De bemutatkozott, hogy én ismerős vagyok neki. Mondom, hogy honnan lehetek ismerős. Ő bemutatkozott, mondtam, én természetesen tudom, kicsoda. Olyan benyomást keltettem, mintha arcról is felismertem volna, no de hát mindegy.

Megjegyzem, no lám, mégis jó, ha az ember eljár ilyen helyekre, előbb-utóbb csak összeismerkedik az emberekkel. Egyébként egyáltalán nem kínos ilyenkor úgy kezdeni, hogy "hát te ki vagy, és mi a témád", amennyiben a másik nem híres ember. A kínos nyilván az, ha kiderül, hogy híres. Kész voltam ez esetben magam így kivágni: "hát maga X Y, micsoda öröm, olvastam magától ezt és ezt..."

Gabriellel ezek után sokat beszéltünk, mivelhogy németül is beszélek. A bolgár srác doktorandusz hallgatója volt Jénában, vele is németül beszéltem. Hasonlóan szombat délben, amikor is egy nagyobb társaság együtt ebédelt egy sushi bárban. Hol máshol? Párizs tele van velük. Mellesleg ugyanabban az utcában, ahova anno a HOPOS-ról magam is eljártam enni.

Gabriel előadása egyébként egészen szorosan kapcsolódott a legújabb cikkemhez. Amiről persze ő mit sem tud, és nem is nagyon emlegethettem, mivel magyarul van. Egyébként ő éppen arról beszélt, hogy nehéz neki angolul írnia, hiszen beszélni csak beszél, de írni az más. És van neki egy fordítója, csak most nyugdíjba ment (mármint Gabriel), így nem áll rendelkezésére. Hát igen, én is be tudtam számolni hasonló gondokról, kivétel a nyugdíjat illetően.

Az ebédnél még Richard Beck-kel beszéltem, és ő is roppant mód szórakoztató, értelmes figura. Tényleg nagyon nagy élmény számomra, hogy ilyenekre volt lehetőségem. Legfontosabb érdeklődési területemen a legnagyobbak társaságában beszélgetni. Így például Heideggerről, Wittgensteinről és persze Carnapról is.

Származási hely: 2009.05.16.carnapworkshop_victorhugo

Szombat este ráadásul egy másik jó programom volt. Amikor a Vosges-nél jártam, egy brosúrán ki volt téve, hogy a Múzeumok Éjszakáján nyitva lesz a Victor Hugo múzeum. Tehát ingyen meg lehet tekinteni. Hát gondoltam, akkor megéri akkor jönni. A francia óráról, mint ahogy arról már írtam, a francia kurzusból egyszer elmentünk egy kiállításra valakikkel. Így írtam a csoportnak, hogy nézzük meg, és hogy én mindenképpen megyek.

Jelentkeztek is ketten, de végül nem voltak ott. Ez egy kicsit szomorkás dolog volt, de másrészről semennyit nem volt gond, hiszen amúgy is megnéztem volna egyedül is. Még annyi baj volt, hogy hatra mentem, és csak hétkor engedték be az embereket. Ezt nem néztem meg, a brosúrán csak a hat óra volt, ami más múzeumra vonatkozott.

Én meg eljöttem Andre Carus előadásáról emiatt. No mindegy, elmentem egy kínaiba enni, és utána mentem vissza. Óriási sor állt, de azért beálltam. Volt egy sejtésem, a body kiállításon is így kezdődött, de hamar leapadt a sor.

Származási hely: 2009.05.16.carnapworkshop_victorhugo

Valóban, először is nagyon sok ember nyitáskor be tudott menni. Ergo a múzeum igen nagy. Aztán kicsit lassabban, de ütemesen fogyott a sor. Szóval hamar beértem. Azért nézegettem, nem jön-e valaki, hiszen értelmes emberek a csoporttársaim, ha jöttek, akkor hétre visszajöttek volna.

A múzeum először nem tűnt érdekesnek - nem baj, ingyen volt - mivel Victor Hugot nem szeretem különösebben, és az első szinteken plakátok, és könyvek voltak csak. A darabjaiból fényképek, és hasonlók.

Az igazán érdekes a felső szint volt, ahol már voltak bútorok. Erre vártam. Engem az érdekelt, milyen helyen élt, hogyan élt. Hát mit ne mondjak, egyrészt pazar volt, másrészt nagyon eredeti. Keleties jellege volt a szalonnak, és valami olyan módon, amit nem is tudok azonosítani, nem ismerek. Nem az a keleti, amit mi keletinek ismerünk manapság, hanem nagyon más. Talán a 19. századi francia szobával való ötvözés miatt néz ki így.

Volt még egy tonna festmény, rajz és festmény Victor Hugóról. Ezt roppant zavarónak találtam. Egy dolog, hogy van pár fénykép, az érdekli az embert, no de unalomig, rogyásig, roskadozásig? Az mér nem érdekes. És valahogy az tűnik ki belőle, hogy Victor Hugo sztárolta magát, és roppant hiú ember volt.

Valószínűleg tényleg sztár volt. Forgatókönyvet, darabot, folytatásos regényt írt újságokba. Akkoriban valószínűleg ez a poszt volt a sztár. Manapság a sorozat főszereplője lenne az, de akkoriban az írója inkább. Ez egyébként természetes, csak ugyanúgy túlzás, mint a sztárolás manapság.

Vasárnap felmentem a LIMSI-be. Egyrészt korábbi napok korai eljöveteleit kellett pótolni, másrészt konkrétan deadline van, harmadrészt meg érdekelt, hogy be tudok-e menni. Kaptunk egy belépőt, amit nem használunk csak a hátsó bejárathoz. Viszont hétvégén valószínűsítettem, hogy ezt kell használni. Most ezt próbáltam ki, tényleg be tudok menni, ha kell. És persze valamennyit dolgoztam, bár késő volt már.

Sajnos kicsit fáj a torkom, talán a konferencián kaptam el. Elég sok amerikai volt ott. Még sertésinfluenza is lehet.

Egyébként ezek az amerikaiak legtöbben tudnak németül, ami Carnap esetében nem meglepő. Csak éppen amerikaiaktól meglepő. Ezen kívül még franciául is. Beck említette, hogy esetleg el tud olvasni valamit franciául. Mondtam neki, hát én örülnék, ha ezen a szinten tartanék.

 

Szólj hozzá!

Címkék: victor hugo arena mecset diderot vosges carnap sorbone lutece


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr311127637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása