Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) aréna (1) arena (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2009.08.18. 22:34 Brendel Mátyás

Paris Plages

A Párizs "plázs" régóta ismert, és én is évek óta hallottam már róla. Amikor már itt voltam egy ideje, akkor jutott eszembe, hogy tényleg, mi van vele? Lesz-e idén is? Láthatom-e?

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Sajnos nem találtam róla igazán érdekes információt az utóbbi évekből, ezért azt gondoltam, hogy elhalt a kezdeményezés. Aztán valamelyik tévében (BBC, CNN) láttam a hírekben, hogy idén is van. És valóban, augusztus huszadikáig tart.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Az elmúlt hétvégén tehát már ideje volt, hogy kimenjek, hiszen ezen a héten már vége lesz. Még lehet, hogy holnap kimegyek, hiszen hihetetlenül forró idő lesz. Meglátom.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Az első kérdés, hogy ugyan vajon melyik parton van a Plage? Mindkettőn? Nem, természetesen az északin. Bár én egyáltalán nem bánnám, hogy ha egy jó kis hűsölős hely is volna, de a párizsiak nyilvánvalóan azt várják a plage-tól, hogy igazi, trópusi forróság legyen, az pedig az északi parton lehet csak.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Egyébként meg itt van alsó rakpart, ahol lehet plage-t csinálni. A helyszín a Louvre-tól, a Pont des Artestól a Point Seully-ig nyúlik. Első ránézésre szép kis látvány, hiszen nagy zészlók vannak végig a rakparton, és nagy pálmafák, óriási cserepekben" (Hordókban? Hogy nevezzelek? ). De egyébként nem túnik annyira nagyon érdekesnek az a rész, amit belátni a Pont des Artstól.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Végül sokkal érdekesebb lett, mint vártam. Eszembe jutott, hogy béreljek biciklit, hiszen egy ekkora szakastz bejárni fárasztó volna. Sikerültis 2 euróért háromszor fél órát bérelnem. Az utolsó fél óra megint 31 perc lett, és így azért kellett fizetni. Egy ilyen"baleset" nehezen kerülhető el. Megint az történt, hogy tele volt a hely, ahova vittem volna vissza a velót.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Végig mentem a pláge-on biciklivel, de a vége fele feljöttem, hogy találjak tárolót. Aztán megnéztem, hogy úgy nagyjából a végén vagyok a pláge-nak, és visszafele is vettem egy biciklit. Végig lent mentem a rakparton, ami kissé idegesítő, főleg, hogy a párizsiak aztán nem sokan figyelnek az emberre. Én meg csengettem nagyban. Amikor egyébként a csengőt komolyan veszik, akkor meg teljesen túlreagálják, elrángattják a gyereket három méterre is, pedig csak egy fél méter kell nekem.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Egyre több érdekes dolgot láttam, egy gyerek medencét, ahol rámszóltak, hogy ne fényképezzek. De már késő volt. Petanque-ozó embereket (egyébként ingyen volt), homokos partot, és egy csomó mutatványost. Szerintem ez óriási különbség Párizs és Budapest között: Párizsban a hangulatot, a néznivaló nagy részét ezek adják.Volt tradícionális gyerekbohóc, bohóc pantomimes, kutyilufihajtóható, de franciás bohóc is, zenész, és egy indiai hajlékony akrobata, aki labdával játszott. Férfi volt, de egyébként olyasmi dolgot mutatott, mint amilyen a nők tornája egy ilyen kis labdával. No és persze voltak a breakesek is. A breakeseknél egykicsit elidőztem, mert ott a színpadnál elfértem, és kút volt a közelben.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Így lett végül is érdekes a plage. Nem csak annyi, hogy "húú pálmafa, húúúú homok, de coool", mert mondjuk engem ez annyira nem hat meg.Azért nekem magasabb az ingerküszöböm. Emiatt lett végül is az élmény igazán érdekes és felejthetetlen.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

No, miután oda-vissza bejártam mindent, és felmértem, mi a helyzet, letettem a biciklit, és középen tanyáztam le, ahol volt homok is, vécé is. Fürdőnadrágot nem hoztam, hiszen fürödni a Szajnában még nem igazán lehet (érdemes). Bár épp most olvastam egy hírt, hogy megjelentek a lazacok, tehát tisztul a víz. Párizs felett egyébként biztosan lehet is, Melunnál nagyon szép volt a víz.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Szóval visszamentem a homokos helyre, de rájöttem, hogy én Finnország után nem nagyon szeretem a forró helyeket, pláne, ha nem tudok fürdőgatyára vetkőzni, és izadok a rövidnadrágomba. Egy Vincent van Gogh könyvetnézegettem, ami igazán szép, tele van képekkel, az életrajzával, és idézetekkel, amelyeket Theonak írt, és amelyek mostanában külön könyvben is megjelentek.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Én ezt a vegyes könyvet vettem, mert csak a levelek egyhangúaklettekvolna, csakaz életrajza máshol is meg van, és csak a képeket ismeg tudnám nézni, de így egyben ez mégis csak érdekes. Nézegettem, nézegettem, és próbáltam megérteni, hogy mi van benne, mivelhogy francia. Abban a reményben vettem, hogy kb fél év múlva megértem. Hát valamennyit most is értettem, képekkel együtt jó volt.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

De aztán a meleget nem bírtam, sétáltam egyet. Megnéztem megint a petanquesokat is, meg elmentem vissza a Louvre-hoz is. Ott találtam végül ezt a helyet, ahol nagyon finom permetet generáltak, amelybe bárkibemehetett, hiszen nem ázott el, ha nem olyan sokáig volt bent. Ekkor már a nap nyugodott, és mindenféle érdekes képekre nylott alkalom,leginkább ennél a helynél, ahol a pára a szembe sütő napban teljesen dzsungeles benyoást keltett. Mintha nem is Párizsban lennénk, hanem Afrikában.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

A nap lezárása volt bizonyos értelemben, amikor már felmentem a Chatelet megállóhoz, és lenéztem az egyik kis koncertre lent a plage-on. Egészen nagy tömeg gyúlt össze, a zene pedig nagyon lírai volt. A nap nyugaton, a Point Neufön túlnyugodott, látni lehetett a Francia Intézet kupoláját, és az Eiffel-torony is ott volt jelzésképpen. A Szajnán pedig hajók haladtak el, lágyan hasítva a vizet. Lágyan, és halkan szólt a zene is. Egy férfi láthatóan mobillal vette az egészet, és egy nagyon aranyos kislány a körön belül ült, annyira elragadta a zene, hogy közel kellett mennie. No meg ő is fényképezett. De utánaismaradt, és bár nem láttam, detalántátva maradt a szája.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Hívő emberek azt mondják, hogy az ateisták azért nem hisznek,mertnem volt spirituális élményük. Vgay azt, hogy mivel nem hisznek,ezért lemaradnak ilyenekről. Richard Dawkins szokta mondani, hogy de bizony ő is átél spirituális élényeket, és emlékszek egy megható leírásra egy srácról a csillagos ég alatt.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Én nem szeretem a "spirituális" szót, olyan könnyú félrevinni az érvelést. Ugyanakkor nem gondolom, hogy nekem kevesebb élményem volna, vagy lemaradnék valami pótolhatatlanról. Ilyen pillanatokban bizony bele szoktam borzongani, sokszor bizsereg a nyakam, és elöntenek az érzelmek. De sehogy sem tudom eztistenként vagy transzcendensként értelmezni, érezni. Egyszerűen tudom, hogy ezek érzelmek. Egy világi ember érzelmei a világ dolgai iránt, amelyek mélyek, áthatóak, de nem spirituálisak.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

A napnak azért még nem volt vége. Átmentem a Pont au Change-n és egy szép lányt kaptam le, ahogy ő is elragadtatottannézi a zenét. A háttérben a Conciergerie tornya látható.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

A St Michel felé mentem, hogy ott szálljak fel az RER-re. A szökőkútnál észrevettem, hogy az egyik oroszlány-sárkány-nemtudomminek a farkánál van egy baguette. Igen száraz volt, és kemény. Az az ötletem támadt, hogy csinálok vele valamit. Hbaoztam, mert nehéz volt felmászni a szoborra, nehéz volt kapaszkodni, és le is eshettem volna. Nem lett volna nagyon veszélyes, csak kicsit nevetséges.

Származási hely: 2009.08.16.sceaux.plage

Végül nem estem le, és sikerült a baguette-t belehelyezni a szájába, így megalkottam életem első "művészi" alkotását. Egy lány legalábbis ezt mondta: nagyon múvészi. Na jó, csak ötletes, és annakörülök, hogy nem beszéltem le magam róla.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: franciaország párizs pálma homok plázs plage petanue


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr301320752

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: web Hosting company ratings 2019.01.25. 18:50:51

Nem a miénk soldier of time :) - HamPLÓ

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása