Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napoleon (5) napóleon (1) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2011.07.26. 00:57 Brendel Mátyás

Basel, Freiburg és Strasbourg

From 2011.06.14.freiburg

Június elején Freiburgban volt dolgom, egy konferenciára mentem, méghozzá egy egész hétig. Sajnos azt, hogy autóval menjek, nehézkes volt elintézni, így vonatjegyet vettek nekem. Nem szóltak, illetve nem figyeltem rá, hogy a vonat nem közvetlenül megy. Ha tudtam volna, akkor beleszóltam volna, hogy legyen idő városnézésre. Így csak akkor tudtam meg, hogy Bernen át megyek, amikor már késő volt. Mindegy, azért nagyon örültem, még sosem voltam ott, és ezért kevés pénzért át tudtam cserélni a vonatot, és bementem pár órára Bernbe.

From 2011.06.11.basel

Basel Svájc csücskében van, a Francia és Német határ is a város határán van. Azt gondoltam, hogy Luxemburghoz hasonlóan mindkét nyelven fognak beszélni. Ehhez képest szinte teljesen német város. Az utcanevek is, és ahogy kivettem, a boltokban is németül beszélnek az emberek, franciául nem is. Amit azért akkor is elvártam volna, ha tanulniuk kell.

From 2011.06.11.basel

Egyébként persze nem nagy város, villamosok járnak az állomáson, a legtöbb zebránál még lámpa sincs. Sajnos a csomagot végig kellett húzzam, mert túl drágának találtam a csomagmegőrzőt. Közepes, görgős kofferral ezt könnyű elhatározni, aztán kicsit nehézkes. A városban GPS-szel tájékozódtam. Esetemben ez azt jelenti, hogy bekapcsolom, kb. kinézem a dolgokat, aztán kikapcsolom, hogy ne merüljön le. Jó a tájékozódó képességem, ha már "belőttem" magam (nem droggal!:).

From 2011.06.11.basel

Találtam véletlenül egy házat, ahol Erasmus meghalt (gondolom, nem véletlenül), de nincs múzeum vagy kiállítás. Érdemes elmenni a Münsterhez, mert a Rajnára egész jó a kilátás. Egy dombon van, és meredeken zuhan le a part a folyóhoz.

From 2011.06.11.basel

A legjobb rész az a városháza, amely itt tényleg fantasztikus. Olyan színvilága van, olyan díszítése, olyan festmények, falfestmények vannak benne, hogy hihetetlen. Tényleg, ehhez hasonlót nem láttam. Illetve Freiburgban van pár hasonló, kisebb ház.

From 2011.06.11.basel

Freiburgban tehát majdnem egy hetet töltöttem. És voltam már korábban a városban. De azért érdemes volt még jobban körülnézni. Leginkább az a sok kis csermely tetszik, amely keresztül-kasul szalad a város utcáin.

From 2011.06.14.freiburg

A szálloda az állomás mellett volt, igazából csak pár métert kellett mennem leszállás után. Utána kaptam egy általános "BKV"-jegyet, nem volt gond. Kivétel az új egyetemi épületekbe eljutni, ahol az első pár nap eseményei voltak. Kiderült, hogy S-bahnnal kitűnően oda és vissza lehet menni az állomásról. Mindjárt hétfőn letudtam az előadásom, utána többször is eljártam a városba.

From 2011.06.14.freiburg

Van az állomásnál egy híd, majd mindjárt mellette egy gyaloghíd. Ez olyan, hogy a híd állványára fel lehet menni. Egyik nap láttam ott egy szerelmes párt. Azt mondták, ezt a freiburgiak gyakran megteszik. Hát, én is felmásztam oda, körülnézni.:)

From 2011.06.14.freiburg

Az egyik ilyen csavargás említésre méltó része az a Schwabentor környéke. Kocsival itt elhaladtam, de nem tudtam megállni. Igazából azt se vettem észre, hogy ez nem a Martinstor. Mindkettő nagyon szép. a Schwabentornál van a Dreisam, és a híd után érdekes, farönkökkel van kirakva a meder. Itt sétálgattam, amikor fiatalok tanyáztak odalent, és meg is kérdeztek, hogy lefényképeztem-e őket. Gondolom, füveztek. Mondtam, hogy csak turista vagyok, nem kell betojni. Azt nem, hogy azért ne füvezzenek.

From 2011.06.14.freiburg

Ugyanitt találtam egy helyes kis sörkertet: Greifenegg-Schlössle. Pontosabban ez szerintem az étterem neve, de van egy sörkert is, ahol ettem is, meg ittam is egy literes korsóból sört. Nagyon hangulatos kis hely. Lifttel lehet felmenni, aki nem akar hegyet mászni.

From 2011.06.14.freiburg

A másik érdekes dolog, hogy a koktélparty az a Historische Kaufhaus-ban volt, ahova egyébként ugye nem engedik be az embert. Fantasztikus nagyterme van, két Habsburg császár, Mária-Terézie és II. József képével a falakon.

From 2011.06.16.freiburg

A Schwabentornál egy másik alkalommal is ebédeltem, nagyon tetszett a helyi "nokedli", a Spätzle. A toronyban van egy ólomkatona múzeum, amely nem olyan nagy, de azért hasonlót én még nem láttam, egészen rendesen ki vannak építve különböző helyi csaták. Biztos van nagyobb is, nekem ez volt az első.:)

From 2011.06.16.freiburg

Említést kell tegyek Heidegerről is. Ugye ennek az egyetemnek volt igazgatója, abban az aulában adta híres beszédét, ahol a konferencia is volt. ott adta elő azt a szégyenletes, nácibarát beszédét. A filozófia tanszéket meglátogattam, de kihalt volt. Találtam továbbá egy könyvesboltot, ahol láttam valamit, amit persze eddig is tudtam, csak itt aztán tényleg látványosan megjelenik Heidegger kapcsán.

From 2011.06.16.freiburg

Az egyik, hogy kb. három méter Heidegger volt a boltban. A másik, hogy sok irodalom, és kontinentális filozófia, de semmi analitikus, és igen kevés racionalista vagy empirista vagy pláne baloldali filozófia. Csak kontinentális, konzervatív és irodalmi művek. És egy csomó könyvet dedikálva adtak el. A kirakatban ez volt az egyik vendégcsalogató. Nevesincs kis írók személyi kultusza. Ennyire oda vannak bizonyos emberekért, ennyire tudnak rajongani. Ez a Heidegger-kultusz magyarázata is. az egész illeszkedik abba a mintába, amit itt felvázoltam, és amit a boltban láttam. Gyakorlatilag Heidegger-szentély lehetne. No ennyit Heideggerről, nem érdemel több szót.

From 2011.06.16.freiburg

Az egyik legszebb napom az volt, amikor elmentem a "libegőhöz", amely felvitt a "Schauinsland" nevű hegyre. Innen lehet belátni az "országot". Ez mondjuk csak Freiburg környékét jelenti, de az se rossz.

Nem volt reggel nagyon jó idő, és odafent először fáztam, és "kilátni" sem lehetett. Szóval vártam, kicsit a napon ülve olvasgattam egy könyvet (Bolberitz, Freund: "Hit és Tudomány", brrrr... nem ajánlom).

From 2011.06.16.freiburg
From 2011.06.16.freiburg

A kilátás a másik oldalra is jó volt: néha felhőkbe burkolózó tehenek.:) Hamarosan melegebb lett, és elindultam a kilátóhoz. Útközben idilli kis kecskés jelenetek fogadtak, illetve érdekes szobrok. az tetszett, hogy művésziek, szépek voltak, nem vallásosak, és volt valami mondandójuk azért.

From 2011.06.16.freiburg

A kilátóból aztán fantasztikus kilátás nyílt Freiburgra. Egyébként nem csak onnan, sok padra le lehetett ülni úgy, hogy a lábad előtt "megnyílik a világ".

From 2011.06.17.strasbourg

Visszafele már nem is került semmibe egy korábbi vonattal elindulni. Még az ellenőr sem jött, de nem is volt helyjegy, szóval nyugodtan mehettem előbbi vonattal Strasbourgba. Offenburgban át kellett szállni, itt is eltöltöttem egy órát gyaloglással. Különösen nem nagy város, nincs említésre méltó részlet, csak aranyos.

From 2011.06.17.strasbourg

Strasbourgban is voltam korábban, szóval volt elképzelésem róla, és máshogy kellett bejárnom. Ez elég jól sikerült is. Eleve, az állomásra érkeztem, amely tök jól néz ki. Becsomagolták a régi állomást egy üveg burába.

From 2011.06.17.strasbourg

A csomagot itt leadtam, kényelmesebb volt a séta. Ugyanakkor nem volt valami jó idő, vennem kellett egy euró-esernyőt. Az eső egy részét egy étteremben vészeltem át a Petit France részben, amelynek jó kilátása volt a folyóra és a leginkább turistás rész, legalábbis éttermek szempontjából. Ez itt valami Rajna-mellékág. Egyébként savanyú káposztát ettem sonkával, virslivel, nemzeti étel itt. Kértem hozzá egy feketeteát ("the noir"), amiből pinot noir lett. Na, kellett nekem franciával kezdenem. Nem reklamáltam, jó volt így is.

From 2011.06.17.strasbourg

Strasbourg ugye Elzászban van, a város hagyományosan német ajkú, és nagy a németül beszélők aránya még mindig. Az utcanevek is németek. De legutóbb az volt a benyomásom, hogy ezekben a városokban franciául beszélnek, és kihal a német. Na most kiderült, hogy a pincér tud németül, de maradtam a franciánál.

From 2011.06.17.strasbourg

Utána átvágtam a városon, a Palais du Rhinig, majd vissza az állomásra. Sok apró, kicsi, új részletet láttam a régi látogatáshoz képest. Jó volt megállnom itt egy fél napra.

From 2011.06.17.strasbourg

Párizsba vissza TGV-vel mentem. Nem ez a leggyorsabb TGV, de elég gyors volt. Meg sem állt Párizsig, egyenesen ment, töltések között. És ha rendesen begyorsult, az embernek volt egy kis olyan érzése, mintha repülővel gyorsítana, és mindjárt felszállnánk. Párizsban a Gare de l'Estbe értem, és innenis indultam. Ugye Ady híres pályaudvaráról van szó. Hát nekem a Magyarországra utazást már nem jelenti, mert az az Orly, vagy az autó.

From 2011.06.17.strasbourg

Szép kis hét volt, ahol a tudományt vegyítettem sok kultúrával. Szerintem jól kihasználtam a konferenciát városnézésre is. A tudományos résszel meg nem untattam az olvasókat, de az is volt rendesen.

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország németország svájc strasbourg basel feiburg


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr893099345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása