Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2012.10.10. 00:11 Brendel Mátyás

Utazás Aquitaniaba: Párizstól Bordeaux-ig

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Másrészt ez az, amitől nekem ez az élmény emlékezetessé vált. Emiatt emlékszem még ma is a környékre, a hangulatra, sok részletre, a benyomásokra. Emiatt lett számomra különleges, kicsit romantikus, és ez az, ami alapján kiválasztottam a sok ezer lehetséges kastélyból ezt az egyet. Más ez, mint Saint Exupery gondolatai. Nem megszelidítettem a kastélyomat, hanem részben magam választottam, részben korábbi választásaimból adódott. Egy kicsit véletlen, hogy miért pont Sophie Marceu az, akinek filmjeit néztem, és utána jártam, de nagyon sok jó indokot is tudnék mondani. Nem igaz, hogy csak úgy véletlenül szembe jött, és nem megszelidítettem, nem csak úgy hozzám nőtt, mint a kis herceghez a rózsája.

***

Egy hónapom volt még Franciaországban, és bár a pénzt tartalékolni kellett, azért egy aquitaniai utazást még be akartam tervezni. Egy évvel korábban és tervben volt a nagy dél-franciai utamon, de hát a Cote d'Azure-on annyi időt eltöltöttem, hogy sehogy sem fért bele. Mindenképpen be kellett hát járni még ezt az utolsó nagy vidéket, ahol nem jártam Franciaországban. Az pedig, hogy szeptember volt, még jól is jött: nem volt akkora forgalom, dugó, csúcsidény. Szerintem érdemes szeptemberben menni délre Franciaországban, mert az ember könnyebben kap szállodát, és a tenger még elég meleg. Nekem ráadásul nincs légkondicionáló a kocsiban, nagyon nehéz is harminc fok felett vezetni. Kinéztem egy olyan időszakot, amikor 25-3 fokot jósoltak, eső nélkül, és ez nagyon szépen be is jött.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Hamar eljutottam Orleans-on túl, és innen már ismeretlen terepen mentem. Nem nagyon akartam mégsem megállni, hanem minél hamarabb eljutni a Dordogne vidékére. Következetes elvem szerint nem a fizetős autópályán mentem.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Olyan kis helyeken álltam meg egy pillanatra, mint La Ferte Saint Aubin. ahol van egy kis kastély, de még nem volt nyitva, és egyébként is minek vesztegessem erre az időm. Chaterauroux, Limoge irányba haladtam, de itt sem álltam meg. Itt már az A20-on haladtam, mert az nem fizetős, és ez azért mégiscsak jó volt, mert itt hatalmas távolságon kellett átmennem.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Egy olyan kis helyen álltam még meg, mint Lubersac, egy eldugott, aranyos kis falu, egy tornyos várat láttam meg az útról, aztán a várat meg se találtam, és feladtam. Sietni kellett. De itt már láthatóan letértem az autópályáról, kezdtem keresni valamit, ahol mindenképpen meg akartam állni.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Aztán áthaladtam Arnac-Pompadour-on, amely Mme Pompadour birtoka volt, innen kapta a nevét. Mármint Lajos szeretője. Itt érdemes lett volna megállni, egy hatalmas lovarda volt itt, és egy impozáns vár. De nem mentem be, mert el akartam érni a célom 18 óra előtt.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

A célom pedig a château de Puy-Val volt. Hogy miért pont ez, és hogy néztem ki? Nos, ez volt a forgatási helyszíne Sophie Marceau egy korai filmjének, a "La Note Bleue" címűnek. Leginkább George Sandról és Chopinról szól, Marceau George Sand lányát Solange-t játssza benne, aki szerelmes a zeneszerzőbe. A film művészi, vontatott, lehangoló és őrült, de érdekes is. És az egészet ebben a kis kastélyban forgatták. Ezt az interneten lehetett megtalálni, de eléggé utána kellett néznem.A képen Sophie Marceau szerepel, a forgatáson készült polaroid képek közül való.

Sophie Marceau - copie.jpg

Puyval (így is írják) egyébként még akkor is alig található meg, ha már ismerjük a nevét. Nincs ilyen helység, város, vagy falu, egy tanya és a kis kastély ott van egy domb tetején, a semmi közepén, mit tudom én mihez tartozik közigazgatásilag. Ugyanakkor, ha a GPS-ben be van jelölve, akkor odavisz a világ végére is, és ezzel nem volt baj. Persze abszolút a világ háta mögötti kis utakon kellett menni, de mind járható volt.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Sajnos a kastélyba nem lehetett bemenni. Gondoltam, hogy privát, gondoltam, hogy csak úgy nem lesz nyitva, mert az interneten nincs róla semmilyen információ.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Talpraesetten kérdezgetni kezdtem az embereket, és ez idegen tőlem, mert általában elboldogulok magam, és kevésszer kérdezek meg embereket. De nagyon jó volt, hogy megszólítottam két nőt, bekopogtam mindkét tanyába, mert sokat meséltek.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Megtudtam, hogy a kastély tulaja csak nyári üdülésre tartja a kastélyt, és emiatt semmi esély, hogy megnézzem belülről. Azért nem semmi egy ilyen kastélyt fenntartani dácsának, nem?:) A másik, hogy Sophie Marceau állítólag nagyon megkedvelte a vidéket, és a szüleinek itt vett házat. Eredetileg Párizstól délre, Gentillyben éltek, de annak ott szerintem nincs nyoma. Megnézhettem volna, de sosem találtam semmit. Nem is kerestem. Az egyik paraszt bácsi meg szintén nem tudott beengedni a kastélyba, de nagyon büszkén mesélte, hogy ott volt a forgatáson.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Megmutatták a nagy fát, ahol a film sok piknikes jelenete játszódott. Kívülről a kastély abszolút azonosítható, tényleg ez volt az. Nagyon idilli kis hely volt, a film nélkül is az lett volna, persze soha nem jöttem volna ide, a semmi közepébe.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Azon gondolkodtam akkor is, és most is ezt gondolom, hogy persze, egy részről már-már fanatizmus, hogy elmegyek sok száz kilométerre, és aztán a nagy, francia semmi közepén (van pár ilyen hely:) felkeresek egy kis kastélyt, amely szép-szép, de van ilyen sok száz, és mindezt csak azért, mert itt forgattak egy filmet. Aztán nem tudok bemenni, és semmiféle színészekkel nem találkozok. Mire jó ez? És ahogy ott voltam, ráadásul egyre inkább magával ragadott ez a fanatizmus.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Másrészt ez az, amitől nekem ez az élmény emlékezetessé vált. Emiatt emlékszem még ma is a környékre, a Másrészt ez az, amitől nekem ez az élmény emlékezetessé vált. Emiatt emlékszem még ma is a környékre, a hangulatra, sok részletre, a benyomásokra. Emiatt lett számomra különleges, kicsit romantikus, és ez az, ami alapján kiválasztottam a sok ezer lehetséges kastélyból ezt az egyet. Más ez, mint Saint Exupery gondolatai. Nem megszelidítettem a kastélyomat, hanem részben magam választottam, részben korábbi választásaimból adódott. Egy kicsit véletlen, hogy miért pont Sophie Marceu az, akinek filmjeit néztem, és utána jártam, de nagyon sok jó indokot is tudnék mondani. Nem igaz, hogy csak úgy véletlenül szembe jött, és nem megszelidítettem, nem csak úgy hozzám nőtt, mint a kis herceghez a rózsája.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

És azt gondolom, hogy ez a fajta lelkesedés, amely még nem fanatizmus, ez jó. A határt is meg tudom mondani: én tudatában vagyok annak, hogy ez a színésznő, ez a film, ez a kastély nem az egyetlen, nem valami nagy igazság, nem valami abszolút legjobb. Inkább én választottam, nekem tetszik, és véletlen is van benne. Akár kritikus is tudok lenni a filmmel, és lám, kicsit ironikusan is nézek magamra egy felső, objektív nézőpontból, miközben a belső, szubjektív élményt is élvezem. Tehát nekem az a délután úgy teljesen jó volt, és jobb volt ez a kis kastély, mint mondjuk az, Pompadourban.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

A közelben van Saint Robert, amely történelmi faluként szerepelt a GPS-ben, de ez sem valami nagy szám, sok száz hasonló falu van, akár csak azon a  környéken is. azért aranhos, és idilli volt, megért öt perc megállást.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Ezek után nem volt leszögezett célom. Az utazást három naposra terveztem: első nap lemegyek Bordeaux-ig, második nap Bordeaux, harmadik nap a Dordogne. Ha belefér, akkor odafele is meg akartam nézni valamit. Emiatt elindultam Montignac felé, az útban volt Bordeaux felé, és mégis bent van a Dordogne vidékén.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

De megálltam Terrasson-Lavilledieu-ben, mert megláttam egy olyan látványosságot, hogy Jardin de l'Imaginaire. Ez valami művészi kertnek bizonyult, amely nem volt túl érdekes. De Terrasson mégis kicsit érdekes volt. A Vezere völgyében fekszik, és a "terasz" névnek lehet valami köze a város nevéhez, mert eléggé teraszos kialakítása volt a városnak.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Montignac-ba már kicsit későn érkeztem. A város szép volt, kicsit kivilágítva, kicsit sötétedés közepette. Nagyon hangulatos volt. De sok időt itt már nem akartam eltölteni. Siettem Bordeaux-ba. A Vezereben megfürödtem, de mivel késő is volt, és nem egy túl jó partszakasz, ez csak tisztasági fürdés volt.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Neuvic környékén akartam aludni egy kicsit, itt van egy kastély is, de nagy sötétségbe borul éjjel. Aztán jöttem rá arra, hogy a szállodafoglalásom nem másnap estére van, hanem egy nappal később. Folyton csinálok ilyen hibát. Namost ez nem volt katasztrófa, de két napot Bordeaux-ban nem akartam tölteni. Igazából a Dordogne vidékén kellett volna maradni, és egy napig lassan menni Bordeaux felé. De már egy kicsit túlmentem, így ez irracionálisnak tűnt. Megmentettem a helyzetet úgy, hogy a hibámmal együtt racionális legyen: egy olyan terv, amelyet eredetileg is tervezhettem volna így. Mégpedig az, hogy akkor csak lemegyek Biarritzba. Ez azt jelentette, hogy még mehettem egy kicsit Bordeaux-ig, és reggel le tudok menni Biarritzba.

Származási hely: 2012.09.07.aquitanie-bordeaux-biarritz

Amikor éjjel beérkeztem Bordeaux-ba, egyszer csak megjelent mögöttem egy rendőrkocsi, mutatta, hogy álljak le. Tudtommal semmi különöset nem csináltam, legfeljebb ötven helyett hatvannal mentem. Kérdezte, hogy beszélek-e angolul, sőt, a németet is kérdezte. Én meg biztos, ami biztos eljátszottam, hogy bizony én nem beszélek egy nyelvet sem. Eljátszottuk a hülye rendőrös viccet fordítva: ő beszél három világnyelvet, oszt mit ér vele, ha csak magyarul szólalok meg?:) A papírokat azért odaadtam, ezt azért tudja mindenki. Közben meg ugye az a pláne, hogy azt is értettem, hogy mit mondanak franciául. Rutin ellenőrzés volt, csak az volt a furcsa nekik, hogy éjjel egy magyar kocsi mit keres ott. A párbeszéd vége ennyi volt: "Tourist?" "Tourist." "OK?" "OK." És mehettem. Utólag döbbentem rá, hogy a GPS franciára van beállítva, ha csak annyit mondott volna, amit szokott, hogy "vous n'etes plus sur le route planifie", akkor buktam. Szokta mondani, mert állandóan azt hiszi, hogy nem ott vagyok, ahol. Gyenge GPS vagy rossz beállítás, Ne vegyetek NAVON-t!

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország bordeaux pompadour sophie marceau aquitania


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr994829722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása