Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2009.07.07. 22:46 Brendel Mátyás

Party időszak

Származási hely: 2009.07.05.balzac-jackson

Az utóbbi időszak több érdekes party ideje volt, további emberekkel ismerkedtem meg, illetve közelebb kerültem bizonyos emberekhez, akiket már felületesen ismertem. Ki fog derülni, hogy mire gondolok.

Először a LIMSI-ben volt egy party. Normális munkanap volt, és egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a tárgyalóban ünnepség van. Ez még nem is volt annyira nagy dolog, máskor is előfordult, például doktori védések után. Egy ilyenre nemrég nem mentem be, mivel nem ismertem az illetőt, és senki nem hívott konkrétan. Egy körlevelet kaptam, de hát azért...

No mindegy, ezen a napon viszont érdekesen zajlottak az események, az épület háta mögött olyan padokat építettek ki, mintha egy oktoberfestet akarnának rendezni. Néhány gyerek is szaladgált az épületben. Volt egy aranyos közjáték: három gyerek odajött az ajtómhoz, hogy kérdezzen valamit. Na, hát persze ők franciául beszéltek. Mondtam nekik, hogy nem beszélek franciául.

Az utóbbi időben egyébként nagyon sokszor kérdezgetnek mindenféle dolgokról franciák. Állandóan útbaigazítást kérnek, és hasonlókat. Kezdetben reflexből mondtam, hogy nem tudok franciául, mire ők is hamar tovább álltak. Mostanság szoktam egy kicsit várni, hogy hátha megértem. Furcsának tűnhet, mert ugye elég sok idő kell, mire el tudom dönteni, hogy értek-e valamit, 1-2 másodperc. Addigra sokszor nekik is leesik, hogy a franciával van gond, az okosabbja maga is angolra vált. Néha visoznt értem a kérdést, és tudok válaszolni. Ma is három gyerek megkérdezte, hogyg jó irányba mennek-e az egyetemhez, és mondtam, igen.

No annak a másik három gyereknek viszont nem értettem a kérdését, így angolul mondtam nekik, hogy nem tudok franciául. Finnországban tapasztaltam, hogy az ő nyelvükön mondani, hogy nem értem őket, igen zavarba ejtő. Pláne gyerekeknek. Hát ezek a gyerekek csodálkoztak nagyon. Erre elmondtam franciául is, hogy nem beszélek franciául. Azért még mindig csodálkoztak. Aztán hallotta, azt suttogják: "l'anglais, l'anglais". No megértették.

Ezután nagyon rámtapadtak, hiszen unatkoztak,és én voltam a legérdekesebb dolog. Kiderült, hogy azért kérdeztek, mert a szomszéd szoba zárva volt, és ők bizonyára a titkárnő fiai. Hát nem tudtam rajtuk segíteni. Mindenesetre vissza-vissza tértek.

Nem hívtak meg az "oktoberfestre", de láttam, hogy ez valami nagy dolog, egész LIMSI rendezvény, úgyhogy csak odamentem. Sajnos rendesen ebédeltem, így nem igazán tudtam nagyot enni, pedig láthatóan egy csomó minden volt: sült pecsenye, saláta, sajtok, desszert, gyümölcsök. Azért ettem rendesen, lényegében bármikor tudok elég sokat enni, csak persze aztán az ember bánja, hogy sokat evett.

Kiderült, hogy a party azért van, mert pont az a titkárnő, és valamelyik vezető elmegy. Szóval nem valami intézeti nyári party volt. Akik elmentek, kaptak sok ajándékot, könyvet. Láttam egy Proust-sorozatot, na az milyen lehet, franciául.

Származási hely: 2009.07.05.balzac-jackson

Van egy nő, aki elég szimpatikusan köszönt nekem mindig, de sosem beszélgettünk, mivel kissé távolabb dolgozik tőlem. Állandóan egy csomó ember társaságában van, nem szólítottam meg sosem, hiszen annyira nem fontos. Másrészt, gondoltam, na nehogy már ilyen gyáva legyek, folyton csak köszöntgetek, mosolygok, és nem merek szólni hozzá?

Na most volt egy jó alkalom, amikor éppen egyedül állt ott, én meg egyedül voltam. Ja, azt elfelejtettem írni, hogy ezen a napon éppen senki nem volt bent. No és odaültem, és egyszerűen megkérdeztem, hogy hát mit is csinál ő a LIMSI-ben. Ugyanis ez nem derült ki sehonnan. Cikkei nincsenek, azért nem a titkárságon van, tehát gondoltam, hogy valami szervező.

Ez így is volt. Láthatóan ő is örült, hogy megszólítottam, mondta, hogy mi abban a szobában el vagyunk szigetelve, nem veszünk részt a nagy intézeti életben. Ez így van, a munkatársaim mintha csak a munka miatt jönnének be. Gyorsan megismerkedtem még egy szír férfival, aki itt PhD-zik, azért ez érdekes, nem? Szíriából is vannak itt.

A legérdekesebb rész azért az volt, amikor gitárral, harmonikával elkezdtek énekelni. Valamilyen népdalt is, és valami olyasmit is, ami láthatóan valami LIMSI induló-féleség volt. Legalábbis amit én értettem belőle, abban volt valami tudomány, és arról nem szoktak dalt írni. Ja és ismert dallam volt átírva.

Származási hely: 2009.07.05.balzac-jackson

Ugyanezen a napon a hotelemben is volt party, szóval így már tényleg igazán sok volt az evészet aznap. Ugye egy ilyen partyt az ember vegyes érzelmekkel várhat, hiszen végül is kivel ismerkedjen, meg hogyan kezdjen neki? Most ismerkedjek össze valakivel, aki holnap elutazik?

De aztán rájöttem, hogy akinek szóltak, az napokkal előtte kapott, tehát bizonyára hosszabb ideig van ott. Lementem hát, kicsit azért később, mint a többiek. Az ablakból pontosan láthattam, mi van odalent. És úgy se voltam éhes.

A hotel managere is ott volt, és rögtön kínált is. Később visszajött, hogy jó-e a party, és kifigurázta, hogy morcoskodok. Tudja nagyon jól, hogy miért vagyok rá morcos, a bicikli miatt, minimum felelős benne. Kb. a partyig elég morcos is voltam vele. Azóta azért már nem tartom ezt tovább, eléggé megmutattam, hogy nem vettem jó néven a dolgot. Most már folytatni nincs értelme. Végül is a managerrel jobb jóban lenni.

Egy pár indiai volt ott, és azokról feltételeztem, hogy tudnak angolul, úgyhogy odamentem, és megkérdeztem, meddig vannak itt, mit csinálnak. Láthatóan örültek, hogy valaki megszólítja őket. Úgyhogy velük beszélgettem sokat, és három hónapig itt vannak. Azóta mondjuk nem láttam őket, és nem túl aktívak, de hát nem baj. Két srác , és egy nő. A nőről kiderült, hogy az egyik férfi felesége.

Ami miatt még érdemes volt a partyra lemenni, hogy a recepciósok is ott voltak, és így mindegyikről megtudtam, hogy hívják, honnan van. Egyik sem őshonos francia, az látszik rajtuk, és így mindegyiknél adódott a kérdés. Van valaki Venezuellából, Madagaszkárról, Guadalope-ről. A madagaszkárinak meséltem Benyovszky Móricról, és ő nem tudott róla.

Még mindegyik csoporthoz odamentem, ahol angolul beszéltek. Van egy srác, aki francia óráról ismerek. Illetve ez nem pontos, mert egy másik órára jár, csak a kirándulásról ismerem. Meg összefutottunk egyszer az RER-en. No kiderült, hogy itt lakik, de sose látom. Hong kongi, Hubertnek hívják franciául. A kínai nevét nem tudom.

A múlt héten a francia óráknak is vége lett. Nyáron jobban rá fogok érni esténként, ami jó. Azért az, hogy hétvégén mindig elmegyek, és heti két alkalmat elvisz a francia, szerdán meg el szoktam volt menni gózni vagy shogizni, az nem sok időt adott másra.

Szombaton volt egy party a francia órásokkal. Ez a tanárnő házában volt, ami hát egészen jól néz ki, szép kerttel, és három szintes. Szép kis party volt, nem csak az én csoportomból voltak, hanem máshonnan is. Hubert nem volt ott.

Ezen a paryn igazából új emberrel nem ismerkedtem meg, pedig először úgy nézett ki, hogy az én csoportomból szintesenki nincs. De aztán sokan eljöttek, és velük beszélgettem. Először itt is azzal, aki angolul beszélt.

 

 Végül, amikor már sokan elmentek, akkor leültünk többen is egy körben, és ott már franciául beszélt mindenki. Így én sokat hallgattam. Volt, aki tudott beszélni, tehát folyt a beszélgetés. Főleg az egyik lány barátja, Adrian, aki Luxemburgból való, és eleve tud németül, angolul és franciául. Egyébként szeizmológus. El is viccelt vele, hogy az Luxemburgban nagyon fontos hivatás.:)

Hát szóval franciául nagyon sokat értek, csak az ember nehezen szólal meg. És mivel nem is nagyon kell, ez így is fog maradni jó sokáig. Mindenesetre mire ősszel visszamegyek a francia-órára, addigra már sokkal jobban fogok tudni. Elvégre most is gyorsan fejlődök. De erről majd egy másik alkalommal írok.

Nos, az mindenesetre nagyon jó, hogy mindenhol egy kicsit közelebb kerültem az emberekhez. A LIMSI-ben is a közvetlen munkatársaimon túl másokkal is beszélhetek. Talán az ebédnél is több asztalhoz oda ülhetek. A recepciósokkal is máshogy beszélhetek, nem csak a hivatalos dolgokról. Persze sokszor nem érnek rá, de most már mégis máshogy beszélünk.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr931233090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása