Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2011.11.11. 21:24 Brendel Mátyás

Monaco: meglepő találkozás két császárral

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Hajnalban, egy kicsit ködös, de szép időben, kicsit felmentem a Monaco feletti hegygerincre, csupán a fantasztikus kilátás miatt, aztán bementem Monacoba. Az világos volt, hogy parkolóhejet teljesen felesleges keresnem, tehát bementem egy parkolóházba, amely tulajdonképpen a hegyoldalban van, azaz az alsó kijárat is az utcára nyílik, de a sokadik emelet is.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Elsőnek a strandra mentem, a szokásos, "szertartásos" reggeli fürdésre. A strand a várhegy, és a stadion mögött, tulajdonképpen Monacón kívül van, de ahol gyalog mentem, ott még csak tábla sem volt az országhatárról.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

A part itt elég köves, nem volt igazán jó a strandolás, nem is maradtam sokáig. Miután visszapakoltam a kocsiba, kézenfekvően felmentem a hercegi palotába. Ott is először csak körbe sétáltam, megnéztem a nagy kilátást, csináltam egy pár fényképet a híres úszómedencével. Volt a sziget csúcsán egyébként egy igen érdekes, modern szobor, amely még tetszett is.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

A palotánál először óriási sor állt, de van egy Napoleon múzeum is, ahol senki nem állt sorba, és a kombinált jegy eléggé megérte. Biztosítottak róla, hogy mire végzek a múzeummal, a palotánál lévő sor lelohad.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

A múzeum egyébként egy nagy helyiségből áll, amelynek van galériája, de tele van cuccokkal, mert a monacoi hercegek láthatóan oda voltak Napoleonért, és volt is módjukban beszerezni ilyen relikviákat. Fényképezni tilos volt, és mivel a recepciós nő nagyrészt minden zugot belátott, nem is próbáltam.

Ez egy internetről letöltött kép a múzeumról.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Fényképezni a palotában sem volt szabad, de ott azért előttem pár képet a belső udvarban, és a galériában, amely nagyon egyedi. A sok szoba is fantasztikus volt, de csak olyan Fontainebleau szintjén. Egyébként várokozásomon felül volt, és mivel ekkor már vagy egy hónapja nem láttam egy valamire való kastélyt, éppen "jól esett".:)

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Ezután átvágtam a városon, elmentem a híres medence mellett, amely teljesen közönséges városi strand. Még be is mehettem volna, csak az időt sajnáltam rá. Átmentem inkább Monte Carlo oldalára, bár rossz úton mentem, nagyon sokat kellett másznom fel a domboldalon a napsütésben.

Monte Carloban van ugyebár a nagy Casinó, előtte pedig egy hosszú, sok szökőkutas park. Még nem volt este, így a kaszinóba sem mentem be, meg aztán olyan nagy szerencsejátékos-rajongó sem vagyok. Társaságban egy Texas Hold'em Póker jó lett volna.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Ezután már csak vissza kellett mennem a kocsimhoz, egy nagyobb séta keretében. Ez elég tekintélyes volt, mert a nap elől bemenekültem a vasútállomásra, amely maga is egy fantasztikum: az egész bent van a hegyoldalban, mintha egy nagy metrómegálló lenne, és a különféle bejáratai pedig behálózzák szinte az egész várost.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Így egy nagy földalatti kerülővel jutottam vissza a parkolóházhoz. Monaco közelében a GPS-em jelzett még egy látványosságot, melynek La Turbie a neve, és láttam, hogy a hegycsúcson van. A kilátás mindenképpen megérte.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Sikerült is felmennem, GPS-szel azért nem könnyű, de láttam, hogy a GPS be akar vinni a faluba. Ugyan minek? gondoltam, és hajtottam tovább a vélhető kilátó felé. Meg is találtam, és egy kicsit ki kellett mászni a sziklára, de érdemes volt.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Utána azt gondoltam, hogy időben keresek sátorozós helyet, és La Turbie-ba egy kicsit bementem, csak, hogy beállítsam a GPS-t. Amikor elindultam, akkor láttam, hogy valami hihetetlen, impozáns, álombeli épületrom van előttem. Első pillantásra látszódott, hogy egy hatalmas, római emlékműről van szó.

Ott hagytam tehát a kocsit, és megnéztem, de mindenféle zárt bejáratokat láttam csak. Már elmúlt öt óra, gondoltam, már bezárt, esetleg nincs is mindig nyitva. Nem baj, a falu maga is nagyon festői kis falu volt, abban sétálgatni is élmény volt. Csak nem tudtam igazán jól lefényképezni az emlékművet.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Akkor vettem észre, hogy járkálnak bent emberek. Aztán láttam, hogy az egyik bejáratnál még van a jegyirodában valaki. Nem is igaz, hogy be van zárva. Akkor láttam, hogy még van egy fél órám. De zárva volt a kapu. Dörömböltem, és a srác kelletlenül elmondta, hogy arrébb kell bemenni. Nem értettem, mert arrébb az ajtó zárva volt. De erősködött. Visszamentem, hát az az ajtó zárva volt.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Aztán kiderült, hogy teljesen körbe kell menni, és ott volt a bejárat. A GPS tulajdonképpen ide vitt volna, csak én ugye felülírtam. No minden jó, ha vége jó, vettem jegyet, bejutottam, körbejártam, felmásztam, lefényképeztem, megtudtam, mi ez, megnéztem a kiállítást a La Turbie helyreállításáról is.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Mert ugye kiderült, hogy ez Augustus egy emlékműve, és az alpesi népek legyőzésekor építette ide, ahol az Alpok a tengerbe szalad. az ember nem is gondolná, de az Alpok bzony még itt is egészen magas, a part meredek, a hegyek a part és a város fölé magasodnak. Monacoból Franciaország belsejébe jutni bizony olyasmi, mint egy hágón átmenni, és a la Turbie ennek a hágónak az inflexiós pontján áll. És emiatt innen is fantasztikus a kilátás Monacóra.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Hát ilyen szerencsés voltam végül, nagyon örültem, hogy a La Turbie-t célba vettem, hogy végül is némi szerencsével az emlékműbe is belebotlottam. Mert azért ilyen római emlékművet soha életemben nem láttam. A nimes-i Tour Magne is hatalmas, de ez sokkal díszesebb, ez nem csak egy torony, ez egy görög épület ókori méltóságát és egzotikusságát idézi fel.

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország monte carlo monaco augustus napoleon la turbie


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr353371623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása