Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napoleon (5) napóleon (1) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2010.12.03. 21:47 Brendel Mátyás

Barcelona

De 2010.11.28.Barcelona

Nagyon sokszor van az a rémálmom (és ezt szó szerint értem, nem képletesen), hogy lekésem a repülőt. Elalszok, rohanok a buszhoz, taxit rendelek, de nem érek ki időben. Hát, most életemben először lekéstem. Kicsit tehet róla a párizsi BKV (RATP), mert elég nehezen lehet kimenni a CDG-re (Charles de Gaulle) hajnalban. De leginkább én tehetek róla, mert elfelejtettem, hogy CDG, én azt hittem, hogy Orly, és mivel az Orlyval 6 előtt nem megy, ezért hiába voltam már kész ötkor, nem indultam. Aztán, amikor kiléptem az ajtón, jutott eszembe, hogy a fenébe, a CDG-re kell menni. Pedig amikor a jegyet vettem, megnéztem, és kitaláltam, hogy egy átszállással el tudok menni. Az átszállás azért kell, mert ugyan a CDG az az RER B másik végén van, de hajnalban nem minden RER megy végig. Egy hajszállal késtem le egy RER-t, tíz percet várakoztam az átszállásnál, aztán nagyon lassan ment a vonat, de kiértem pontban 7 előtt egy perccel. Csakhogy a CDG abban is különbözik az Orlytól, hogy iszonyat nagy, így végül tíz perccel check-in zárás után értem oda.

De 2010.11.28.Barcelona

A lehetséges opcióm az volt, hogy ötven euróért, majdnem ugyanannyiért, mint a repülőjegy, megyek a következővel, hat órát várva. Ennyi erővel akár máskor is mehettem volna, mert majdnem annyit kellett belefektetnem a jegybe, mint amennyibe került. A szobafoglalásomban is csak tíz euró volt. A 6 órás várakozás butaságnak tűnt, visszamenni Párizsba felesleges kiadásnak. Végül azért mentem, mert ezt most már elterveztem, kivettem a szabadságot, és Juliékkal is le volt beszélve Valencia. Vártam hat órát. Aludtam. Volt nálam hálózsák, így szemérmetlenül homelesskedtem egyet. Vettem folyóiratokat, és elolvastam sok oldalt a francia-angol sci-fi könyvemből.

De 2010.11.28.Barcelona

A hat óra késés annyiban volt rossz, hogy Barcelonában hihetetlen sokmindent lehet megnézni, és például a Parc Güell az így kimaradt. nagyon bosszantott ez a lekésés, mert nem vagyok én ilyen. Az ember elhessegetheti magától, hogy hát egyszer az életben egy ötven eurót simán lehet hibázni. De én pont azért nem szoktam, mert nem hagyom én ezt annyiban.

De 2010.11.28.Barcelona

Azért ez a rossz hangulat már akkor elszállt, amikor Barcelonában leszálltunk. Ez valami csodás dolog, a repülőgép először elhalad a Pireneusok mellett. Már esett a hó, és csodálatos volt a látvány. Igazából az Alpokon kívül soha nem láttam ilyen hegyeket repülőből. Például a Kárpátok soha nem tűnt fel, mert nem is volt jó idő, meg gondolom, magasan repülünk. Itt viszont a gép a Pireneusok csúcsaival egy magasságban közelít Barcelonához.

De 2010.11.28.Barcelona

Még ennél is lenyűgözőbb, ahogy a tenger felől leszálltunk. A jó oldalon ültem, mert számítottam erre. Napsütötte idő, és alattunk a tengerpart, amibe lassan beúszik a város. Abszolút csodálatos látvány volt, totálplánban látni a várost. Van pár szép torony a parton, úgy, mint a Hotel Arts és Torre Marpfe, Torre Agbar, valamint a Hotel Vela. Egyébként Barcelonában van Google Street View.

De 2010.11.28.Barcelona

Amikor szállodát kerestem Barcelonában, akkor a megszokott ötven eurós árfekvésben inkább csak közös fürdőszobás helyeket találtam. A nagyobb baj, hogy nem tűntek igazán megbízhatónak. Végül egy olyat választottam, amelyik mégiscsak jobban nézett ki. A Ronda de Saint Pau-n volt, és hát elég ronda volt.:)

De 2010.11.28.Barcelona

Mégis szerencsés választás volt, hiszen meg voltam vele elégedve. Kaptam fürdőszobát, útmutatást beköltözéskor. Egészen kedves recepciós lány volt. A hostel egyébként Barcelona azon részén volt, ami már a belvárostól messzebb van, de nem is modern rész. Olyasmi, mint Pest. Kicsit már romos. Egy sarokkal arrébb volt egy szép piacépület, amit viszont már nem használtak. A szállodának volt terasza és leginkább a hátulról nézett ki jól a ház. Ezt érdemes volt lefényképezni.

De 2010.11.28.Barcelona

Este felmentem a Montjuic-ra, mert arra gondoltam, hogy ez még belefér, és máskor nagyon enm esik útba. Gyalog mentem neki, pedig van funicular és "sílift" (csille, libegő) is. Érdemes lett volna ez utóbbival felmenni, a kikötőből jön, és fantasztikus látvány lett volna.

De 2010.11.28.Barcelona

A látvány így is fantasztikus volt. A város szürkületben, felgyúló fényekben. Lefényképezni nehéz volt, de látványként. Helyenként ráadásul pálmák, kaktuszok között fényképezhettem. A hegyen sok park, kilátó van, és egy részen egy szép szökőkút, amely szintén ragyogó volt. Ugyanitt a kikötő fényei is lenyűgöző látványt nyújtottak. Ilyen volt Dover is, csak hát ez mennyivel szebb.

De 2010.11.28.Barcelona

Van továbbá egy citadella is, amely éjjel is nyitva tartott, körbe lehetett benne menni. Még majdnem franciás kastélykertje is volt a várárokban. Kint nagyon sokan kocogtak, ami nem csak azért becsülendő, mert hétköznap este volt, hanem erre a hegyre felfutni nem semmi lehet. Itt több kilométeres úttal kell számolni, tekintélyes emelkedővel.

De 2010.11.28.Barcelona

Hátrafelé mentem le a hegyről, ahol az olimpiai stadion van. Ugye-ugye? Merthogy volt itt olimpia. A stadiont hatalmas fénylő oszlopok veszik körül, és egy furcsa tévétorony, a Torre Calatrava. Hátul volt egy sportcsarnok, ahol éppen nagy mozgolódás volt. Kiderült, hogy a helyi szocik gyűlése volt, az elnökjelölttel, Montillával. Most olvasom, hogy vasárnap választások voltak, és kikapott.

De 2010.11.28.Barcelona

Reggel kinéztem a piacra, de nem sok újat találtam. Mindenféle gyümölcsöt és halat lehet Franciaországban is venni. Csak az olcsó bikini volt érdekes, de az egy szendvics volt. Nem ettem, mert semmi különös nem volt benne a nevén kívül.

De 2010.11.28.Barcelona
De 2010.11.28.Barcelona

Aztán be a városba. Először az ún. Rambla, amely afféle sétálóutca. Ez egyenesen levezet a Kolumbusz oszlopához, amely annak állít emléket, hogy Spanyolországba Barcelónába érkezett Amerika felfedezése után vissza. A kikötő szép volt a napsütésben, szemezgettem a libegővel, és sétálhattam volna egyet a szép hídon, de siettem tovább.

De 2010.11.28.Barcelona

Ezután következett Barcelonának az a része, ahol a romantikus sikátorok vannak és a zsidó negyed, El Call. Tiszta napsütésben, frissen locsolt kövek, kiteregetett ruhák, az erkélyen növények... Lassan közeledtem abba a részbe, az ún. "gótikus városközpontba", ami nagyon régen a vár lehetett, és az egész város. Egy térkép ezt jól megmutatta, és a nyugati részen a városkapu is szépen látszódott.

De 2010.11.28.Barcelona

Egyszer csak a Carrer del Bisbe Iruritan "szembe jött" egy "sóhajok hídja", ami persze sok városban van, pl. Oxfordban is, de itt az utca, és a két épület, melyet összekötött, is fantasztikus volt.

De 2010.11.28.Barcelona

Aztán olyat mondok, amit ritkán, következett egy igencsak szép templom. Vagyis, őgy tudom, hogy a katedrális kertjéről van szó, de olyan, mint egy templom, amit lebombáztak, és nincs teteje. Körben a falon ikonok, oltárok, bent egy kert, kúttal, szökőkúttal és libákkal. Valamint betlehemi jelenetekkel. Azt rühelltem, hogy annyi halott volt a padlóban, hogy a szegélyen kellett végigmenni. Így is volt, hogy ráléptem kövekre. (Ha egy müd van rá, nem szoktam sírkövekre lépni).

De 2010.11.28.Barcelona

A sarkon utcazene volt, amiből megint csak sokat láttam már, de ez roppant hangulatos volt. Mind a környezet, mind pedig ez a "próbáljunk meg wokon játszani" hangszer. Még sokminden van ebben a negyedben, ami ki fog derülni, de ezen a napon némi csámborgás közben még megtaláltam a királyi palotát, de minden zárva volt.

De 2010.11.28.Barcelona

A Picasso múzeum csak azért nem volt számomra tévedés, mert volt egy Degas kiállítás is. Pontosabban egy Picasso-Degas, amely azt akarta bemutatni, hogy hogy másolt, lopott, vett el Picasso Degastól. Ebben nem volt túl jó, mert legfeljebb témákban, nagyon általános technikákban volt hasonlóság, és hát mivel Picasso Párizsban élt, ez természetes. Rájöttem, hogy Picassóhoz képest Degas egészen jókat festett és rajzolt. Azt is megtanultam, hogy a fürdőkádak előtt az emberek óriási vízililiom nagyságú tálakban mosakodtak. Fényképezni itt nem lehetett. Picasso meg hát akármilyen híres, nekem hülyeség. Talán, ha egy-két értelmes képe van. Még azelőtt volt értelmesebb, hogy kitalálta volna saját stílusát. Sajnálom, de nekem az eltorzított, elcsúszott mellű nők nem mondanak semmit. És még ha meg is magyarázzák, hogy mit jelent, attól lehet, hogy érteni fogom, de a művészet szerintem nem volna szabad, hogy megértés kérdése legyen, nem elméleti diszciplína, hanem ábrázoló, szórakoztató és kifejező diszciplína. Ha nem fejez ki nekem semmit, nem tetszik, és eleve nem realista akkor nem jó. Ehhez képest például Dali nem reális, nem nondom, hogy olyan nagyon kifejező, de tetszik, mert ötletes, és valahogy jól néz ki.

De 2010.11.28.Barcelona

Daliról jut eszembe, vettem egy Don Quijotét, amiben Dali illusztrációk vannak. Amikor először megláttam, láttam, hogy nem angol, elkönyveltem, hogy spanyol. Amikor rákérdeztem, akkor mondták, hogy hát ez francia. Hát ez haláli, ragyogó, fantasztikus. Don Quijote, franciául, Dalival.

Aztán siettem ki a Sagrada Familiához, immár metróval, mert az túl sok gyaloglás és idő lett volna. Óriási sor volt egyébként. Lehetett venni jegyet a Parc Güellbe is kombináltan, de nem vettem, mert oda nehéz kijutni. Végül nem is jutottam ki soha.

De 2010.11.28.Barcelona

Egyébként a Gaudi épületeket mind bepineltem a GPS-ben, és úgy haladtam a városban, hogy erre ügyeltem. A térképen is rajta voltak egyébként. A legjobb persze az lett volna, ha a GPS-t be is kapcsolom, és útvonalt terveztetek, és azt követem, de ehhez túl hamar lemerül. De térképnek jó.

De 2010.11.28.Barcelona
De 2010.11.28.Barcelona

A Sagrada Familiánál az elején még sütött a nap, ami rendkívül fontos. Nem csak a külső képekhez, de belül is igen ragyogó tud lenni. Most mondom másodszor ebben a bejegyzésben, és utoljára, de ez is egy fantasztikus templom. Mondjuk van benne sok gyerekes és furcsa rész is, de legalább érdekes.

De 2010.11.28.Barcelona

Az időbeosztás nagyon jól jött ki: meg tudtam nézni egészen részletesen a belsőt még napfényben, aztán én voltam az utolsó, aki felmehetett a toronyba. Ráadásul a két torony között át is lehetett menni, és nagyon jó képeket lehetett felvenni a városról a lemenő nap fényében, egy kis kivilágítással.

Egyébként a Sagrada Familiában az is jó, hogy egyetlen ember van ott eltemetve, Gaudi, de az altemplomba. Felülről lehet látni a sírját, de le is lehet menni. Elütötte egy villamos. Nyilván nem így tervezte, de másrészt az is nyilvánvaló, hogy hamarabb meghal, minthogy elkészül a templom, és oda temetik. Gondolhatta. A másik dolgo, hogy Ratzinger, a pápa kicsit elsiette az útját, mert csak pár nappal ment túl hamar ahhoz, hogy találkozzon velem.:)

De 2010.11.28.Barcelona

Visszamentem a hotelem közelébe, és egy sörözőben ettem bika farkát. Nem sörrel, hanem persze sangriával. A bika farka nagyjából marhahús, de benne van egy óriási csont. Egész pontosan olyan, mint a gerinc, hiszen ez a gerinc folytatása. A marhahúshoz képest kicsit zsírosabb, a bőr miatt kicsit olyan, mint a disznócsülök vagy láb. Nem tudom, mit csinálnak a többi bika és marha farkával, kár értük. Egyébként drága se volt.

De 2010.11.28.Barcelona

Az utolsó barcelonai napon már este elindultam Valenciába, így ez egy korlátosabb nap volt. Reggel áramszünet volt a hotelben, és mivel a szobámnak nem volt ablaka, elmentem járni egyet a városban. Nem láttam semmi ördöngöset, csak a reggeli fényben még több utcát. Más utcákat egyébként.

De 2010.11.28.Barcelona

Aztán korán kimentem az állomásra, vettem jegyet. Utána több órám volt, mert biztonsági játékos vagyok. Gondoltam, megebédelek. Az Estacion Sants környéke első ránézésre kietlen, de ez csak a nyugati oldal. A keletin van egy tó, egy csodálatos parkkal. Azon túl egy városrész, majd a Montjuic. Erre tartottam, a Place Espagna felé. Ezt láttam a reptéri buszról is. Két hatalmas torony van ott. Aztán a hegyen egy múzeum, amelyet első este láttam, csak nehéz lefényképezni. Pedig csodálatos a lejtő előtte a mozgólépcsőkkel. Kicsit olyan ez, mint a Trocadero Párizsban.

De 2010.11.28.Barcelona

Itt van az egyik nagy torreádor aréna is, de felújították, és Katalóniában egyébként is betiltották a bikaviadalt.

Még egy-két szót Katalóniáról. Arra gondoltam, hogy milyen jó lehet itt élni. Nyáron meleg van, tenger, ide jön üdülni egy csomó ember, annyira jó. Télen a Pireneusok nincs olyan messze, most is volt hó. A városban sok szép, érdekes épület, kultúra... Van ipar, gazdag országrész, van kutatás. Láttam már barcelonai állást. No de ez a katalán nyelv. Feltételezem, hogy itt spanyolul megszólalni nem mindig ildomos. Azt láttam, hogy a katalán és a spanyol eléggé más. Ha megtanulnék katalánul, tudnék egy nyelvet, amelyet pár millió ember beszél. Ha spanyolul is, akkor lehet, hogy ez részben könnyű, részben viszont a franciával és a katalánnal mindent összekevernék. A katalán sok szempontból a spanyol és a francia között van. Tutira az volna, hogy nem tudnám, egy szó most akkor katalánul így van, vagy ez a francia, vagy a spanyol, vagy mi? Érteni persze könnyen lehetne mindhárom nyelvet, mert akkor nincs ilyen dilemma.

De 2010.11.28.Barcelona

A vonat indulás előtt egy marokkói étteremben ettem, mert mindenhol szieszta volt. Ez a "kora délután fogok ebédelni vonatozás előtt" dolog rossz ötlet volt. De mondjuk mit tegyek? Aztán a parkban csúszdázva vártam meg a vonatot.

De 2010.11.28.Barcelona

 

Szólj hozzá!

Címkék: barcelona spanyolország picasso sagrada familia gaudi


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr272491661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása