Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) aréna (1) arena (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2009.05.03. 13:08 Brendel Mátyás

Shogi és Bicikli

Származási hely: 2009.05.01.fetedutravail

Még szerdán vettem egy biciklit. Bementem Párizsba, mert a shogi klubos embertől kaptam egy e-mailt, hogy bizony azon a címen, ahol voltam, ott játszanak. A bár neve ugyan megváltozott, de ott vannak. Nos, nem voltak ott a múltkor, de ha mondja, biztos ott lesznek most, gondoltam.

Még a Defense-beli látogatásomkor említettem, hogy kinéztem egy biciklit. Most kinéztem egy másik Go Sport boltot, ami a Les Hallesnél  van. Amikor kimentem a metróból, a St. Eustache Eglise mellett, volt egy érdekes jelenet. Mögöttem jött egy pár, és hogy beszélgettek, az a benyomásom támadt, mintha tőlem akarnának útbaigazítást kérni.  Megfordultam, és mondtam, hogy nem tudok franciául, de van itt egy térképem.  A nő beszélt angolul. Végül kiderült, hogy ők ugyan nem akarnak semmit, de ők meg azt hitték, én kérek útbaigazítást. Ami nem volt igaz, de végül jó volt, mert a boltot nehezen találtam volna meg, lent volt az aluljáróban.

Sikerült megvennem a biciklit, sőt, még egy tízessel olcsóbbat is vettem, és irány a város. Már elmúlt nyolc óra, mire kijöttem, éppen zárásra voltam meg.  Mentem a shogi klubba a St Jacques térre. A Libre bár nevéhez méltóan tele van könyvekkel, és roppant kellemes. Jobb, mint kívülről. Valóban voltak ott shogisok, köztük Fabrice, akivel a góversenyen  játszottam, és Eric, aki a honlapot készíti. Eric egyébként Európában  legerősebb játékos, 4 danos.  A legjobb gósok 6-7 danosok, és profik is vannak, ennyivel előrébb van a go Európában.

Kényelmesen ettek-ittak, majd elkezdtünk játszani. lehet, hogy később jönnek, a múltkor is azért kerültem el őket? Én Fabrice-szal játszottam. Pár helyen segített, magyarázott, és végül igaz, hogy nyert, de nagyon megszorítottam. Egy lépésen múlt, hogy nem én nyertem. Ha egy lépéssel később mattol, akkor én mattoltam volna őt. És eléggé trükkösen kellett játszania ehhez. Szóval jó játszma volt.

Fabrice tud sakkozni is, és állandóan a Polgár lányokat, és Lékót emlegeti. Abszolút odavan értük, teljesen fanatikus. Azt mondta, hívjam meg Juditot Párizsba. Judit nyilván el tud jönni Párizsba, ha akar, és nem hinném, hogy eljönne egy fanatikus kedvéért. Még h egy egész sakkszakosztály hívná, és kifizetné, akkor talán.

Korán eljöttem, még tíz körül. Megkérdeztem, hogy 17-20 óra között tilos biciklit vinni az RER-en és metrón. Utána lehet. Hát jó, ez érdekes lesz. Azért időben haza akartam jönni, mert ha van valami gond, még legyen időm. Egyébként éjfél egyig haza tudnék jönni, de azért az későn van.

Származási hely: 2009.05.01.fetedutravail

Csodás dolog volt késő este végigmenni a Tour Saint Jacques, a Chatelette mellett, át az Ile de la Cite-n, a hidakon a Saint Michelig. Különösen a saját biciklimmel. Ezt zért a turisták nem tehetik meg. A lépcsőn kicsit kellett cipelni a biciklit, de a mozgólépcsőn már kényelmesebben lehetett vinni. Az RER-en van külön biciklis kocsi, ahol van hely, csak mondjuk lehetne valami fogantyú, amihez hozzá lehessen lakatolni a biciklit, és ott hagyni. Nyilván úgy gondolják, hogy az ember maradjon ott mellette, de azért Bures messze van. Végül azért feltaláltam magam

Rendben sikerült hazajönnöm, és felbicikliztem a hotelhez. A sötétben sajnos biciklivel se jobb, mivel a kis járdán emelkedőn kell jönni, szóval lassan szenvedek fel. No, nem baj, majd körbe jövök, biciklivel lehet.

Utána már francia órára is biciklivel mentem, és az tényleg kényelmes volt. A boltba szintén, és így gyorsan megjártam az utat. Igaz, a mountainbike-ra nem tudok semmiféle táskát felrakni, tehát marad a hátizsák, de így is jó. Találtam pár érdekes dolgot abban a nagyobb boltban, amibe a frncia óra után szoktam menni, mert arrafele van.

Másnap a munkába is bicikliztem, ami felfele kemény dolog, le is kellett szállnom egy szakaszon.

Származási hely: 2009.05.01.fetedutravail

 Utána viszont elmentem egy nagyon nagy kört odafent, megnéztem egy csomó másik intézetet, ami ott van. Találtam egy római kori villát is a harmadik századból, ami a LIMSItől nincs egy kühajításra sem.

Származási hely: 2009.05.01.fetedutravail

 

Tele van az a vidék laborokkal, intézetekkel, és irodákkal. Például van egy Algorithmes c. telephely, ahol kicsi, hatszöglet-lapú épületek vannak, közöttük egy nagy „sugárút” szökőkutakkal. Az épületek görögökről vannak elnevezve, mint Euklidész, Tálész, Arisztotelész.

 

Származási hely: 2009.05.01.fetedutravail

Utána azt az épületet is láttam, amelyik a műholdképen olyan impozáns. Élőben, oldalról nem túl érdekes. Végül egészen Gifig elmentem, és onnan jöttem haza idelent, a völgyben.

Származási hely: 2009.05.01.fetedutravail

Amikor vettem a biciklit, gondolkodtam, hogy mountainbike vagy bevásárlókosaras, hagyományos bicikli, esetleg kosár nélkül, de legalább csomagtartósat. A mountainbike mellett döntöttem, mert hátizsákkal tudok bevásárolni, viszont az erdőbe erős bicikli kell. Lefele lehet, hogy ott jövök, illetve lehet, hogy elmegyek erre-arra. 

Szólj hozzá!

Címkék: klub franciaország párizs bicikli gif shogi bures


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr821100219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása