Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) aréna (1) arena (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napoleon (5) napóleon (1) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2009.10.11. 16:07 Brendel Mátyás

Dumas, Debussy és Turgenyev

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Hát az úgy volt, hogy szombaton megnézem Chantilly-t. Pár hete ugyebár itt fejeztem be este az országnézést, és nem láttam rendesen, mert már késő volt. Rosszul indult a dolog, mert éjjel olyan szörnyű fejfájásom volt, hogy nem tudtam aludni, és a fájdalomcsillapítók se hatottak. Vagy négyet bevettem a nap folyamán, de a fejfájás csak erősödött. Kétfélét is használtam, egyik sem hatott. Így az éjjel többször is elmentem sétálni, pedig ráadásul esett az eső. Egyébként találtam egy csomó tőkegombát másodszor azért mentem vissza, kocsival, szatyorral.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

No, a fejfájás egy kicsit továbbra is fennáll, de remélem, elmúlik. Talán időjárás, talán gyomor. Mindenesetre szombaton reggel már tűrhető volt az állapotom, kicsit álmos voltam. Gondolkodtam, elmenjek-e álmosan. Egy kicsit még mindig esett, de a radarkép határozottan azt mutatta, hogy ez már a vége. Szóval el kellett indulni. A vasárnap sokkal hidegebbnek ígérkezett, és ez igaz is volt.


Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev
Hát készítettem szendvicset, teát, és elindultam. Annyit tettem, hogy a GPS-ben kerestem POI-kat Versailles-től északra, mert tudtam, ott vannak dolgok, és nem láttam őket még. Így jöttek ki az alábbi programok. Mindegyik eléggé gazdaságosan útba ejthető volt.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Versailles-on át vezetett a GPS, ami hiba, de hát egyszer még megnézhetjük a kastélyt kocsival. Aztán erre-fele olyan sűrű az autópálya-hálózat, hogy a lehető legkacifántosabban haladtam tovább. Egy masni erre, egy hurok arra. Sose tudtam előre, merre is megyek igazából: azért megyek délnek, hogy északon kössek ki, vagy fordítva.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Az első megálló a Chateau Monte Christo, amiről semmit nem tudtam, de a neve sejtet valamit, és ez igaz is lett. Ez Dumas kastélya, ami azt jelenti, hogy egy kicsi angolos, rejtélyes, romantikus park van itt. A parkban erecskék, tavacskák, egy mű-barlang, medencék.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Mindezt Dumas akkor építette, amikor már gazdag volt, de 1848-ban aztán el is kellett adnia, mert tönkre ment. Nyilván az 1848-as forradalommal gazdasági válság is járt, és nem feltétlenül tudott sok pénzt keresni cikkírással és könyvekkel. Aztán nem lett szegény, sokat utazgatott, de a kastélyt már nem szerezte vissza. Nem tudom, miért.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Továbbá, amikor kész lett a kastély, annyira ellepték az emberek, és Dumas sokmindenkit befogadott, hogy nem tudott dolgozni. Ezért épített egy kis "dolgozó-szobát" egy másik chattilon-t,: "Chateau d'If" de ezt neogótikus stílusban. Szerintem ez aranyosabb, de már-már giccses. Láthattam Dumas "laptopját" is.

Kiállítás a "nagy" kastélyban van, itt egy csomó képet láthatunk. Ismerős volt, mert igazából hasonló volt Villers-Cotterets-ben is. De itt sokkal több anyag volt. Sok festmény az utazásaiól, rajzok, talán fényképek is. Nagyon sok a szeretőiről. A francia tudásom elég jó már ahhoz, hogy ha egy kiállításon pár egyszerű összefüggést leírnak, akkor megértem. Így például, hogy melyik színésznő mikor volt a szeretője. És azért az mégiscsak jó, ha az ember lát egy képet, hogy tudja, ki van rajta, és mi köze Dumas-hoz. Egyébként ezek a nők bizonyára a legszebbek voltak korukban, de mai szemmel nem annyira szépek. Ugyanakkor közelebb vannak a mai ideálhoz, mint a korábbi nők, mondjuk a középkorból. Nem olyan csúnyák, na!:)

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Fényképezni nem volt szabad, és mivel biztonsági kamerák voltak, nem is kíséreltem meg. Pedig a mór szoba az tényleg fenomenális. Dumas Észak-Afrikában is végigutazta a francia gyarmatokat (gondolom, akkor már azok voltak), és innen ered a mór szoba. Amikor felújították a kastélyt, akkor a marokkói király adott pénzt erre. És tényleg hihetetlen. Itt egy kép a Netről:

A következő megálló Saint-Germain-en-Laye. Itt Debussy maison van, de én erről semmit nem tudtam, még azt sem, hogy hova megyek. A múzeum hamar megvolt, de nem lehetett parkolni. Szombaton ezért nem jó elmenni kirándulni valamelyik városba. Ugyanakkor az időjárás nagyon jó volt, így mégis megérte. Ekkor már tényleg szépen sütött a nap.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Elég sokat mentem tovább, mire parkolót találtam, igazából amíg fizetős volt, nem is volt hely, amikor már volt hely, nem volt fizetős. Közben láttam, hogy van itt még egy csomó minden, amit meg lehet nézni. Például micsoda meglepetés, hát még egy chateau.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Nos, a kastélyparkba oldalról mentem be, és amit elsőnek megláttam, az az, hogy micsoda kilátás van. Na jó, másodiknak. Először csak azt, hogy igen, egy szokásos franciakert, amilyen a nagyobb kastélyokban van. Fasorok, téglalap alakú parcellák, füves területek, utak. Aztán kicsit jobbra kanyarodva tárul elénk a kilátás, ami fenséges, ugyanis ott van a Defense a messzeségben, és utána Párizs maga. Mondjuk Párizsból csak a Montmartre látszik, de mégis. Az is érdekes, hogy a lábunk előtt a Szajna völgye van, és igazából még egyet kanyarodik a Defense előtt, majd utána is egyet. Tehát Párizs nem olyan, mint Budapest, hogy egyszer átmegy rajta a Duna, és kész, hanem egy dimbes-dombos térségben a Szajna kanyarodik vagy ötször, és ennek közepén van Párizs. A külvárosokkal együtt meg magában foglalja azt az öt masnit is. Egyébként ez az RER A egyik végállomása.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Arra gondoltam, mennyivel jobb ez a kastély, mert a király ha kilép, akkor maga előtt látja heverni a fővárost. Nem úgy, mint Versailles-ben, ami túl messze van. Ez nem teljesen igaz, mert ugye a Defense az anno nem volt, és a kastély nem is arra néz. Én Sarkozy helyében mindenesetre ide építtetnék egy elnöki palotát. Persze biztos nem tudja keresztül vinni.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

A palota maga oldalt néz, és nem erre a kilátásra. Bent történelmi múzeum van. Anno valóban ez volt a királyi palota, de még Versailles és a Tuileries előtt. A kastélyt körül vevő árokban romokat találtam, amelyek dolmenekre hasonlítottak, de lehet, hogy valamelyik előző kastély romjai voltak csak. Sok kastély volt ugyanis itt.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Van egy templom is, amely közvetlen elődje az Ile de la Cite-n található kápolnának, amely a királyi palotában van, és a kereszt egy ereklyéjét tartalmazza. Előtte ebben a templomban volt Saint Germainban. A király nyilván elhatározta, hogy Párizsba viszi az ereklyét, és aztán átköltözött maga is. Így lett elhagyatva ez a palota. Pontosabban, akkoriban a királyok még nem is telepedtek le teljesen, hanem járták az országot egyik palotából a másikba. Még I Ferencnél olvastam ezt Chambord-ban.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Saint-Germain-en-Laye olyasmi, mint Versailles. Van királyi palota, és közel egy igencsak elegáns belváros. Nagyon jó és drága divat-boltok vannak itt. A múzeumot nehezen találtam, mert kicsit elkavarodtam, de csak meg lett. A belépés szerencsére ingyenes volt.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Mondom, szerencsére, mert hát itt kevés fénykép volt egy kis szobában, és csak francia aláírások. Sőt, abból sem volt sok. Sok nő és férfi képét láttam, akiket vagy ismertem, mert híres művészek voltak, vagy nem. Mindenesetre az, hogy mi közük van Debussy-hez, nem volt pontosan elmagyarázva. Persze nyilván ismerte őket, de hát ez elég kevés ahhoz, hogy élvezzem a kiállítást.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Nem vagyok egy Debussy fan sem. Otthon szüleimnek volt vagy két tucat hanglemeze, és egyszer külön válogattam a "szeretem" felét a "mindegy" felétől, és Debussy oda került, nem ide. Hát ennyi az élményem vele. Már csak ezért sem okozott akkora örömöt a múzeum. De azért jártam ott, láttam a helyet, éreztem a légkört, kaptam valamit. No sé Debussy "laptopját" is láttam.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Turgenyevtől olvastam egy novellát a Népszabadság sorozatból. Az úgy tetszett, bár tényleg ő sem kedvenc íróm, de tudtam kötni valahova. A múzeum viszont annál rosszabb volt. Az oroszok ugyebár még nem tanulták meg a kapitalizmust. Nagyon sok kép volt nagyon sok zeneszerzőről, és mindenféle más személytől, de megint csak kevés magyarázatot kaptam arra, hogy ki kicsoda vagy mi köze Turgenyevhez.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Sok levélről szó volt, és azokhoz sokszor volt francia szöveg, amit értettem. Ennek a résznek örültem. Még mindig nem tudtam, hogy ki kicsoda, vagy miért van ott, de értettem, miről levelezett Turgenyevvel. Frankó.:)

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Ez a múzeum nem volt ingyen, ezért panaszkodok itt ennyire. Angolul nem tudtak még egy összefoglalót sem adni. Debussy-nél legalább azt adtak, tudtam, hogy abban a házban született. Turgenyevnél csak a végén tudtam meg, hogy ott halt meg Bougival-ban, és sejtettem, hogy inkább egy állandósult vendégségben volt ott, mivel Párizsban lakott lányával, és ez egy bizonyos Pauline Viardot háza volt.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Hát utólag végig lehet kutatni Turgenev életrajzát, de jobb lett volna ott kideríteni. Igazából egyébként elég szövevényes történet, és azóta sem tudom pontosan, mi miért történt. Mindenesetre ott halt meg, méghozzá nem a múzeumban, mert az egy másik ház, hanem Viardot házában, kastélyában, ami ott áll, csak a múzeum nem abban van.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Hogy miért áll üresen a ház, és miért építettek egy múzeumot? Ezt sem tudom. És a halálos ágy is rekonstrukció, nem tudom, mennyire hiteles. Végül, ami mindhárom művész múzeumában közös volt: Turgenyev "laptopját" is láttam.

Hát Bougivalt impresszionista városnak mondják, sok festő festett itt, de nekem mára már annyira nem tűnik érdekesnek. Ott folyik a Szajna, de nem itt a legszebb. Nincs sok eredeti, érdekes, szép jó állapotban lévő ház sem. Hangulata sincs, kicsit össze-vissza van az egész.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Azzal kezdtem, hogy Chantilly-be indultam, és hát már Turgenyev előtt láttam, hogy nem fog ez összejönni. Nem a kitérő volt nagy, hanem azért mindenhol végigmenni, mindent megnézni, ez elvette az időt. Igazából ha az ember 3 múzeumot megnéz, azzal elmegy a napja, és az elég.

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

Nem is bántam, ugyanis semmi nem írja elő, hogy ha elindulok Chantilly-be, akkor meg is kell érkeznem. Máskor is van hétvége.

Hazafelé nem akartam Versailles-en átmenni, hanem a periferique-n végig. De a GPS egy olyan helyre vitt, ami

Származási hely: 2009.10.11.dumas_debussy_turgenev

 nagyon hasonlított a fizetős alagúthoz. Még lehet, hogy jó is lett volna, mert ezúttal akár hasznos is lett volna, de kikerültem. Az a nagy sejtésem, hogy Versailles mellett a periferique az ezen az alagúton megy át, és itt egy szakaszon nincs ingyenes rész. A google maps ugyanis nem is tud erről az autópálya-szakaszról. Szerintem ezt mostanában építették, és nincs más út. Illetve van egy, de az nagy kerülő, befele, Párizs fele.

 

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország dumas debussy turgenyev bougival saint germain en laye


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr211442768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása