Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) aréna (1) arena (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napoleon (5) napóleon (1) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2010.08.10. 22:53 Brendel Mátyás

Visszatérés a Loire völgyébe, Orleanstól Tours-ig

De 2010.08.07.loire

Itt vagyok augusztusban Franciaországban, és bár dolgozni akarok, de a hétvégét mindenképpen utazásokkal szerettem volna eltölteni. Egyszer élünk, egyszer vagyunk Franciaországban, nem biztos, hogy lesz még ilyen lehetőségem.

De 2010.08.07.loire

Ugyanakkor az időjárás kissé problémás. Például felmennék Normandiába, de csak húsz fok körüli hétvégét jeleztek előre. Az utazáshoz elég jó, de ha fürödni is szeretnék, akkor nem. Másrészt viszont délre egészen jó időt jeleztek. Az egyetlen gond, hogy ez az előrejelzés is bizonytalan. Persze nem mintha nem lehetne pénteken eldönteni, de a szállásfoglalás az így nem megy. Márpedig én nem akarok egy esős hétvégét eltölteni kirándulással. Ezen morfondíroztam, amikor eszembe jutott, hogy hát én amúgy is azt terveztem, hogy majd nyáron a kocsiban alszok. Egyébként is olcsóbb. Augusztus van, szezon, lehet, hogy ha beesek egy kis szállodába, vagy chambres d'hotes-ba, akkor van-e szoba. Az utóbbi közül egyet biztos találtam volna.

De 2010.08.07.loire

Ha tökéletesen ki akartam volna optimalizálni a dolgot, akkor nagyon hajnalban indultam volna. Hét körül sikerült, ami nem rossz, de az első kastélyhoz tizenegy körül értem, és lehetett volna másfél órával korábban is.

De 2010.08.07.loire

Útközben megálltam, szedtem egy kis szedret meg almát, vettem egy carefour grillcsirkét, paprikát, baguette-t és egy flant (pudingtorta) volt nálam tea, kóla. Ez volt a hétvégi ellátás, és ez ki is tartott, elég is volt, el is fogyott.

De 2010.08.07.loire

Érintettem Orleans-t, de itt már jártam, Szen Johanna meg büntiben van, ma is kimaradt. Ugyanazon a hídon mentem át, mint korábban. Innentől még sokáig kísértett a múlt: Clery-Saint-Andrén is átmentem, ahol XI. Lajos van eltemetve, de hát már őt is láttuk. Aztán erdők, és egyszer csak valami ismerős, hát persze, jött is a kapu, és Chambord. Anélkül, hogy terveztem volna, azon át vezetett az út. Nem baj, hátulról tulajdonképpen nem láttam a kastélyt, és onnan sem semmi. Aztán még egy kis-Chambord is, ahol valami italt gyártottak, és privát volt.

De 2010.08.07.loire

Az első kastély aztán Cheverny volt, ahova hát tizenegy után érkeztem, kicsit hamarabb is lehetett volna. Ebben a kastélyban az volt a rendkívüli, hogy egy csomó vadászkutya volt. Ez tényleg döbbenetes volt, az is, hogy mennyi fajtiszta, egyforma kutya volt egy rakáson, és az is, ahogy a ketrecben voltak, mint egy állatkertben. A szaguk is olyan volt. Pedig jól érezték magukat, mert aludtak, és még kéjesen nyújtózkodott is az egyik. Szóval ők ilyen büdösben jól elvannak, az, hogy egy házikutya nem szaglik ennyire, az igazából nem természetes ezek szerint.

De 2010.08.07.loire

 A kastély maga normális volt, a szokásos bútorokkal, faliszőnyegekkel. Grófi család birtoka volt, pont XI. Lajos korában, majd felségárulás miatt átment Diana de Poitiers birtokába, akit ismerünk Chenanceau-ból.

De 2010.08.07.loire
De 2010.08.07.loire

 A következő megálló Château de Beauregard, ahova hosszas gondolkodás után nem mentem be. Azért is, mert a kertbe be lehetett menni, és sok kastély volt még betervezve. Viszont ebédeltem egyet a padokon a kertben.

De 2010.08.07.loire

A Beuvronon keresztül lassan elértem a Loire-t. Chaumont nem is volt betervezve, hanem Chevernyben olvastam, hogy Diane de Poitiers Chevernyben időzött, amíg Chaumont restaurálták. Egyébként jelentős kastély volt, nem tudom, miért hagytam ki eredetileg.

De 2010.08.07.loire

Az is kiderült, hogy én Chaumontban is voltam már, csak hát nem tudtam, hogy itt kastély van. Ja kérem, amikor Blois-ba, meg Chambordba kellett mennem... A kastély fent van a hegyoldalban, a falu meg egy kis keskeny utca a Loire mentén. Hát nem vettem észre a kastélyt, mert ahhoz meg kellett volna állni, és nagyon felnézni, a megfelelő helyen. A táblát meg vagy nem vettem észre, vagy úgy döntöttem, kihagyom. Ne feledjük, az akkori utazásnak ez utolsó napja volt, és még előttem volt sokminden.

De 2010.08.07.loire

Chaumontnak olyan szaga van, mint Amboise-nak. Hogy ez mit is jelent? Valószínűleg arról van szó, hogy mindkét helyen viszonylag nagy, erődszerű kastélyról van szó, amely nem rokokósan, reneszánszosan, hanem barokkosan van berendezve: pár, nagy, erős fabútor. Ezeknek lehet ez az érdekes szaga. De lehet, hogy a Loire is belejátszik.

De 2010.08.07.loire

Chaumont egyébként hasonlít Amboise-ra, hiszen a Loire partján fekszik, és egy dombon van az északi oldalon. A Loire-nak itt az északi oldala dombosabb, a déli alkalmasabb a fürdésre. Ld. mindjárt.

De 2010.08.07.loire

 Volt a kastélyban egy kiállítás is, ami hát megint csak nekem nem művészet. Nekem nem művészet az, hogy üres szobákban odatesznek valami harangot, meg fatákolmányt. Sajnálom. Ilyet én is tudok, és nem mond semmit. A művészetnek szerintem mindenkihez kell szólnia, és mindenkinek kell értenie.

De 2010.08.07.loire

Volt viszont Chaumontban lovarda, és megtanultam, hogy ez az ecuire. Annyira iszonyatosan nem volt érdekes, de a másik kastélyokban ilyen nem volt. Ami még egyedi volt, hogy volt egy kutyatemető, és még egy elefántnak is volt benne sírja. No meg japánkert.

De 2010.08.07.loire
De 2010.08.07.loire

Utána lementem fürödni, még a kocsinál, egy fánál. Vittem fürdőruhát és törülközőt, készültem. Az ötlet elsietett volt, mert az északi oldalon ugyan be tudtam menni, de kissé iszapos volt, és heves a sodrás. De azért mégiscsak a Loire.

De 2010.08.07.loire

A további utat rögtön azzal kezdtem, hogy a déli partra mentem, ahonnan jól lehetett fényképezni, és a part is jobb volt. Egy egész kempinget találtam, az nem semmi, hogy a franciák bármikor kempingezhetnek egy kicsit egy kastéllyal szemben, a Loire mentén.

De 2010.08.07.loire

Viszont, ami még ennél is impozánsabb, az Amboise. A kastély is nagyobb, és a part is homokosabb. Itt is kempingeznek, illetve ide érnek le a kenuzók, mert volt egy csomó kenu, amit később elvittek.

De 2010.08.07.loire

Amboiseban már voltam, szóval nem kellett bemennem a kastélyba, amihez egyébként is késp volt. Csak a kastélyt néztem, fürödtem, ahogy mások is. Aztán egyszercsak felengedtek egy léggömböt, és elszállt Amboise felett.

Ez volt a nap csúcspontja, bár nem mentem be a kastélyba. Fürdés, késő esti napfényben egy homokos, erős sodrású "tengerparton". Aztán a kocsiban faaltoztam a flanból. Szedret ettem hozzá, ami telitalálat volt, ugyanis a szeder semmihez nem illik jobban, mint egy ilyen pudinghoz. Előttem Amboise, a rádióból klasszikus zene szólt. Olyan pillanat, amit sosem fogok elfelejteni.

De 2010.08.07.loire

Tovább az északi parton Toursba. Kerestem egy carefourt, tankoltam egy kicsit. Még nem kellett, de miért ne, ráértem. Toursban a központban megálltam, és leparkoltam, ekkor már nem volt gond.

De 2010.08.07.loire

Toursban mindig éjjel jártam, hát most is ez lett belőle. Azért a fő sörözős téren ittam egy sört, szemléltem az embereket, pihentem. A teret azok a faházak veszik körbe, amelyek még a középkorból maradtak itt. Arra gondoltam, hogy akkoriban ez a tér persze szintén a város központja volt, de bizonyára csendesebb. Az itt lakók biztosan örültek, hogy itt laktak, de viszonylag nyugodtan éltek itt. Hétköznap nem is lehetett nagy zaj, és legfeljebb vasárnap volt egy kis vásár, ünneplés, talán iszogatás egy-egy kis kocsmában. Nyilván nem volt tele a tér kocsmákkal, szóval ezért beszélek csak egyről.

De 2010.08.07.loire

Ma meg... Ma meg fiatalok. Egyébként idősebbek is, itt ülnek tömegesen. Nem mondom, hogy ez rossz, az is jó, nem lennék a modernség ellen. Ja, a különbség, most nők is iszogatnak.

De 2010.08.07.loire

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország tours beauregard amboise cheverny chaumont


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr22213437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása