Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2011.11.13. 12:01 Brendel Mátyás

Cannes-tól Aix-en-Provence-ig

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

 

Monaco után, ahogy beesteledett, nem igazán sikerült sátorozásra való helyet találnom. A hegyek ugyan magasak, de ahol út van, ott lakott terület, a lakott területen kívül meg szinte csak szakadékok. Így Nizza felé folytattam utam.

 

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Eléggé dilemmában voltam, és nagyon sokszor újra és újra meggondoltam magam. Hiszen még jó pár óra hosszat mehettem volna, de igazából Nizzát is meg akartam volna nézni. Nizzától nyugatra kifelé egyébként egy nagyon hosszú, parkolós tengerparti szakasz van, ahol egy kilométeren át simán bárhol le lehet parkolni. Sokan láthatóan lakókocsiban ott is aludtak. Csak nagyon zajos hely. Úgy döntöttem, hogy hagyom Nizzát a fenébe, már majdnem két hete utazok, és még mindig nem végeztem a Cote d'Azure-ral. Indulás vissza a Rhone-hoz!y

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Aztán Cannes-ben csak elfáradtam. Vannak ebben a városban egészen nyugis kis kertvárosi utcák, de aztán kikeveredtem a külvárosba. Itt közben a szállodán is elgondolkodtam, de sehogy sem sikerült találnom semmi jót. Az Etaphotelok például pont nem jó helyen voltak. Cannes külvárosa végül is nem egy szép hely, vannak itt nagy iparterületek és raktárterületek, melyeket annyira nem fogadtam bizalmamba. Végül egy olyan helyen parkoltam le, amely kicsit bevásárlóközpont jellegű volt, de annyira nem forgalmas.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Reggelé arra ébredtem, hogy egy rendőrkocsi állt meg, és kopogtat az ablakomon. Megijedtem, de aztán mondtam, hogy csak alszok. A rendőr meg mondta, hogy jól van, semmi baj. Végül is, semmi baj. Egyrészt jogom van kocsival utazgatni, másrészt az ellen sem lehet semmi kifogása, ha elfáradok, és alszok. Kifejezetten nem mondhatja, hogy miért nem vezetek tovább.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

A reggel csodálatos volt. Bementem Cannes sétányára, és leparkoltam. Egészen a fő mozi szomszédságában, ilyenkor még volt hely. Fizetni egyébként talán már kilenctől kellett, de bedobáltam pár pénzt, hadd ejtőzzek kicsit a strandon!

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

A mozi mellett van egy nyilvános szabad strand, utána kezdődnek az éttermek, ahol gondolom a napszékek bérelhetők, és csak úgy feküdni nem lehet, mert nincs hely. A szabad strand relatíve proli helynek tűnt, de csak relatíve, mert egyébként tökéletes homok volt. És mit panaszkodjak, amikor eléggé proli voltam magam is? Legalábbis ezen az utazáson akként viselkedtem.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

 A Careforourban vettem egy műanyag gyékényt tizenegynéhány euróért a sátorba ágyaljnak. Ez volt az egyik legpraktikusabb befektetésem, mert a strandra mindig ezzel mentem. Fel lehetett hengergetni, és mindig beletettem egy törülközőt. Vállra lehet akasztani, szóval abszolút praktikus, és nem néz ki rosszul. A fejrészében pedig van egy hengeres rész, ahova italt lehet tenni, és még hidegen is tartja. Ide még tusfürdőt is tettem, hiszen mindig lezuhanyoztam a végén. Minden azúri strandon van zuhany ugyanis.

A strandon olvasgattam egy kicsit, aztán visszamentem a kocsihoz, amely pár méterre volt csak. Bedobtam még egy kis pénzt, nagyon jól éreztem magam, hogy milyen kényelmesen strandolok itt Cannes közepén, nem izzadok, nem gyalogolok kilométereket.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Séta közben fedeztem fel egy emlékművet, ugyanis Napoleon itt szállt partra, amikor Elbáról visszajött Franciaországba. Ez az epizód végződött a waterlooi csatával. Készítettem még pár fényképet néhány furcsa szoborról, amelyeket korábban éjjel is lefényképeztem, de most sokkal jobban lehetett őket fényképezni.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Utána felmentem egy múzeumba, amely a petanque-ről szólt. Nem gondoltam, hogy valami nagy dobás, nem is volt az. Kihozták belőle azt, amit lehetett. Elsősorban a petanque golyók gyártásáról tudtam meg sokat. Valami két euró volt, szóval nem sajnáltam rá a pénzt. Útba is esett.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Igazából megint dilemmában voltam. Mert Nizzába visszamehettem volna, ott van egy Chagal múzeum, megnézhettem volna a várost nappal. De mindebből nem lett semmi, mert láttam, hogy dugul be az út, úgyhogy Saint Tropez-hoz hasonlóan egyszer csak vettem egy hátrafordulós kanyart (nem kézifékest), és elindultam vissza.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Aix-en-Provence volt a következő cél. Ez messze volt, és úgy jött ki a dolog, hogy egész nap szinte utaztam. Ezt lehetett volna éjjel megtenni, de az előző éjjel nem aludtam eleget, nappal pedig szintén nem a strandon aludtam. Ekkorra a ruháim már kezdtek fogyni, szóval mostam ki pólókat. Ezek először a kalaptartón szárítottam, de ott nem nagyon száradtak. Emlékszem, hogy a nagy hőségben kiraktam őket ülésekre, vagy akasztókra, és kinyitottam az ablakokat, és százharminccal mentem, elég gyorsan megszáradtak így, bár a kocsi persze többet fogyasztott. Egy nagy, benzines hajszárító.:)

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Azért mentem százharminccal, mert lehetett. Nagyon örültem, hogy ingyenes autópálya van, amelyen ráadásul százharminccal lehet menni. A GPS ugyan nem erre vitt volna, de hát gondoltam, nem tud erről az új, ingyenes autópályáról. Hát ez becsapós volt, mert Frejus-nél egyszer csak kapuk jöttek, és persze már nem lehetett lemenni az útról. Persze azonnal lementem a pályáról a kapu után három kilométerrel, de ez is több volt három eurónál. Hát egy euuro per kilométer, megáll az ember esze. Ez aztán a szívatás! Hasonló az, amikor Les Ulis után megyünk Bordeaux felé, ott még kapuk sincsenek, egyszer csak fizetős szakaszon vagyunk. És harminc kilométert kell menni. De ez szerencsére csak valami két euró. A fene se érti az árszabást.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

No mindegy, megérkeztem Aix-en-Provence-be, és még nem volt olyan késő. Leparkoltam egy parkolóházba, bementem a központba, a szökőkúthoz. Aix-en-Provence-szel az a helyzet, hogy először is egy olyan város, hogy francia tudással is tudja a fene, hogy kell kiejteni.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Másodszor, a városban sok néznivaló van. Nagyon hangulatos, aranyos, kellemes kis város. Higiéniás okokból ittam egy kávét, aztán bementem a Tourist Informationbe, mert annyira nem voltam felkészülve Aix-ból. Itt élt Emilie Zola, Paul Cesane és Victor Vasarely. Ebből a Vasarelyre rákérdeztem, de semmit nem tudtak mondani. Kár, mert szerintem lett volna ott valami, és autóval simán megnézhettem volna.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Zolával kapcsolatban van egy körséta a városban, melyet szépen végig lehet követni. Ezt is tettem, mert ez nagyjából úgyis végigvisz a városon. Egyébként jelölve van az úton a körséta útvonala. Namost, ha valaki Zola fan, akkor tutira elolvad attól, hogy melyik az iskolája, hol van az apjának a boltja, és még ki tudja milyen részleteken. Én se bántam, hogy így járom körbe a várost, és megtudom, hogy egy két helynek mi a jelentősége Zola élete szempontjából.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

A város másik nevezetessége Cezane, akinek festőműhelye van ott. Ez kicsit kiesik a városból, de gyalog mentem oda. Inkább kocsival kellett volna, a nagy melegben bántam, hogy kutyagolásba kezdtem, ráadásul a cím egy olyan úton van, ahol sokáig nincsenek számozott házak, szóval az alacsony házszám csalóka.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

A műhely viszont valami érdekes, és élő. Tényleg ott festett, tényleg megtartották, és úgy van berendezve, mint amilyen lehetett. Mindenféle csendéleteket állítottak ki, és az eredeti tárgyakat meg lehet találni a festményhez a műhelyben. Fényképezni persze nem lehetm árgus szemekkel figyelnek az egyetlen helysiégben.

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Aix-ban van még egy oppidum, és útba is esett Arles felé, de tudtam, hogy már nem lesz nyitva. Megnézni különösebben nincs mit, egy lapos, római ásatási hely. Provence-ről jut eszembe, egész utam alatt soha nem láttam levendula mezőt, pedig milyen jó lett volna egyszer egy ilyenben sátorozni.:)

From 2011.08.18.cannes-aux-en-provence

Arles felé már jó eséllyel volt hol sátorozni, útközben egészen jó helyeket láttam, pontosan Salon-de-Provence előtt. De mentem tovább, vásárolni és tankolni kellett, és Salonban van egy jó Lecrerc, ahol mindkettőt lehet. Utána mentem tovább, nem fordulunk már vissza. Nyugatra alma és baracktermelők vannak, ami tök jónak nézett ki, de aztán nagyon gyanús almaszedő alakok voltak ott, és gyorsan kihajtottam.

From 2011.08.20.arles-bures

Visszamentem tehát ahhoz a helyhez, amelyet kinéztem, egy állatkert, a Parc Zoologique de Barben. Igen, ebbe véletlenül botlottam bele, és láttam, hogy ott a környéken nagyon jól lehet sátorozni. Ide mentem vissza, és érdemes volt. Egy nagyon jó kis mezőn sátorozhattam, az úttól egy fasor és bokros választott el. A mezőre be lehetett hajtani nem vészes földúton.

From 2011.08.20.arles-bures

Egyetlen egyszer ijedtem meg, de nagyon. Már felvertem a sátrat, besötétedett, az autóban ültem, valamit kerestem. A visszapillantó tükörben hirtelen megláttam két fényt. A fenébe, jön egy autó. Ha mondjuk övé a mező, jogosan üldöz el innen. Ha csak úgy valaki, esetleg kirabolhat. Ki tudja. Megmerevedtem, a sátorban voltak a cuccaim, nem hajthattam el. Aztán kiderült, hogy a fények csak nem jönnek. Mi van, megállt a kocsi a mező közepén? Az se túl jó dolog. Aztán jöttem rá, hogy ez a zoo épületének fényei. Erről én tudtam is, csak a visszapillantó tükörben közelebbinek, fenyegetőbbnek tűntek.

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország cannes aix en provence


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr893374147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása