Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napoleon (5) napóleon (1) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2009.05.23. 00:07 Brendel Mátyás

Ascension, Citroen Park, Szabadság Szobor, Trocadero, Etoile, Champs Elysees

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Csütörtök ünnepnap volt Franciaországban, Jézus állítólagos mennybe menetelének ünnepe. Chirstiane, a francia tanárunk jegyezte meg többször is, hogy bár Franciaország szekulláris állam,  a szekularizmus egyik fellegvára, azért van egy pár katolikus állami ünnepnap.

Mit csináljon ilyenkor az ateista? Hát azért bementem Párizsba, kiterveltem magamnak egy jó kis utat. Mint látni fogjátok, ráadásul végül is lesz benne égbeszállás és templom és mise is.

A Saint Michelről indultam, ráadásul alig tudtam felkeveredni biciklivel a felszínre, mert az egyik mozgólépcső nem üzemelt. Végül a Citén lyukadtam ki. A Szajna jobb, déli partján akartam haladni, mert ott még jó darabon sosem jártam. Így például a Musee d’Orsay elitt is most haladtam el életemben először.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Párizsnak irdatlan sok hídja van, és sokat közülük lefényképeztem.  De sok nem is érdekes annyira. Volt mindjárt az utam elején egy kupolás épület, amelyet mindig az Invalidusoknak néztem, és csak most jöttem rá, hogy az nem az, az Invalidusok jóval arrébb van, kicsit nagyobb, és bentebb helyezkedik el. Ez a Francia Intézet volt.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Utána jött a Musee d’Orsay, majd az Invaliduok, az Eiffel  torony, és aztán megint egy teljesen új rész, amelyet én magamnak Offense néven neveztem el, mert olyan, mint a Deffense:  üzleti negyed, tele felhőkarcolókkal. Csak ezek kisebbek.  De azért érdekesek.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

A nap meglepetése a Citroen park volt, amelyre útközben bukkantam, és először temetőnek néztem. Alig mertem bemenni, de kiderült, hogy a beton kockába csak fákat zártak. Ez egy roppant modern park kezdete volt, amely később bambuszos részekkel gazdagodott, majd egy nagy, nyitott terület következett.  A nyitott terület másik oldalán egy modern irodaház volt, előtte viszont még egy vízeséses, csatornás parkos rész.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

A Citroen park helyén régen tényleg Citroen gyára volt, úgy vettem ki, hogy fegyvergyár, de autógyártásról is szó volt a táblákon.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

A mezőn sok ember napozott, ez már megint egy egészen meleg, nyári nap volt. Odafent pedig egy léghajó szállt.  Itt először megálltam enni egy kicsit. Vittem magammal baguette-t és teát egy szörpös flakonban, amelyik egyébként nagyon tetszik, mert passion fruit ízű, és mos már egy rakás van belőle.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Aztán körbejártam a mezőt, és a túloldalt, de balra volt egy egészen nagy szökőkút-rendszer, ahol egy csomó gyerek játszadozott, mondom, már elég meleg volt ehhez.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Volt egy érdekes üvegház is, ahol csupa ausztrál növény volt, és bárki bemehetett. Ekkor jutot eszembe, hogy hát megyek én ezzel a léggömbbel egy kört. Pontosabban ekkor vettem észre, hogy lehet rá befizetni.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Sajnos, mire vettem jegyet, pont felszállt egy turnus, de elmentem megnézni az üvegházat, valójában ekkor mentem be. Még egy pillantás a lányokra, majd vissza a léggömbhöz. Megint gyorsan határoztam, hogy felmegyek valahova, ami igencsak félelmetesnek bizonyulhat. A léggömbkosara ráadásul egy gyűrű volt, azaz belül üres.

Egy nagy huzal tartotta, azzal engedték fel-le. Ráadásul ahogy nem éppen egyenletesen oszoltunk el, ferdén is állt. Kapaszkodtam rendesen a korlátba, de egész jól bírtam. Soha nem repültem még léghajóval, ha nem derült volna ki. Azt gondoltam, hogy hihetetlenül félelmetes lehet, hiszen ez nem egy szilárd épület, és még azoknál is szoktam félni. Ugyanakkor nem félek a repülőn, mert valahogy az egészet biztonságosnak veszi a tudatalattim. A léghajó is nagyon gyorsan nagyon magasban volt, és inkább repülőnek vette a tudatalattim, de azért mégis egy olyan helynek, ahol „kihajolni veszélyes”.  Egyébként nem volt veszélyes, teljesen körbe voltunk rácsozva. Hát készítettem pár fényképet Párizsból, bár az Eiffel-toronynál nem voltunk magasabban.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Tovább mentem, és egészen messzire jutottam, amikor észrevettem az egyik hídon, hogy rég túlhaladtam  a célomon. Nem baj, a másik parton jöttem vissza. Nos hát a célom a szabadság szobor volt. H át nem érdekes? Felületes néző azt gondolná, hogy ez New York, mert még felhőkarcolók is vannak a környéken. De nem. a new yorki franciák adományozták ezt a szobrot Párizsnak.  Az amerikai szobrot egyébként a franciák adományozták az amerikaiaknak.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements
Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Aztán a másik parton jöttem vissza, mert ott van a Balzac múzeum. Sajnos, ahogy tartottam tőle, nem volt nyitva ünnepnapokon. Azért a házat megnéztem.   Hát majd máskor megnézem.  ATrocadérón megnéztem a sok mutatványost és görkorist. Kedvenc helyem, itt is ebédeltem egy kicsit.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Valahol egyszer csak szembe jött egy ház egy táblával, és mi volt rá írva? Itt halt meg Viktor Hugo.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements
Utána egészen felkeveredte a térképen a Foch sugárútig, amely roppant széles, és itt vannak a nagykövetségek. Olyan is a hely egyébként, mint ahol nagykövetségek vannak: modern, nagy távolságok, palotás házak.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Az Etoile-t igazán közelről még nem is néztem meg anno, szerintem siettem. Most sorra került, bár érdekes volt be és kikavarodni.  A diadalívet ti. Napóleon építtette a dicsőséges hadseregének. Tele van nevekkel. Majd le a Champs-Elysees-en, ami lejt egy kicsit a Concorde felé,  és tele van emberekkel, szóval állandóan résen kell lenni biciklivel.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

A Petit és Grand Palace-t már láttam. Ezt is, és a Trocadérót is világkiállításra építették. Talán két különbözőre. Mindegyikben modern múzeumok vannak, amelyek egyelőre nem érdekelnek.

Aztán visszakevertem a Concorde-on a másik partra. Beentem a házak közé, ahol még nem voltam, de megint a Musee d’Orsay-nél lyukadtam ki, igaz, most a jegypénztár felőli részen. Itt sok szobor van, állatok is, és egy csoport nővel, akik a földrészeket szimbolizálják. Érdekes kitalálni, melyik melyik. Igaz, odaírtam a megoldást.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

A Saint Germain des Pres felé vettem az irányt, ahol Descartes nyugszik. Először nem tudtam, másodszor koncert volt,most meg… Hát nem mise van már megint?  Ez a Descartes nem akarja, hogy megnézzem.:) Csámborogtam a kávézóknál, ahol sok híres emberek kávéztak. Csábított az ötlet, hogy akkor én is iszok valamit, ahol Sartre kávézgatott, de azért  túl drága, és hát most az azért nem olyan nagy dolog, hogy Sartre is volt itt sokat.  Hát az utcán is volt, ott is jártam.:)

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Na vége lett a misének, és beengedtek minket hátulra. Megtaláltam Descartes-t de csak mert láttam már fényképen a sírt.  Még így se voltam benne biztos. Közel menni meg nem akartam. Tudjátok, miért.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

No, végre meg volt Descartes,mehetünk haza. Egyébként  csak nyaktól  lefele nyugszik itt, a feje pont a Trocadérónál van a Musee de l’Homme-ban. Oda nem mentem be, mert azt olvastam, hogy egyébként nem olyan érdekes mózeum.

Származási hely: 2009.05.21.Paris_15_16_Arrondissements

Nos hát így esett, hogy feltámadáskor, a katolikus ünnepen  volt részem „mennybe menetelen” és misén is jártam, templomban.

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország párizs szabadság múzeum citroen szobor balzac cafe fleur diadalív champs descartes dorsay deux elysees etoile musee magots


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr531138497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása