Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2012.08.25. 21:05 Brendel Mátyás

Franciaország-Magyarország European cross-country caring

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Az úgy kezdődött, hogy meghívtak Lindauba egy állásinterview-ra. Megállapodtunk, hogy kocsival megyek, fizetnek egy bizonyos összeget, amely nagyjából takarja is a benzinpénzt, és kapok egy szállodát egy éjszakára. És az állás ráadásul nagyon is érdekel. Továbbá, azt terveztem, hogy Krisztináéknál alszok még egyet Münchenben, és maradok pár napot.

Aztán annyiban változott a program, hogy Pesten betörtek a rosszabbik lakásomba, és ha már félig hazamentem kocsival, és most úgyis rég nem voltam otthon, és ha ezt az állást megkapom, nem is fogok hazamenni, gondoltam, hazamegyek, elrendezem a dolgokat rendesen. A Münchenben alvás maradt, egy éjszakára.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Egy nappal korábban indultam, keresztül a francia, nyugati pusztán, autópályáktól távol. Elhaladtam Vaux le Vicomte mellett, útba ejtettem Blandy les Tours-t, amely egy aranyos kis lovagvár, egészen közel Vaux-hoz, és már kinéztem magamnak, de még soha nem voltam ott. Annyira nem jelentős, hogy külön elmenjek oda, de ha már útba esett, körbesétáltam. Bemenni nem volt idő.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Elhaladtam Provins mellett is, ahol már voltam, de kihagytam a külső városfalat. Amikor a városban sétáltam, nem gondoltam volna, hogy a nyugati végeken is van valami érdekes. Hát van. Egy nagy városkapu, és impozánsan felújított, hatalmas városfalak. Akár egy Egri Csillagokat is lehetne itt forgatni.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Következett Troyes, ahol sétáltam egyet a déli melegben. Nagyon jó kis város, sok, fennmaradt, középkori épülettel, faházakkal. Hiába no, elkerülték a háborúk, és én is jó ideig. Vissza lehetne térni, ha lenne ilyenre pénzem és időm.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Aztán jött a Chateau de Cirey, ahol Voltaire töltött el sok évet Gabrielle Emilie-vel, akit Breteuil-ből ismertem. Ezt a kastélyt régóta kinéztem, de szintén annyira a Higgs bozon háta mögötti helynek tűnt, hogy csak egy ilyen utazás alkalmával volt érdemes célba venni.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary
Származási hely: 2012.08.11.france-hungary
Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

A kastély előtt van egy érdekes Voltaire szobor, egy aranyos lány csinálta a vezetett látogatást, és sajnos odabent nem lehetett fényképezni. Így vettem egy könyvet teli jó kis fényképekkel. A recepciós lány pedig, ha lehetett, még szebb volt.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Következett Domremy, ahol Jeanne d'Arc született. Ez kicsit azért érdekel, mert nemrég láttam a filmet Luc Besson rendezésében. Kinéztem ezt a helyet is, de annyira azért nem érdekel a dolog. Azért vettem mégis útba, mert egyrészt útban volt, másrészt én azt képzeltem, hogy van ez a középkori ház, amely fennmaradt, és akkor biztos valami nagyon középkori, elhagyatott, hangulatos kis falu közepében lesz ez a ház. Hát nem egészen, igazából egy nem túl érdekes, nem túl modern, de nem is igazán régi falu közepén, kicsit mesterkélten elkülönített, a környezetébe nem illeszkedő házról van szó.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Maga a ház egyébként tényleg nagyon furcsa, alig van ablaka, a pár ablakon benézve nagyon alacsony, sötét kis zugokat lehet látni. Ami meg Jeanne d'Arc isteni hallucinációit illeti, hát a templom mellett laktak, állandó harangzúgás közepette, nem csoda, hogy "istentől" zúgott a füle szegény lánynak.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Éjszakára sátorozni akartam, találtam is egy jó helyet, de túl korán volt, nem tudtam elaludni, felszedtem a sátrat, és bementem Nancybe, ahol korábban már jártam.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

De érdemes volt bemenni, mert éppen belebotlottam egy éjszakai, nyári vetítésbe, olyanba, amelyből annyi van manapság Franciaországban. Tulajdonképpen minden kis katedrálisra, kastélyra, bármire, minden kis városban vetítenek ilyet. Jól néz ki, és alig kell hozzá valami történet., nem az a lényeg. Szóval érdemes volt így éjjel bemenni Nancybe, hiába jártam már ott, ezt még nem láttam, és azért a Place Stanislas-n egy ilyen vetítés elég jól mutat.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Nancyben kicsit aludtam, de aztán elindultam Luneville felé. Itt még nem jártam, korábban kihagytam, és tudtam, hogy van itt is egy kastély. A sötétben annyit láttam, hogy roppant hasonlít Versailles-ra, amennyiben két szárny két oldalt lejön a középső teret körbefogva, és egy nagy rács zárja le az így alkotott belső udvart. Ezt egyébként lehet, hogy Versailles-ról másolták, de nem vagyok benne biztos. Itt is aludtam egy kicsit, de hajnalban tovább álltam, a nyitást nem várhattam meg.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Saint-Dié-des-Vosges a következő állomás, ahol a liberte torony van. Ezt a forradalom emlékére építették, és a Jardin de Tuilleries-ben állították fel eredetileg, majd egy frankért megvette Saint Die. Még ez sem volt nyitva, de szépen körbe lehetett sétálni, többre nem is volt szükség.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Aztán jött a Vosges, és emlékszem, valahol a nyeregponton egy parkolóban, az erdő közepén még aludtam egy kicsit. Ez az éjszaka így három etapban eltöltött kis alvásokkal telt el. Jó stratégiának bizonyult.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

A határ közelében, Marckolsheimben egy olyan feliratba ütköztem, hogy a Maginot vonal emlékműve található itt. Mivel tudtam, miről van szó, azonnal eldöntöttem, hogy nem hagyhatom ki. A GPS erről mit sem tud, de a táblát követve valóban eljutottam egy bunkerhez, abban volt kiállítás sok tölténnyel, periszkóppal, katonai tárgyakkal, tankokkal és hasonlókkal. Nem volt hosszú, de a Maginot vonalat látni, azt megérte.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

A Rajnában a határon fürödtem egyet. Aztán a határon érdekes módon ellenőrzitek, de ugye akinek nincs mitől félnie, annak nincs mitől félnie. Freiburgban tettem egy kört, már jól ismerem a várost.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

A Fekete erdőt ezúttal olyan irányba szeltem át, ami különbözött a korábbitól, mivel más volt az úti célom. Emiatt most útba esett egy olyan híd, amelynek Ravennabrücke a neve, és vasút jár rajta. Itt van egy elég giccses turistaközpont, egy kirándulóhely, és persze a viadukt, amelyen vonatok is közlekednek.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Friedrichshafenig még volt időm, megálltam Titisee-ben, de olyan hőség és tömeg volt, hogy nem nagyon tudtam parkolni, tovább mentem. Hasonlóan megálltam még pár kisebb helyen, de ezek nem fontosak. Láttam egy Zeppelint, amiről azt kell tudni, hogy Friedrichshavenben fejlesztették ki a Zeppelineket. Nagyon nagy hőség volt már az autóban való kondi nélküli utazáshoz, elég korán megérkeztem Friedrichshafenbe, ami nem is volt olyan jó ötlet, mert a Bodeni tó északi oldalán nincs autópálya, olyan dugók tudnak lenni, mint a Balaton északi oldalán, és egyébként sok másban is hasonlít hozzá.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Korábban kellett volna még megállni, valamit megnézni, amit nagy hőségben is lehet, és később érkezni, de mindegy, lesz időm még itt a környéken bóklászni eleget.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

A tárgyalás jól ment, meg is állapodtunk, hogy lefogadom az állást. Az autókba való intelligens segítőrendszerek fejlesztéséről van szó, amelyben tudományos ismereteimet tudom majd használni. Ez nekem fontos, és most úgy látom, valamennyi lehetőség lesz is erre. Nekem nem fontos, hogy tiszta kutatással foglalkozzak, de azért sima programozásnál többet akarok csinálni. Ez az irány elég jó karriernek tűnik, most pár évig nagyon nagy fejlesztések lesznek. A laikus emberek a Google Car esetéről hallottak, de az egy kereskedelmi forgalomba még messze nem vihető kutatási projekt, és még sokat kell dolgozni azon, hogy akár csak a felét is kereskedelmi forgalomba vigyék, aztán meg még azon, hogy az olcsóbb kategóriájú autókig is eljusson. Mert persze a luxusautóba könnyebben be lehet tenni sok pénzért, a drága hardware-t.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Münchenbe elég volt este érnem, és Lindauból már dél körül elszabadultam, tehát útba vettem még Neuschwansteint is. Erről azt érdemes tudni, hogy két kastély is van itt, és a kocsival annyira előre le kell parkolni, hogy mind a két kastélyt bele lehet venni a programba.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Jegyet Hochenschwangauban kell venni, és pár órával későbbre van a belépő, emiatt a Hochenschwangau kastélyt is bele tudtam venni a programba.

Hochenschwangaut Maximilian II. Joseph bajor király építette korábbi romokból. Egy nagyon érdekes, sárga kastély, egészen más, mint a francia kastélyok. Sajnos fényképezni itt sem lehetett. De pont jó időtöltés volt ahhoz, hogy kivárjam a Neuschwansteinbe a belépőt. Ahova egyébként fel kellett caplatni. Persze van busz is, meg lovaskocsi is, de volt időm gyalog felmenni.

Neuschwanstein a leghíresebb, leggiccsesebb német várkastély. Volt is egy csomó ellenérzésem, hogy egyáltalán minek nézem én ezt meg. De azért nem volt rossz. A természeti környezet is pazar, és akármennyire giccses, annyira monumentális a kastély belülről is, hogy azért jól mutat. Mint már írtam, egészen más, mint a francia kastélyok, de a nagy lovagterem, az felér a tükörteremmel Versailles-ban, csak összehasonlíthatatlan vele.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Egyébként az is egészen más, hogy a németek időre, sorszámozott csoportokra adnak jegyet, a franciáknál meg sok száz méteres, ömlesztett sor van. Az idegenvezetőnk meg Hitlerre emlékeztetett. Kinézetre egy kicsit volt csak olyan, de kb olyan neurotikus volt, ahogy Hitlert képzelem. Amikor pedig megszólalt, akkor egészen magabiztos hangon beszélt.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Münchenbe este érkeztem, és mivel reggel indultam is tovább, nincs sok mondandóm. Egyébként bizonyos szinten már ismerem a várost, és lesz még időm odamenni.

Származási hely: 2012.08.11.france-hungary

Ausztrián át autópálya matricával mentem, ez az út nagyon egyenes, nagyon kényelmes, nagyon unalmas, és nem igazán volt időm megállni, mert későn indultam, és dugó is volt, augusztus miatt.

Egy helyen álltam meg, Bruck an Leitaban, amely nagyon közel van a határhoz. Itt van pár érdekes vártorony, egy kis kastély, és egy cuki kis vendéglő. Mivel a kastély zárva volt, a vendéglőn keresztül sikerült pár jó képet levennem.

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország ausztria németország nancy voltaire bodeni tó neuschwanstein


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr444731727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása