Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) aréna (1) arena (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2011.09.17. 21:42 Brendel Mátyás

Navacelles-től Saint-Hyppolite-du-Fort-ig

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Kicsit még sétálgattam, majd tovább haladtam, ki a völgyből. Egy következő megálló megint tábla és brossúra alapján volt,  ez a Moulin de Faux. Itt kivételesen tábla is volt, 1.2 kilométer gyaloglásról volt szó. Ugyanakkor ez egy kis ösvényen vezetett végig a hegy oldalában, és a nap itt már nagyon tűzött. Azért bevállaltam.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Megérte, a malom a patakvölgyben volt, amely ott bukott ki a sziklákból, és előtte pár kilométeren át a sziklák alatt folyt. Erről, és másról is volt kitéve információ. A malom tüneményes volt a sok kis búvópatakkal. Azt a két és egy kicsi kilométert ki lehetett bírni tűző napon is.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Navacelles másik oldalán is szép kilátás volt, egy étterem is, itt ettem. Visszatérek egy bekezdésnyi erőig az étkezésig. A legjobb fogyókúra szerintem elmenni egy-két hét vakációra, és ott keveset enni. Nyáron az embernek alig van étvágya, egész nap el van foglalva, könnyű megállni, hogy sokat egyen az ember. Azt kell megállni, hogy este bezabáljon az ember, de ha drága az étterem, és egyébként takarékos fajta, akkor itt is van egy segítő motiváció. Azt gondolom, hogy leszokni valamiről is így a legkönnyebb: az ember például nem visz cigarettát, és megállja, hogy vegyen. Én például jóval kevesebb teát ittam ebben a két hétben.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Navacelles után továbbra is szép, sziklás völgyekben haladtam, egy helyen majdnem karamboloztam egy másik kocsival egy szakadék szélén. Eléggé megijedtem. A következő említésre méltó hely viszont lélegzetelállító volt. Ezt is csak úgy vettem bele az útvonalba, hogy valami térképet láttam. De nem tudtam pontosan, hogy ennyire csodálatos.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Képzeljétek el, hogy begördülök a kocsival egy tüneményes kis hídra, és kinézek jobbra, és ott egy folyóvölgy, csodálatos stranddal, az emberek fürödnek mindkét parton, a vízben, és száz méterrel feljebb ott egy vízesés, egy mini-Niagara. Saint-Laurent-le-Minier-ről van szó.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

A vízesésben van némi mesterséges rész, de nyilván eredetileg is ott volt. Leraktam a kocsit, nem volt könnyű, de lehetetlen sem. Ahhoz képest, hogy micsoda természeti csodáról van szó, annyian nem voltak, mivel ez nem valami nagyváros környéke.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Több órát töltöttem el a vízesésénél, ilyen csodálatos helyen soha életemben nem fürödtem még. Kristály-tiszta víz, épp annyira hideg, hogy az embernek forróságban jól esik. Hosszú távon egy kicsit hideg, és lemeríti az embert, de rövid távon egyáltalán nem gond.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Az egész olyan volt, mint egy filmben, akár giccses filmben egyfajta oázisról, ahol lehet fürödni, a szikláról a vízbe ugrálni. Olyan idilli volt, mint például a a Paradise c. romantikus szappanfilm Phoebe Cates-szel.:) Ki gondolta volna, hogy ez létezik a valóságban is, és még el is érhető?

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Láttam, hogy sokan ugrálnak a szikláról, és én is kipróbáltam. Fokozatosan: először kisebb sziklákról, aztán egy nagyobbról is. A legveszélyesebb egyébként nem ez volt, hanem az, hogy bármikor elvágódhattam egy sziklán, sima járkálás közben.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Még a hídról is ugráltak, és nagyon kísértésbe estem, hogy én is leugrok. Végól úgy döntöttem, hogy nem, mert tilos volt. Tilos dolgokat meg csinálok, ha nem veszélyes, kicsit veszélyes dolgokat, ha nem tilos, de ha valami veszélyes és tilos, akkor hát inkább nem. Különösen Franciaországban, és távol az otthontól. De elhatároztam, hogy egy ilyen hídról egyszer még leugrok.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Kicsit lejjebb is volt egy hasonló fürdőhely, de ott már nem fürödtem, nem volt olyan nagy szám. Persze ha ez mondjuk Budán lenne, akkor nagy szám lenne, csak a másik árnyékában nem nagy dolog.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Aznapra még a Grotte des Demoiselles volt hátra, azaz a Kisasszonyok Barlangja. Több barlang volt tervben, ugyanakkor nem volt mindenképpen fontos egyik sem, hiszen barlangok Magyarországon is vannak. Sok barlang van Franciaországban, híresek is, szépek is, nagyok is, mélyek is. Ezek közül végül csak ez az egy fért bele a vakációba. Egyébként nem volt benne a GPS-ben, de volt GPS koordináta, és Saint-Bauzille-de-Putois-ban ki van táblázva. Nem volt gond megtalálni.

A barlang egyébként azért jóval nagyobb volt az aggtelekinél, szóval volt azért benne valami plusz, amiért érdemes volt megnézni. Ezután már esteledett, és elkezdtem keresni helyet sátorozni. Ez már egy sűrűbben lakott vidék volt, de még reménykedtem. Találtam egy kis utat, amely egy jó kis erdőbe, dombos vidékre vezetett be. Voltak a közelben tanyák, ez nem tetszett, de még elfogadható volt. Jött egy motoros, aki ott rodeózott, emiatt kicsit be akartam húzódni. A kis útról leálltam, mellette babérleveles, fenyves erdő volt, emelkedő domb. Nem nagyon lehetett bemenni, csak egy még kisebb úton. Ugyanakkor láthatóan oda szemetet, sittet hordtak, és gödrös is volt. Azért én mégis fel akartam állni, aminek sok értelme nem volt, mert annyira úgy sem tudtam volna felállni. De azt szerettem, ha a mellékútról még nem látni a kocsit.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Sajnos fennakadt a kocsi, és megijedtem, hogy itt ragadok, ahol senki nem segít. Gyorsan le akartam állni, de fennakadt a kocsi eleje, és amikor mégis erőltettem, ahelyett, hogy gondolkodtam volna, akkor elment a hűtővíz. Megnéztem, hogy mi a fene van, és láttam, hogy a hűtő alján van egy dugó, amely letört. Hogy minek van ott? Talán pont azért, hogy túlnyomásnál letörjön. Nem tudom pontosan. Mindenesetre ez óriási baj volt. Mit lehet tenni?

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

Este volt, sátorozni már eldőlt, hogy ott sátorozok. Volt vizem, mert óvatosságból vittem magammal. Ez szerencse volt. A dugó elvben nem látszott óriási problémának, csakhogy ugye a kérdés, hogy ott mit tudok vele kezdeni. Volt pillanatragasztó, felragasztottam a dugót, nem nézett ki valami jól. Reggel gondoltam, felöntöm vízzel, aztán vagy kitart, vagy nem, de addig talán igen, amíg találok egy szerelőt, aki jobban megcsinálja. Szerda este volt. Szerencsére nem hétvége.

From 2011.08.10.millau-saint-hyppolyte-du-fort

A hely nem volt jó, egész éjjel bőgött egy tehén, egyébként is ideges voltam, teljesen stresszes. Nem aludtam jól, pedig az időjárás jó volt, egyáltalán nem fáztam, nem fújt a szél, nem esett. Olvasgattam, írtam a sátorban, majd aludtam volna, ha nincs a baleset és a tehén.

Másnap láttam, hogy nem ragad az a dugó rendesen, jön a víz. Gyorsan meg kellett találnom a legközelebbi szerelőt. Saint-Hyppolite-du-Fort volt a legközelebbi város. Elindultam, és kérdezősködtem. Ugye milyen jó, hogy beszélek franciául?

From 2011.08.12.saint-hyppolyte-du-fort-nimes

Először egy Peugeot szerelőt találtam, aki nagyon nem volt készséges, azt mondta, esetleg péntekre meg tudja csinálni. Az OK, hogy sok dolga van (annyira nem volt), de hogy nem látta, hogy szükséghelyzet van, és abszolút nem érdekelte, az felbosszantott. Utána egy másik szerelőt találtam, aki ugyanezt mondta, de inkább meg akarta csinálni, és árat is mondott. Háromszáz euróért. Mert ugye lecserélnék a hűtőt. Én naiv azt gondoltam, valamivel betömik a lyukat, oszt elmegy a kocsi. Ez egyébként meggyőződésem, hogy megoldható lett volna, csak persze az autószerelő nem akar ilyet csinálni, Franciaországban talán nem is szabad bevállalniuk. Csakhogy ez nekem sok pénz és idő. Megint hangsúlyozom, hogy franciául intézkedtem, segítség nélkül. Francia nélkül mindez lehetetlen lett volna, pláne, még alkudozni is, nem hagyni átvágni magam. Persze a helyzet miatt így is kihasználtak, de ha még franciául se tudnék...

From 2011.08.12.saint-hyppolyte-du-fort-nimes

Visszamentem a Peugeot-hoz, aki ekkor már egyáltalán nem akart semmit csinálni. Közben meg a dugót a szerelő letörte, mert persze az aljas gondoskodott róla, hogy nehogy tovább tudjak menni. Hát bele kellett menni. Még így is örülhettem, hogy péntekre meglesz a dolog. Nagyon féltem, ha nincs meg, akkor keddig nincs megoldás, mert a hétfő ünnepnap volt.

From 2011.08.12.saint-hyppolyte-du-fort-nimes

Szállodát nem is találtam, csak egyet, de azt csak egy éjjelre. A hétvégére nem volt semmi. És senki nem segített volna, senkit nem érdekelte a dolog. Persze sátorozhatok, meg aludhatok a kocsiban, de hát a kocsi nem jó. Elmentem a kocsival a szállodába, amely egy kilométerre fent volt a domboldalban. Ez is szívás volt. Saint-Hyppolite egyébként egy totál érdektelen város, minek kell nekem itt töltenem két napot? És aztán fizessek háromszáz eurót egy hűtőért, amely egész biztosan nem kerül százötvennél többe.

From 2011.08.12.saint-hyppolyte-du-fort-nimes

A hotel egyébként jó volt, ha valami jó helyen lett volna, és szabad választásból mentem volna oda, tán még meg is engedhettem volna magamnak. Hatvan euró kicsit sok, de volt úszómedence, nagyon hangulatos volt a szoba, afrikai stílusú. A tulajjal beszélgettem, a medencében fürödtem, napoztam, ott is beszéltem a tulajdonosnővel, aki szintén ott pihent. Egészen hangulatos, nyugodt kis dolog volt.

From 2011.08.12.saint-hyppolyte-du-fort-nimes

Délután felmentem a hegyoldalba. Itt már a növényzet nagyon mediterrán. Sok babérleveles bokor, tüskés szukulensek, bokrok, sok szikla. A bokros az utakon kívül járhatatlan. Fel akartam menni a hegy tetejére, de csak oda mehettem, ahova az ösvény vitt. Az ösvény meg egy idő után elhalt a hegyoldalban. Hát ennyi volt a délutáni program. De azért jó kis kirándulás volt, egyébként nem lenne tapasztalatom az ilyen mediterrán, bokros vadonnal.

From 2011.08.12.saint-hyppolyte-du-fort-nimes

 Éjjel kényelmesen aludtam, reggelre pedig már belenyugodtam a helyzetbe, és megpróbáltam a legjobbat kihozni belőle. Bementem a városba, körbenéztem, mégis mit lehet megnézni. Találtam egy selyem-múzeumot, ez meg azért mégiscsak valami. Ilyet még nem láttam, és nem is tudok hasonlóról. Ráadásul még érdekes is volt a selyem franciaországi története, és a selyemipar bemutatása is. Nem is volt rossz az a múzeum, bár régimódi, szokásos volt.

From 2011.08.12.saint-hyppolyte-du-fort-nimes

Lassan az is látszódott, hogy a kocsi tényleg meglesz, nem vernek át, nem használnak ki. Ezért pedig nagyon megkönnyebbültem. Időben kész is lett, este már Nimes felé tartottam. De erről már legközelebb.

Szólj hozzá!

Címkék: vízesés barlang selyem autóbaleset navacelles saint hyppolite du fort saint laurent le minier


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr463234919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása