Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) aréna (1) arena (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napoleon (5) napóleon (1) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2009.04.14. 01:01 Brendel Mátyás

A párizsi góverseny

2009.04.13.Paris_Go_Tournament

 

Mielőtt még a versenyről írnék, egy rövid kis momentum előtte. Egy héttel korábban sétálgattam Párizsban, és az Anvers közelében egy bolhapiacon pillantottam meg ezt a gótáblát. Hihetetlenül fájt a fogam érte, de akkor nagyon zavaros volt minden, és nem voltam biztos, hogy ha megveszem, akkor hova tegyem. Sajnálom, hogy nem vettem meg, mert olyan szép, díszes, és használható készlet. 

Származási hely: 2009.04.08.Paris

 

A Tournoi de Go de Paris-ról azt olvastam, hogy az Európai Go Kongresszus után a második legnagyobb verseny. Valóban, a Place d’Italy-n a polgármesteri hivatalban rendezték, és a mérkőzések egy óriási teremben zajlottak, amely egyébként igen díszes volt.

Nagysága ellenére a góversenyek szokásos jellemzőit mutatta: késések a szervezésben. A regisztrációt egy óráig nem kezdték el. Erre elmentem a boltba vásárolni, mert a térrel szemben van egy plaza, aztán amikor visszamentem, akkor nagy sor állt. Mentem még egy fordulót, mert még tejet is akartam venni. (Korábban futónadrágért voltam, azt nem hoztam.) Mire aztán visszajöttem, a sor még nagyobb volt, de azt már kivártam, közben olvastam cikkeket a munkámmal kapcsolatban. Aztán amikor sorra kerültem, addigra már csak előzetesen regisztrált játékosokat fogadtak.

Reklamáltam, hogy én bizony ott voltam tízkor, és mondták, hogy nyugodtan menjünk el. Először nem hatódtak meg, de mondták, hogy a végén elrendezzük. Nemsokára a sornak gyorsan vége szakadt, hiszen már rendesen késtünk, és senki nem jött már. Akkor én is gyorsan odaperdültem ugyanahhoz az emberhez, és beregisztrált. Hát persze, elég sok pénz ez nekik.

Maga a játék az első napon nagyon rosszul ment. Ennek több oka lehet. Az első, hogy talán a magyar minősítésem túl gyenge a nemzetközihez képest, és így valójában erősebbekkel játszottam. A második, hogy mostanában nem nagyon játszottam, és azt is a dragongoserveren, ahol nem fejből játszok, hanem számítógéppel kirakom az állást. Más is így játszik, de nem mindenki. Mindenesetre emiatt nem tudok jól számolni már.

Konkrétan a játszmákban valóban elrontottam taktikai dolgokat. Ezt a hipotézist erősíti, hogy a második napon már nyertem egyet, az utolsón pedig mindkét fordulót vittem, és 3-3 lett az összesítésem. Közben vettem két könyvet, és elkezdtem olvasni az egyiket, ami a good shape-ról szólt. Egy kicsit ez is segített. Előtte elégé sablonosan rosszul játszottam, utána érdekesebben, ötletesebben és legalábbis stílusosabban.

Az eredményeket nézegetve még azt is látom, hogy az első nap két feltörekvő ifjú titánnal játszottam, akik igen jól szerepeltek, azaz sokkal erősebbek voltak, mint amivel neveztek.

Minden este visszajöttem Bures-Sur-Yvette-be, és reggel korán kellett kelni. Szerencsére a 9 órás kezdést se vették komolyan. Délben kimentem ebédelni a második naptól fogva, találtam egy jó kínait a tér másik oldalán.

Származási hely: 2009.04.13.Paris_Go_Tournament

 

A verseny közben nem csak a szép épület szórakoztatott, nem csak a sok könyv és készlet, amit árusítottak. Örültem, hogy Catalin Taranu elemzéseiből is láthattam valamennyit. Persze csak, ha időben végeztem, mert ez a mérkőzés alatt volt. Catalintól korábban a youtube-on láttam egy elemzés-sorozatot, és nagyon tetszett.

Volt továbbá shogi és xiangqi is, és mindkettőben játszottam. Emberek ellen ezt ritkán van alkalmam játszani, így nagyon örültem. Bár persze ezeket a sakkokat igen kezdő szinten játszom, ám ez is nagy eredmény, megjegyezték, hogy egész jól játszok. Kiderült, hogy van Shogi Klub Párizsban, és még jó helyen is van, szerdánként be fogok járni. Pontosabban felváltva, mert Orsay-ban meg szerda este van go klub.

Származási hely: 2009.04.13.Paris_Go_Tournament

Az utolsó nap, leült elém egy srác, aki kínainak tűnt. Ő el tudta olvasni a korongokon lévő írást, de nem tudott játszani. Én nem tudtam elolvasni, ennek ellenére tudtam játszani. Furi egy helyzet. Játszottunk egyet, és őt azért megvertem. Kínai sakkból sajnos nincs klub.

Ami még egy érdekes kis momentum volt, hogy a nagy teremben klasszikus zene volt. Először persze azt gondoltam, hogy felvétel, de aztán kiderült, hogy van két zongora a sarokban. Hát egy srác ott játszott, méghozzá koncert szinten. Mint kiderült, Victor Lin az, aki góban se rossz, legalábbis hozzám képest, igaz, mint kiderült, annyira nem játszott jól. Bezzeg zongorán.

Származási hely: 2009.04.13.Paris_Go_Tournament

 

Arra gondoltam, hogy mi lehet Victor fejében: hihetetlen mennyiségű adat zongora-szonátákról, és még megannyi adat josekikről, fusekikről, és más mintákról a góval kapcsolatban. Érdekes srác lehet. Búszke lennék egy ilyen gyerekre. Bárcsak a Földön élő gyerekek mind legalább feleannyira tehettségesek volnának, és ki is művelnék képességeiket fele ennyire!

Az első pár tábla egyébként egy külön teremben volt, ahol külön kordon volt a nézőknek. Még ilyet!

Származási hely: 2009.04.13.Paris_Go_Tournament
A magyarok közül Balogh Pali és Mérő Csaba volt kint, érthető, hogy ők miért, és miért nem nagyon volt más. Egyébként jól végeztek, tízedik, és kilencedik helyen, azaz szerepeltek az eredmény-hírdetésben. Ennél is jobb, és több pénz azonban a PandaNet összesítése, amit kihirdettek, hiszen Párizs az utolsó verseny egy évadban. Itt második és harmadik lett a két magyar. Szép teljesítmény, bár mindketten arra panaszkodtak, hogy nem elég erősek az ellenfelek.

Származási hely: 2009.04.13.Paris_Go_Tournament
Származási hely: 2009.04.13.Paris_Go_Tournament

Gondolom, ez azt jelenti, hogy szívesen leadtak volna még egy győzelmet, csak játszhassanak valakivel, aki sokkal erősebb, és akitől nagyon van mit tanulni.

Összességében a 3-3 nekem nem katasztrófa, bár egy 4-2-re számítottam. A hétvégi programom ezzel meg volt, és Párizsnak egy új részén voltam. Végül isnagy élmény volt egy ekkora versenyen részt venni, és szerencsés vagyok, hogy csak a nevezési díjba és pár metro jegybe került nekem.

 Hazafele pedig a versenytől teljesen függetlenül (?) a metróban tradícionális japán zenében volt szerencsém (?).:)

Származási hely: 2009.04.13.Paris_Go_Tournament

2 komment

Címkék: csaba verseny franciaország párizs viktor mérő go pál balogh lin


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr241063510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KKP 2009.04.21. 21:45:42

Szia, Tetszett a beszámolód a versenyről. Tényleg nagy élmény lehetett egy ilyen nagy versenyen résztvenni.
Most nézem, hogy milyen sok bejegyzésed van már a blogban, elég termékeny vagy. :-)
A goklubban voltál már ? Az milyen ?

U.i.: Érdekes amit a dragongoserverről írsz. Én is mostanában sokat játszom ott, és én is a nehezebb lépéseknél ki szoktam rakni géppel a lehetőségeket. Lehet, hogy ez nekem is az előregondolási képességem rovására megy ? Nekem is mondták mostanában, hogy romlott a stílusom. :-(

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2009.04.22. 07:56:58

KKP:

"A goklubban voltál már ? Az milyen ?"

M megyek. Lehet, hogy majd írok róla később. Még sokmindenről kell, de egy unlms hétköznap lehet, hogy szób hozom.
süti beállítások módosítása