Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napoleon (5) napóleon (1) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2009.05.03. 18:21 Brendel Mátyás

A Port Royaltól a Vosges-ig

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

 

 Szombaton már úgy terveztem, hogy biciklivel megyek Párizsba. Kiszállok az RER-ből még a Port Royalnál, ott még úgy sem voltam, és elmegyek a Marais részbe biciklivel. Az Interneten néztem ki, hogy megnézek egy bizonyos dolgot (ki fog derülni), továbbá a könyvemből áttanulmányoztam ezt a negyedet.

A bemenetellel semmi gond nem volt, a biciklis kocsi az orrom előtt állt meg. Leültem az ülésekre, de közben féltem, hogy valaki zárás előtt kikapja a biciklimet. Egyszer jött egy fura kéregető, ki nem kapott semmit, gondoltam mérgében elviszi a biciklim. Furcsa volt, mert egyébként ott énekelt leszállás előtt egy sort. Nem a koldulás részeként, hanem utána csak úgy énekelt.

A Port Royal a Luxemburg park déli részénél van, pontosabban a park folytatásának számító kis parkoknál. Az első a Marco Polo park, de olyan feliratot is láttam, hogy a felfedezők parkja. Végül is nincs ellentmondás.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

A tényleges Luxemburg park előtt megálltam az August Comte utcában, itt ugyan már voltam, de nem emlékeztem, hogy mi van itt Comte-tal kapcsolatban. Hát nincs semmi, de felfedeztem egy Simon Weil táblát, ő itt lakott.

A parkba nem szabad biciklivel bemenni, így kerültem, voltam már odabent úgyis. Majd még eljövök ide később. A quarter latinon keresztül akartam eljutni az Ile Saint Luis-ig. Az utcán lévő térképen kinéztem magamnak pár látványosságot, ezeket útba ejtettem. Ezek nem voltak benne a könyvben, sok ilyen kis apróság van azokon a táblákon, amelyek az egyes kerületeket mutatják be.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

A quarter latin a régi egyetemi negyed, itt van a Sorbonne is, és sok más intézmény. Azért nevezik így a negyedet, mivel itt régen ugyebár latinul beszéltek. Most olyan környékeken jártam, ahol tényleg sokat jártam anno, hisz itt volt a konferencia. A Pantheonba éppen ezért be se tettem a lábam. Elmentem mellette, és jobban megnéztem magamnak a St Genevieve könyvtárat. Nem is vettem észre, hogy mennyi híres ember neve van a falára vésve.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

Ezek után egy kis utcát kellett megkeresnem, ahol Cyranoval kapcsolatban volt valami. A táblára valami olyasmi van írva, hogy itt tanult Cyrano. Egyébként Párizsban született, és itt élt, nem pedig Bergeracban. Sőt, itt élt Saint Forget-ben, ami Chevreuse mögött van. Ott van egy kastély, amelyben nevelkedett. Biciklivel elmehetnék majd oda később. Gyalog kissé messze van. Továbbá Sannois-ban halt meg, és ott van eltemetve. Sajnos ezen régi emberek sírhelye mind elveszet, így semmit nem tudunk arról, hol van Cyrano vagy Villon, és láttuk, hogy Diderot sírja is kérdéses.

A hely, hol Cyrano tanult, egy kolostor lehetett. Nyilván katolikus. Ma inkább ortodox templomnak néz ki. Nem mentem be.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

Ezek után a térképen valami volt Dante-ról, és oda mentem. Nos, az a kert volt az, amit már anno is kinéztem magamnak, nagyon tetszett. Itt járt Dante. Naja, a Quarter Latin közepe, biztos, persze. És Buridan is itt tanított, természetesen, mindenki, aki a Párizsi egyetemen volt akkoriban. Buridan egyébként a deadlock felfedezője, vagyis nem egészen, aki pontosabban tudni akarja, nézzen utána Buridan szamarának!

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

A Notre Dame-t érintettem, oldalt egy parkon haladtam át, ahol biciklit tolva át lehet menni, kifejezetten ki volt írva. Valószínűleg ez a legáltalánosabb Párizsban, tehát biciklivel rossz esetben legfeljebb szintén gyalogolni kell. Elég jól lehet haladni, kivétel a parkok és a nagy tömegek, akikkel délután találkoztam.

A Notre Dame esetében csak azt említeném meg, hogy azért érdemes körbemenni, és mindenhonnan megszemlélni, például vannak ilyen kicsi zöld emberkék a tetőn, ami vicces.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

A Saint Luise hídon át az ugyanolyan nevű szigetre értem. A hídon két zenész csoport is volt, és egy pantomímozó-szerű vicces alak, aki mindenkit kifigurázott. A szigeten aztán a lengyel intézetet ejtettem útba, hol Chopin lakott, és van egy emlékszobája. De most nem mentem be.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

A Rue Payene-hez tartottam, ahol az Eglise d’Humanite van, egy comtista vallás isten nélkül. Ezt igazán érdekesnek találtam. Egy közönséges házról van szó, ahol Comte titkos és soha be nem teljesült szerelme, Clotilde de Vaux lakott. Pontosabban eggyel mellette, rossz házat vettek meg a brazil comtisták. A pozitivizmus ugyanis Brazíliában volt igazán népszerű, erre utal a Brazil zászló is. Az „ordem e progresso” Comte jelszavából ered.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

Ezért is van Brazil zászló a házon a francia mellett. Sajnos a templom zárva volt. Háromkor nyit a kiírás szerint, addig kerestem a közelben egy parkot. Ebéd után még nem volt itt az idő, így mentem egy kört előbb.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

A Vosgeshez mentem, amely egy nagyon szép kis tér. Medici Katalin romboltatott itt le egy hotelt, ahol elődje meghalt, és egy teret alakított ki. A téren park van, és körben árkádos házak, sok galériával. Roppant hangulatos. Itt van továbbá a ház, ahol Victor Hugo lakott. Továbbra sem akartam múzeumba menni most, hogy „gyors mozgású egység” vagyok. Viszont volt egy propektus a múzeumok éjszakájáról, amikor amúgy is ingyenes.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

Tovább mentem a Bastille-hoz, ahol már voltam, de kihagytam valamit. Nem tudtam, hogy mi is van pontosan a Bastille-val. Azóta nemcsak azt tudom, hogy nyilván nincs ott (ezt tudtam), hanem azt is, hogy de azért a körvonala látszik az úton. És valóban, látni lehet azokat a téglákat, amelyeket nyilván később helyeztek oda, hogy jelezzék a Bastille hajdani helyét. Nem hiszem, hogy eredeti kövek volnának, de tény, hogy sokáig ott voltak a maradványok. A téren egy olyan oszlop vn, amely az 1830-as forradalomnak állít emléket. A harmincas és negyvennyolcas forradalmat nem ismerem, ezeknek majd utána kell néznem.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

Aztán vissza az Eglise d’Humanitéhez. Sajnos most sem volt nyitva, pedig már négy felé járt. Hát akkor ez van, ez egy hanyatló templom, és nincs is nyitva. Majd rákérdezek, és esetleg eljövök máskor.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

Hazafele a Pompidou Centre felé jöttem, hol sok mutatványost és nagy tömeget találtam. Aztán a Point Neuf-on át, ugyanis rábukkantam egy adatra: Jacques de Molay, az utolsó templomos nagymestert itt égették meg, és itt temették el. Ki is van téve egy tábla ott, ahol a városnézésre induló vagy onnan jövő tömegek elhaladnak. Akárcsak az Eglisénél, itt is a tömegek akkor kezdtek el nézni, hogy „hát itt meg mi van”, amikor én, aki tudta, hogy mi van, néztem, és fényképeztem. Persze Molay-nek sincs igazi sírja itt, csak lehet tudni, hogy itt történtek a dolgok. Brrr, izgi, mi?:)

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

Elértem a 17 órát úgy, hogy a St Michelen lementem az aluljáróba. Szerencsére még nem volt tömeg az RER-en, és most vettem észre egy táblát az 1995-ös terrorakcióról. Erre nem is emlékeztem, pedig akkor már éltem. Mondjuk nem éppen a politikát és világhíreket figyeltem.

Származási hely: 2009.05.02.Port_Royal-Vosges

Fáradtan értem haza, letettem a biciklit. Egy olyan helyet választottam ki, amire rálátok, lámpa alatt van, ahol le tudom lakatolni a biciklit. Mindenki szeme előtt van. Nagy megdöbbenésemre amikor ma reggel felkeltem, eltűnt. Lementem, kérdeztem a recepcióst, mi van. Nem nagyon tud angolul, és eléggé tehetetlen egy embernek tűnik.

Hát az van, hogy ellopták, onnan, mindenki szeme elől. A lakat még mindig ott van sértetlenül. Úgy tűnik, hogy amikor lelakatoltam, akkor olyan fáradt voltam, hogy nem vettem észre, hogy csak az ülést lakatoltam le, azaz levehető a lakat. Csak ez történhetett, mert még mindig ott van sértetlenül.

Hibáztam, mert ez nagy szórakozottság, de akkor is megdöbbentő a dolog. Elsőnek is, ki jön ide az isten háta mögé biciklit lopni? Nem tudom. Másodszor, ki megy oda egy lelakatolt biciklihez, hogy hátha rosszul van lelakatolva? Harmadszor, ki meri ellopni a biciklit, amikor ugyan éjjel van, de a lámpa alatt van a bicaj? Negyedszer, ugyan sokan aludtak, de bárki észrevehette volna. Kb. száz ablak néz abba az irányba. Valaki hihetetlenül pofátlan volt.

Gyanús nekem ez a dolog. Nagyon gyanús, hogy egy alkalmazott volt. Mondjukl látta a biciklit, és nem tetszett neki, hogy ott van. Odament, és "lám, nincs is rendesen lelakatolva". Ezt tudom elképzelni, mert idegen szerintem nem járt erre, kintről nem is látszódott igazán a bicikli csak az egyik irányból, a másik irányban eltakarta a ház. Lakó meg nem igazán lehetett, mert mit kezd vele? Használni nem tudja, eladni körülményes neki. Hova tenné? Egyébként észrevettem, hogy van biztonsági kamera, remélem, csinált felvételt. A recepciósnak egyébként nem tudom, feladata-e nézni. Az is baj, hogy a recepciós nem csinált semmit, mondván, nem tud igazán angolul. Ma reggel a másik, aki jól tud angolul, azt mondta, szól a magaernek. Rendőrséget nem hívtak. Hiába mondtam. Nagyon fogok reklamálni annál a managernél. Egyébként a bicikli magánterületen volt, a Hotel területén, ahol én és a hotel is felelős érte. Olyan, mintha a kertemben lett volna. A kertemben nem feltétlenül kell lelakatolnom a biciklim, ha onnan ellopják, az betörés is, nem csupán lopás. Mindenképpen felelős a hotel is, hiszen a recepciós lány látta a biciklit, és nem szólt, hogy van tároló.

Tegnap írtam, hogy hogy vesztette el valaki a pénztárcáját és útlevelét. Azt a vastag pénztárcát én becsületesen visszaadtam az illetőnek. Írtam, hogy nem is lennék boldog, ha megtartottam volna. Hát gratulálok a tolvajnak! Remélem, őt furdalja a lelkiismeret!

A borzasztó az, hogy ezt a biciklit csak most vettem. Féltettem mindenfele, hogy nehogy ellopják. Gondos voltam, és ügyeltem rá. Nem tudom, mi lehetett velem, hogy rosszul lakatoltam le. És éppen előtte való nap igazán tök jó voltam valakihez. Hát emberek, nincs igazságosság a világban! Ne mondja nekem senki, hogy van valamiféle igazságos isten. Ugyan kérem, nincs. Az Univerzum nem mondom, hogy kegyetlen, de totál közönyös velünk. Van, amikor jól viselkedsz, és szerencsétlenül jársz.

Másrészt persze ilyen ritkán van, nem tesz tönkre. Az sem igaz, hogy aki okosan, ügyesen, szorgalmasan él, az ne kapná meg a „jutalmát” hosszú távon. De nem Istentől, hanem csak éppen a természeti-logikai törvények szerint. Nincs azonnali jutalom, a jó nem kapja meg közvetlenül a jutalmát. De általában a jó, és okos emberek jó, és okos emberek közt élhetnek, jól, és boldogan. Nincs személyes bíró, nincs közvetlen jóvátétel, csak statisztikus törvények.

Végül is akárhogyan, de inkább vagyok a saját bőrömben, mint a tolvaj bőrében, akinek ugyan van egy biciklije, de nincs becsülete. Nekem meg lehet egy másik biciklim, amire majd jobban vigyázok. A becsületemet pedig a barátaim, ismerőseim értékelik.

Az végül is kiderült, hogy a Hotelnek van bicikli tárolója, csak erről nem tudtam. Körbenéztem, sehol nem találtam. A recepciós lány látta, hogy van biciklim, hogy hova lakatolom, de nem mondott semmit. Én se kérdeztem. Ebben is hibáztam. De ők is hibáztak. Általában sok közönyös, figyelmetlen embert látok. Amint Párizs utcáit járom, állandóan ilyenekkel találkozok, miközben én megpróbálok odafigyelni másokra.

Például az RER-en az utolsó utazáson a biciklimmel ott állt két nő a biciklis vagonban. Beszélgettek. A világért se álltak volna arrébb, hogy rendesen a fal mellé tehessem a biciklim. Én arrébb álltam volna.

 

1 komment

Címkék: franciaország párizs terror cyrano pompidou bastille buridan eglise humanite comte vosges molay


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr891100739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nellgwyn 2009.05.03. 21:37:54

Nohát, elmegyek moziba, és mire visszaérek, elveszted a biciklidet.... sajnálom azért. A cangával igazi száguldó szuperturista vagy, minden nevezetesség előtt megfordulsz.
süti beállítások módosítása