Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2010.08.04. 19:53 Brendel Mátyás

Geocaching Párizsban

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

 

Franciaországban az a különös helyzet van, hogy az RER (HÉV) nem igazán olcsóbb, mint az autó. Párizsba innen egy jegy 3,60, és mivel harminc kilométeren belül van, igazából kocsival is kb. ennyibe kerül. Ha több ember utazik, máris megéri.

Ennek ellenére általában RER-rel közlekedek, hiszen eközben lehet olvasni, és mert Párizsban parkolni azért elég durva dolog. Továbbá egész biztosan nem húzzák meg a kocsit, aminek azért elég nagy a valószínűsége Párizsban, nem használódik, nem lehet baja.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Egyetlen kivétel van: vasárnap. Már régebb óta észrevettem, és ha látogatóm volt itt, akkor többször éltem is az alkalommal, hogy vasárnap viszont egészen jól lehet Párizsban autókázni. Nincs túl nagy forgalom, a dugótól majd csak este kell tartani, és inkább a bevezető utakon és a peripherique-n (körgyűrű). Parkolni nemcsak ingyenes, hanem vasárnap gyakorlatilag is lehetséges. Még akár a Pantheon, a Diadalív, a Notre Dame környékén is. Szóval vasárnap nem kell félni, bátran be lehet hajtani Párizsba.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

 

Most vasárnap azért gondoltam, hogy beautókázok, mert geocachingolni akartam Párizsban. Korábban már tettem két próbát, akkor csak a belváros egy gyalog is körüljárható részén, de természetesen sokkal nagyobb területet is meg lehet célozni kocsival. Ugyanis - akár hiszitek, akár nem - például az Eiffel-torony, az egészen messze van mondjuk a Notre Dame-től.

Az autó másik előnye ebben a felállásban, hogy nekem a GPS-ben már igen gyenge az elem. Szóval ha tényleg be van kapcsolva a vevő is, akkor igen hamar lemerül. Viszont ha ott a kocsi, akkor simán lehet tölteni. Ez nem olyan iszonyat esszenciális egy párizsi geogachingál, korábban azt csináltam, hogy vevő nélkül használtam, csak a térképet néztem. A városban elvégre utcák vannak, és lehet tudni, hogy éppen hol vagyok. De azért egy teljes napot így sem bír ki, megvan a kocsis utántöltés előnye.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

A geocachinghoz kinyomtattam pár láda leírását, betápláltam a GPS-be, tehát volt egy csomó pin-em a gépben. Délnyugatból a városba érve érdekes módon az ember úgy közelít a Szajnára, hogy az északi és a déli oldalán is kilyukadhat, és egészen másik irányból jön a városba. Ez azért van, mert a Szajna egy szakaszon pontosan dél-nyugati irányban folyik ki a városból. Egy teljesen logikus út a Saint Michelre érkezik, egy másik viszont a Bois de Boulogne mellett jön be, és például Passy-n keresztül könnyen el lehet jutni az Eiffel-toronyhoz. Én ezt választottam.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Van az Avenue General Lecrerc-en egy olyan pont, ahol az út és egy alagút vezet egymás mellett, a GPS az alagútba küld, de amikor először elrontottam, akkor összezavarodtam. Ma már tudom, hogy mindegy, az alagút annyiban jobb, hogy a kereszteződésben van egy lámpa, ennek kikerülésére szolgál. Arra is élénkem emlékszek, amikor régen a Porte de Saint Cloudnál rossz, szembe menő sávban kanyarodtam be. Ma meg már egész jól ismerem a várost. Mennyire más az egész így! Kezd otthonos lenni a város. Bár az ismeretlen vonzása meg izgalmas volt...

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

A párizsi sofőrök kb. olyanok, mint a budapestiek: türelmetlenek, dudálnak, és mindenfele leparkolnak, ahol alig lehet. A legkülönfélébb talányos helyeket tudnak megtalálni parkolásra, amely sokszor kérdéses, hogy akár még legális is lehetne, de hát azért...

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Az Eiffel-torony környékén valamilyen old car találkozó lehetett, mert egy csomó régebbi autó jött szembe. Egyébként a franciák szeretik az öregebb Citroëneket, a cabriokat, sok ilyet láttam már.

Geocachingban a bevett módszerem, hogy természetesen megkeresem a helyet koordináta alapján, megnézem, hogy milyen ládát keresek. Ha van, a fényképet is. Mert azért az nem mindegy, hogy nagy, micro- vagy nanoládáról van szó. Na akkor körbenézek, hogy mit tudok kisütni, hol lehet. Szeretek gondolkodni azon, hogy ránézésre egyáltalán hol lehet. Ez ritkán sikerül így, tehát jön a keresgélés. Még ez is ritkán szokott összejönni. Akkor megnézem a segítségeket.

Nagy városban, mint Párizsban azért szoktam megnézni a segítséget, mert nem tapogathatok végig mondjuk egy kerítést, korlátot. Hülyén is néz ki, meg gyanús is. Ugye a ládákra vigyázni kell, nehogy illetéktelenek megtalálják. Ezért, ha például sejtem, hogy hol van, akkor azért sokszor megnézzem a tippet, hogy feleslegesen ne keltsek feltűnést.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Az Eiffel-toronynál a Champs du March másik végénél van egy béke-emlékmű, ahol sok-sok nyelven van kiírva, hogy "béke". Magyarul is. Itt volt a láda. Én gondoltam, hogy a rámpa alatt lehet, de nem találtam. Éppen dekódoltam a segítséget, amikor látom, hogy valaki egy GPS-szel ugyanott keresgél. Gondoltam, hogy ők is ládát. Mondták, hogy igen, és valójában a srác találta meg, mert én továbbra is dekódoltam. Az egy hosszabb szöveg volt.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Egy német pár volt egyébként, és a srác elég tapasztalt is volt, továbbá gátlás nélkül sündörgött a rámpa körül. Korábban mindig csodálkoztam azon, hogy még soha nem futottam össze másokkal, pedig ha én keresek egy ládát, és azt a ládát naponta egy-két ember megtalálja, akkor azért pár ládánként össze kéne fussak valakivel. Hát most megtörtént.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Az autó azért is jó, mert vittem magammal kaját és teát. Ez időt, pénzt takarít meg, és őszintén szólva, az Eiffel és az Invalidusok környékén egyébként nincs semmiféle étterem. Szóval ettem egyet. Közben meg néztem, ahogy fényképezik a modelleket, ugyanis éppen volt valami ifjú modellkereső akció vagy mi. Több fiatal modellkét is ott fotóztak.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Aztán átmentem az Invalidusokhoz, ahol megtaláltam egy másik ládát. Éppen bontogattam, amikorra a németek odaértek. Kerestek volna egy Mc Donalds-t, mondtam nekik, hogy Párizsban az nehéz ügy. Határozottan tudom, hogy van egy pár, de nem sok. Viszont nem emlékszem rá, hogy hol is. Mindenesetre ott biztosan nincs a környéken semmi.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Utána a Concordhoz mentem, ott ugyanis meglepő módon lehet parkolni a Tuileriák előtt.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Emlékszünk? Nemrég itt köröztek Contadorék a szökőkút körül. A múltkor, amikor kocsival jöttem, itt még parkolóhely is volt. Most nem jött össze, így az ottani ládát ki is hagytam végül.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Felmentem a Champs Elysees-hez, a Diadalívhez. Az Etoile sok ága közül egy utcában egész biztosan talál az ember egy helyet vasárnap. Ez így is volt, még látótávolságra voltam a Diadalívtől.

A ládát ott nem találtam meg, pedig azokban a fekete kerítésekben volt, amelyik arra a környékre jellemzőek. De ez volt az, amikor nem akartam végigtapizni a kerítést. A tipp szerinti ponton nem volt semmi. Lehet, hogy pontatlanul tették vissza.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Sikerrel jártam viszont a Champs-Elysees-nél, igaz, itt van egy olyan spoiler fotó, hogy nem is lehet nem megtalálni. Csak kivenni és visszatenni nehéz, ugyanis a Lidonál van, ami azért nem semmi. A világ egyik legforgalmasabb pontja. Szerintem nem vette észre senki, amikor visszahelyeztem, mert úgy tettem, mint aki kirakatot néz, aztán mint aki várakozik, aztán a hátam mögött "bepattintottam" a ládát. El kell, hogy mondjam, hogy bár a Champs-Elysees-n sokszor jártam, de így a Lidót konkrétan nem néztem eddig még meg. Annyi ott a bolt, olyan nagy az az utca...

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Aznap több ládát már nem találtam. A Louvrenál csak bementem a Carouselhez a "pláne" kedvéért, de azt a ládát már megtaláltam korábban. A Centre Pompidounál nem volt szerencsém, a Tour Saint Jacaues-nél sem, és a Notre Dame-nál se. Ezeket már korábban is kerestem, és igazán nem könnyűek. Vagy legalábbis nekem nem. No nem baj, ha visszajönnek Magyarországról a barátaim, úgyis bemegyünk.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching
De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

 Láttam viszont a Pompidounál egy homeless művészt, aki egy óriási graffitit készített, a Saint Jacques-nál pedig egy aranyos kislánmyt. Hát nem megérte? 

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

A Notre Dame-ban éppen mise volt, gondoltam, benézek, hiszen misére soha nem járok, ha már egyszer, akkor itt megnézem. Vicces volt, ahogy az énekes rendszeresen beintegetett az embereknek, hogy "na, most ti jöttök"!

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Közben jártam a Paris Plage-on is. Itt már tavaly is voltam, és idén már csak mellékesen kukkantottam be. Elsőre érdekes, de mivel végülis nem lehet fürödni, hát... a fene se tudja. Mondjuk barátokkal piknikezni, kártáyzni, napozni, petanque-zni, az érdekes volna. Egyébként olyasmi, mint a Sziget: az ember kiismeri, mi hol van, és jövőre is ott lesz, legfeljebb egy kis változtatás van. Vécé, ivókút... És ugyanazok a fellépők is. És ugyanaz a permet-zuhany, ami az egészben a legérdekesebb. És a leginkább fotogén.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

A Sorbonne-nál sem jártam sikerrel, ellenőriztem, hogy Montesquieu talpára van valami írva, de aligha koordináta (azt gondoltam, hogy a talpán lehet a megoldás, hogy hol van igaziból a láda, mert korábban a szobrot már végigtapiztam, és sehol nem találtam semmit). A Pantheonnál minden szép és jó volt, de legjobb tudomásom szerint a kutat körülvevő kerítésen van a nanoláda, és hát ezt sem tapogattam végig. Félig igen, nem volt szerencsém.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Az utolsó a  hely a Jardin de Luxembourg volt, ahol ténylegesen használtam a GPS-t, ugyanis a kert az nagy. Volt is némi pontatlansága, ugrált ide-oda. A leírás, az összes log, a kép alapján szerintem a jó fát találtam meg, de a ládát, azt nem. Viszont érdekes kis szeglete ez a kertnek, ha valaki tényleg nyugisan akar olvasni, akkor ez a legjobb.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Közben este lett, és a rendőrök elkezdtek fütyülni. Zárták be a kertet. Budapesten ilyen sincs. Párizsban sok ilyen záródó kert van. Nagyon jó dolog, mert tisztábbak, és sokban székek is vannak. A nap az Eiffel-torony mögött nyugodni tért. Szép este volt, jó befejezése a napnak. Még bolyongtam egy kicsit a Pantheon környékén, aztán hazajöttem.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

A GPS egy olyan utat javasolt, ahol még soha nem mentem: egyenesen át, Chatillon-on keresztül. Mivel ráértem, gondoltam, miért ne menjünk új úton, de féltem, hogy itt sok lámpa lesz. Az ilyen utakat Párizs környékén nagyon meg lehet szívni. De nem volt vészes, és miután elértem az N118-at, gyorsan hazaértem. Egész jó útvonal. Ennyi off-autópálya Palaiseau fele is van. És némi Boulogne-Billancourt felé is.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

Érdekes volt Párizst a geoládák szemszögéből is megismerni. Tulajdonképpen ezúton most már igen részletesen ismerem meg ezt a várost. Sok olyan kis helyre elmegyek, ahol nem járnék, és sok kis részletre felfigyelek, amire addig nem.

De 2010.08.01.paris-plage.geocaching

 

Az aotónak köszönhetően nem voltam fáradt, az N118 jól ismert vonalán haladtam hazam immár a sötétben a Saclay fensíkon. Az Esso kutak, a kutatóintézetek mellett, minözben a rádióból a Classic csatornán Csajkivszkij hegedűversenyének fináléja szólt.

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország párizs ford geocaching forddal nyaralok


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr72199220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása