Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) aréna (1) arena (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napoleon (5) napóleon (1) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2011.08.01. 23:12 Brendel Mátyás

Az Anjou-ház bölcsője: Saumurtól Montsoreau-ig

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Saumurban az a különleges, hogy nem egyedül utaztam, pontosabban oda igen, de ott találkoztam Elivel, aki egy chilei nő, és egyébként kolléga. először az előadásán találkoztunk. Franciaországba jött, és Angersben töltött több hetet. Mivel én fogok menni oda egy konferenciára, azt javasoltam, találkozzunk máshol, ahol én nem voltam. Mivel neki mindegy volt, így én választottam ki Saumurt ("Szomür":). Amikor a Loire-menti kastélyokat látogattam, akkor soha nem jutottam el ide.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Szombat reggel indultam el, és nem sikerült elég korán, így fizettem autópályadíjat, mert tíz órakor találkoztunk Saumur állomásán.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Saumur egészen olyan, mint Amboise, amennyiben az állomás helyét, a hidat, a Loire-t, és a túloldali várost nézzük. De a vár talán inkább Chaumont-sur-Loire.hoz hasonlít, amennyiben fent van egy dombon, és tömbszerű. Összességében meg persze egyedi, és mindegyiktől különbözik. Abban egyébként tényleg egyedi, hogy a látvány mennyire lenyűgöző. Ennyire magasan, ennyire grandiózus vár végül is nincs.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Egyébként ezt a vidéket Anjou-nak nevezik. Ennek hercegei voltak az anjou-hercegek, akikből végül is a mi anjou-házi királyaink származnak. Azt azért tudni kell, hogy ez nem teljesen örökletes volt, hanem a vidéket hol ez, hol az a nemes kapta, szerezte meg.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Abban is egyedi volt ez az utazás, hogy a várba nem lehetett bemenni, viszont helyette láttunk afféle színelőadást. Itt nem valami nagyon irodalmi drámára kell gondolni, hanem csak afféle lovagi játékokra, egyszerű bemutatóra, kis történettel, sok bohóckodással. Turistacsalogató, na. De nagyon jó volt. Különösen a nők harca, amikor két egészen csinos nő harcolt, és egészen jól adták elő a harcot is, meg a színészkedést is. Nem reális volt, de aranyos és karakteres. Ja és francia, szóval a háromnegyedét értettem (csak).

From 2011.07.03.saumur.eli

Megnéztük a Bagneaux Dolment, mely egy kelta temetkezési hely. Láttam már pár ilyet, de ez nagyobb volt, és a falu közepén. Elmagyaréztattam, hogy azért maradt meg, mert egy kastély kertjében volt. Egyébkény nyilván elhordták volna. Aztán védett lett, és közben meg köré épült a falu.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Utána Doue-la-Fontaine-be mentünk. Ezt is én néztem ki. Útban oda megállítottak a rendőrök. Láttam, hogy jönnek mögöttem, lassan mentem. Amikor kicsit lehagytam őket, akkor egy elágazásnál annyit tettem, hogy bizonytalan voltam, és az utolsó pillanatban mégis a másik irányba mentem, áthajtva egy kis záróvonalon. Nem gondoltam, hogy látják, illetve, hogy emiatt megállítanak. Nem tudtak jól angolul, én meg persze nem dicsekedtem a francia tudásommal, minden más rendben volt, így elengedtek. Szerintem eleve nem akartak büntetni, csak unatkoztak, és kíváncsiak voltak, ki ez a magyar rendszámmal itt.

From 2011.07.03.saumur.eli

Douéban szarkofág-bányák találhatóak. Nem egészen volt világos számomra, hogy mit, mikor hol lehet meglátogatni, és mikor. Voltak francia weboldalak, de nem adtak meg mindent. Ez nem olyan turistahely, ahol nagyon sok külföldi jár. Így két helyet is megnéztünk. az első hatalmas volt föld alatti termeivel.

From 2011.07.03.saumur.eli
From 2011.07.03.saumur.eli

A másodikat is érdemes volt megnézni, mert itt idegenvezetést kaptunk, és elmagyaráztak mindent. Itt jobban lehetett látni a bányászatot, és a bányászok életmódjáról többet mondtak. Egyébként ez egy nagyon régi bánya, már pogányoknak is készítettek itt szarkofágot. A falu egyébként is a legkorábbi francia királyok birtoka volt.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Ehhez hasonlóan van egy amfiteátrum is a faluban, az még római. Csak nem volt nyitva már.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Ugyanígy nem volt már nyitva már Montreuil-Bellay, de azért elmentünk, megnéztük, így is nagyon szép volt, különösen a hídról. A kastély előtt egy étteremben ettünk. Szép idő volt, még sütött a nap, nyár közepén, igazából túl korán zárnak a turista-helyek.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Utána vissza Saumurba, Elinek ment vissza a vonata Angersbe. Kicsit még üldögéltünk a folyóparton. Igazából az utolsó vonattal ment, késő volt már. Utána kerestem volna egy helyet, ahol hálózsákban lehet aludni. Valahol lámpa alatt, füves helyen, de nem nagyon az emberek lába alatt. Gondoltam arra is, hogy stégen, vagy csónakban. Reggel láttam egyébként egy embert a stégen aludni, lehetett volna.

Aztán a várral szemben leparkoltam a kocsival. A várban az esti előadás ment, sok fénnyel, hangos zenével, tűzijátékkal. Ez ha lehet, még grandiózusabb volt. Persze a zene és az előadás is giccses volt, de azért mégiscsak fantasztikus volt ott a Loire mellett a nyári éjjelen ezt látni.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Hasonlóan fantasztikus volt reggel a látvány. Elmentem tankolni, és ott a dechatlonban éppen sátrak voltak kiállítva eladásra. Vasárnap volt, tehát zárva volt. Befeküdtem az egyik sátorba, és el is határoztam, hogy majd veszek inkább sátrat. Azóta vettem is, tizenvalahány euró volt, totál olcsó. Minek szenvedjek a kocsiban?

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Elmentem Saumur keleti végébe, mert a folyó ott a legszebb a széles, homokos mederrel, melyben az alacsony vízállásnál kanyarog a folyó. A víz nem volt hideg, a part homokos, a látvány hihetetlen. Azért annyira nem volt nagy meleg, így nem sokáig maradtam.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Nehezen döntöttem el a folytatást. Angersbe nem akartam menni, sőt, Brissacba sem. Pedig az egy jó kastély. De azt Angersből majd megnézem. Tours felé előbb-utóbb elérem a már látott kastélyokat. Először Saumurban megnéztem egy kiállítás, amely a föld alatt a környék kastélyait, falvait mutatja makettokon. A makettok kőből faragottak, és elég nagyok. Igazából annyira nem tetszett, de kaptam pár ötletet.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

A következő megálló tehát Fontevraud volt. Ide a kiállítás nélkül nem mentem volna el. Ez egy nagy kolostor, és itt van eltemetve például oroszlánszívű Richárd. Csak nem tudják, hol. A sírja és maradványai már nincsenek meg. A kolostort sem használják már különösebben, végig lehet menni, és meg lehet nézni szinte mindent. Teljesen turistáknak van berendezve, meg szálló is van benne. Azt gondolom, hogy gazdag embereknek ez valami nagyon luxus dolog, kolostorromban lakni. Biztos jó szállodát alakítanak ki egyébként.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

A kolostorból a nagy templomot lehetett megnézni, ahol Richárdnak amolyan szarkofág-fedél szobra is van. Lehet, ez volt a sírja, csak a maradványai nincsenek már meg.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Volt egy hirtelen, furcsa élményem. Én "meg mernék rá esküdni", hogy Bajnai Gordonnal találkoztam. Csak olyan hirtelen lépett ki elém a feleségével, aztán hamar eltűntek. Szerintem magyarul beszéltek, de nem kaptam el semmi érthetőt. Nagyon Bajnaiasan nézett ki. Én meg hirtelen elfelejtettem a nevét, és emiatt nem mentem utána. Mi van, ha szólnom kéne, és nem tudom a nevét. Égés. Na úgyhogy nem derült ki, ő volt-e. De nem is fontos, csak érdekes lett volna. Nem találkoztam vele később sem.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Aztán érdekes volt a konyha épülete is, mert hatszög alapja  van, és mindegyik lapon van egy tűzhely. Ez azért volt állítólag jó, mert a széliránnyal mindig lehetett szemben főzni, és így a füst nem szállt a szakács képébe.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau
From 2011.07.03.saumur-monsoreau

A tanácsterem nagyon díszes volt, lenyűgöző. Futotta a tizedből. A kerengő szintén, de a legérdekesebb az a fa "hullámvasút" volt, melyet a közepén tákoltak össze, és végig lehetett gyalog menni. Végül is jól körbe lehetett nézni, és érdekesen is nézett ki a kolostor közepén. Mint egy trójai faló.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Utána Montsoreau következett, amin már áthaladtam, csak előbb a kolostrohoz mentem. A kastély nem tűnik igazán érdekesnek. Nem olyan nagyon nagy, és berendezése nincs, mert korábban családok lakták, akik lelakták, eladták a dolgokat. Ezt már nem rendezték vissza. Kertje sincs különösebben.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Egy kiállítást rendeztek be amely részben művészi volt, részben a hajózást és a szállítást mutatta be. Sok egyszerű termékből mutattak be mutatókat, mint például gabona, rizs, kávé. Annyiban volt jó, hogy ezek neveit franciául tanultam.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

A kilátás a tetőről csodálatos volt, alattunk a Loire-ral. Egyébként itt játszódik Dumas La Dame de Monsoreau című regénye (igen, máshogy van a helység mai neve).  Azóta elkezdtem nézni a filmet, igazi szappanopera, de azért mégis Dumas írta. No és van némi történelmi alapja. Nagyon ajánlom azoknak, akik ismerik a Loire-,enti kastélyokat, ugyanis  sok kastély visszaköszön benne, vagy azért, mert eredeti helyszín, vagy azért, mert ott forgatták a filmet. Így például Blois, Chambord, de Fontevraud is szerepel benne.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

A nap végén még elmentem Candesba. Itt halt meg Saint Martin, Tours püspöke. Ez annyira nem érdekelt. Egész nap forróság volt, és szemben, ahol a Loire összefolyik a Vienne-nel (igen, mint Bécs), volt egy szabad-strand. Nem nagy dolog, csak volt egy mező, ahol lehetett parkolni. Sok ember volt kint.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Itt strandoltam, és kajáltam, merthogy vittem a chorizót, paprikát, baguettet magammal. A víz jó volt, a part homokos, a kilátás csodálatos. Kell ennél több? Utána azért kávéztam egyet a kis templom előtt, nagyon aranyos kis hely volt. A fecskék ki be röpdöstek a téren a fészkekhez, melyek a templom falán voltak.

From 2011.07.03.saumur-monsoreau

Hazafele megint Chartres, és megint éjfél, szóval megnéztem megint a vetítést, melyet már korábban is láttam. Ez a szokásos, megszokott, de még nem unalmas menetrend. Afféle cinkos, "én ezt szoktam Chartresben csinálni" dolog. Most jobban sikerült, mert még volt elem és hely is a fényképezőgépben.

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország saumur doue la fontaine fontevraud montsoreau


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr193102882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása