Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napoleon (5) napóleon (1) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2012.03.11. 14:53 Brendel Mátyás

Magyarország-Franciaország, harmadszor kocsival

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Mivel úgy volt, hogy február végével lejár a szerződésem, ezért volt egy repülőjegyem haza. Mivel meghosszabbították a szerződést május végéig, ezért arra gondoltam, hogy kocsival jövök vissza. Három téli hónapra nem hoztam vissza a kocsit, három nyárira már inkább. Azt is látom továbbá, hogy nagyon sok cuccom van, melyeket kidobni ugyan nem akkora kár. de azért összességében mégiscsak van valami értékük.

Indulás előtt azért volt néhány gond, amelyből csak azt mondom el, amely az én hibám volt, nevezetesen, a GPS persze aznap mondta fel a szolgálatot (előtte nap még működött), és a számítógép nem volt nálam (azon van szoftvermásolat), tehát gyorsan vettem egy totál új GPS-t, amely egy céleszköz, ugyanúgy IGO 8 van benne, és bár kicsit nagyobb a képernyője, és tovább bírja az akkumulátora, de kicsit kevésbé fényes a kijelző, és főleg nem használható semmi másra. Ráadásul Európa térképekkel együtt vettem, tehát totál becsületes voltam, és egy magyar vállalkozást segítettem. Nem vagyok tehát hazaáruló. Bár looser dolognak tűnik, mert persze meg lehetett volna oldani a dolgot ingyen is, különösen pár nap alatt, de így tiszta a lelkiismeretem, és belefért a pénzügyi keretbe. 

Az odaút ugyebár egy sima repülőzés, nem egy nagy kaland, egyetlen említésre méltó dolog, hogy úgy szálltunk le, hogy Budapest felett haladtunk el, aztán elmentünk vagy Kecskemétig. Valószínűleg idő előtt érkeztünk oda, és ez volt a kiváró pálya. Máskor is ilyen kiváró pályán jártam Budapest felett. Lőttem egy ilyen fényképet, amelyből egy tőlem szokatlanul nemzetieskedő alkotást készítettem.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

A visszaút része Ausztriában nem érdekes, mert végig az autópályán mentem, vettem matricát. Úgy húztam el a melki kolostor mellett, ahogy annak rendje.:) Végre megint kocsiban, megint úton Franciaországba! Ismerős, megszokott helyzet, amelyet szeretek.

Nem volt időm, estig Münchenig el kellett jutni, és a GPS-es galiba miatt későn indultam. Megemlítem, hogy arra számoltam korábbi tapasztalatokból, hogy Ausztriában olcsóbb lesz a benzin, hát nem. Persze Németországban még drágább volt, de ezek szerint Sopronnál tele kellett volna tankolni, és aztán Salzburgnál is. Utána meg Franciaországban, mert itt megint olcsóbb egy pár centtel. Nem sokkal, sajnos.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

München északnyugati részében volt egy elég olcsó hostelben szállásom. Ezügyben annyit érdemes tudni, hogy még itt is kellett fizetni pakolásért este 11-ig, ami azért elég durva. Jó, ki lehet bírni azt a pár eurót. Egyébként meg úgyis bementem a városba, és ott fizettem az idő nagy részét. 

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Kicsit körbenéztem a belvárosban. Egyszer már voltam Münchenben Bécsből egy üzleti látogatás miatt, de ebből semmire nem emlékszem. Szép a belváros, különösen a polgármesteri igen díszes épülete tetszett.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Aztán úgy dönöttem, hogy a Hofbra:u-ban vacsorázok, annyira nem drága, és ugyebár egyszer élünk, Münchenben legalábbis.:) Még egy sör is lecsúszott, a vezetés ellenére. Németországban ezt szabad. A baj az volt, hogy persze a korsók többsége literes, és az viszont már egyértelműen túl van a német határon is. Egyébként persze azzal is haza tudtam volna vezetni, csak lebukni nem akartam. Meg hát ha ez a szabály, akkor ez a szabály.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Az este miatt teljesen esetleges, hogy miről tudtam jó fényképet készíteni. De tetszett az Isar kapu is, és sok kis ház az Altstadtban.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Reggel azzal kezdtem, hogy visszamentem még egy körre. Nagyjából ugyanazt néztem meg, csak sokkal jobban lehetett fényképezni, és a Rathausba is be tudtam nézni. Találtam egy lépcsőházat, amely tökre olyan, mint Blois-ban Leonardo lépcsőháza. Van egy olyan túra is, amely a nácizmus müncheni kezdeteiről szól. Ezt azért hagytam ki, mert még sok idő lett volna, meg volt egy olyan érzésem a dologgal kapcsolatban, hogy most minek nézzek olyan dolgokat,a miben csak az az érdekes, hogy Hitlerhez kapcsolódik. Ez kicsit perverz hype-olás nem?

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Több időt nem töltöttem Münchenben, mert hátha még fogok én valahol itt élni, és akkor meg tudom én még nézni alaposabban. Münchenbe azért az ember sok okból visszatérhet az életben.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

A következő szállásom a Fekete Erdőben volt. Tudni kell, hogy Augsburgot, Ulmot, és a Fekete Erdőt is meglátogattam már egyszer. Volt néhány köztes látnivaló, amely nem jött be, csak a GPS-ben bejelöltem, mert útban voltak. Tetszik ez a a funkció az út mentén kereséssel, mert azért ha valami csak két kilométer, akkor meg lehet nézni, még ha csak egy dinoszauruszos múzeum, amelyben nem mentem be. 

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Ahol viszont érdemes volt megállni, az Tübingen. Itt még soha nem jártam. Nagyon klasszikus, régi egyetemi város. Itt élt Hölderlin, a német költészet első fontos alakja, akinek van múzeuma. Megnéztem pár euróért, hát az érdeklődésem szerint annyit is ért. Ugye nem vagyok kulturbunkó, de ezeknél a verseknél nekem az volt a benyomásom, hogy ma az ilyen verseket úgy küldenék vissza a kiadók, mint a huzat. Olyan verset írni,a mely rímel, és hát szép természeti képeket tartalmaz, nem kunszt, bármelyik fűzfapoéta meg tudja csinálni (értsd: én is). 

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Vettem egy könyvet Hermann Hesséről és Tübingenről, amely érdekes lehet. Hessét már sokkal inkább becsülöm, és ha rajta keresztül mesélnek Tübingenről, az érdekes lehet. Persze ezt a könyvet jó ideig nem fogom elolvasni, mert nincs nekem erre időm, félre van téve, aztán ki tudja, valaha elolvasom-e. Addig souvenir.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Namost Hesse élt Tübingenben, meg is találtam a házát (ehhez már kellett a könyv), de egy Calw nevű faluban született a Fekete erdő közepében, és ez útba is esett. Amúgy rá nem jöttem volna, mert eszembe nem jutott volna megnézni, hogy hol is született Hermann Hesse.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Calwba későn érkeztem, ott van egy múzeum, de az már be volt zárva. Ezt el is könyveltem, nem fért bele az útba. Egyébként abszolút filigrán kis falu, totál idilli, aki itt születik, nem csoda, hogy olyan elvarázsolt könyveket ír, mint Hesse. És az autóval végig lehetett menni kb. hússzal a kis utcákon, mert már alig volt forgalom. A múzeum mellett megtaláltam konkrétan azt a házat, ahol Hesse született. Bent van a  központban, de erősen kellett kérdezősködnöm, hogy megtaláljam.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Közben már erősen besötétedett, szóval kalandos volt az út a szerpentinen Bad Herrenalbba, ahol a következő szállás volt. Ez egy erősen felfuttatott fürdőváros. Jól néz ki, de erősen turisztikus minden. A szállás ára ennek ellenére szezonon kívül jó volt. És ez egy jó hotel volt.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

A visszaút kapcsán kicsit aggódtam amiatt, hogy nyári gumival fogok menni, mert nem érdemes téli gumira cserélni. Nyilván ki lehet bírni ezt az egy utat így. Igen ám, de a Fekete Erdő közepén voltam, és bár előtte héten ragyogó idő volt szerte Európában, azokban a napokban kicsit hidegebbre fordult, és pont azon az éjjelen jött egy hidegebb, esősebb, sőt, havasabb front. Reggel bemondták, hogy Frankfurtban tíz centi hó esett. 

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Ehhez képest nagyon szerencsém volt, hogy Bad Herrenalbban csak annyi esett, hogy a szélvédőn megmaradt, de mindenhol máshol elolvadt. Egy két fokkal hidegebb éjjel, és ott ragadtam volna. igaz, hóláncom volt, tehát nagyon nagy hóban meg azzal jutottam volna ki. A kettő között van egy vészes fokozat, amihez téli gumi kell. A baleset óta azonban igen óvatosan vezetek, és a három napos visszautat is azért tevreztem így, hogy ne legyen rohanás. A baleset ugyanis abból volt, hogy a követési távolságot nem tartottam be az autópályán. Most ugyan mentem száznyolcvannal is, de a követési távolságot nagyon megtartottam.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Baden Baden felé a hegyekben azért egy helyen havas volt a rét, közel jártam a lehetőségeim határához. Baden Badenben nem néztem meg semmit, még túl korán volt, és inkább jöttem tovább Franciaország felé. Így most már harmadszorra nem láttam a Brahms múzeumot. Igazából a többi dolgot már megnéztem.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Franciaországban be voltak jelölve megint az út mentén olyan dolgok, amelyek nem feltétlenül lennének nagyon érdekesek, de ha már arra járunk. Így láttam egy gólya menedékhelyet, de csak megnéztem a kertben a gólyákat, és jöttem el, annyira nem érdekes, és pár kilométernél nagyobb kitérőt nem is érdemelt.

Ismét francia földön voltam tehát, ismét autóval. Óh Carrefour benzinkutak, és kastélyok hazája!:)

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Saint Dizierben volt egy múzeum, amelyet nem is találtam a címén, de találtam egy másik épületet, amely nagyon érdekes volt.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Volt még bejelölve pár kastély, de ezek nem voltak nyitva. Sokat láttam tehát kívülről, de végül egyikbe se lehetett most bemenni. Ez csak akkor esett le nekem, de végül is nem volt baj, legfeljebb nem az éjjel közepén értem vissza.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Ugyanis egyben Franciaországban is költöztem, egy albérletet vettem ki, mert a hotel árát annyival megemelték, hogy az képtelenség volt. Egy kicsit megint rossz tapasztalatom volt az albérlet kereséssel. Bár most sok időm volt rá, a science accueil-t is ismertem, más lehetőségeket is találtam. Az egyik főbérlő akkor mondta le a szerződést, amikor szóban már megegyeztünk, és visszaküldte az aláírt szerződést. Hiba volt nem rögtön odamenni, és aláírni a szerződést.

Aus 2012.03.08.Hungary-France

Ugyanakkor az most már biztosnak látszott, hogy lehet találni albérletet, a science accueil-en kereztül, illetve a francia tudásommal akár önállóan is. Szerintem azzal se lenne gond, hogy van-e elég biztosítékom, mert most már sok éve itt dolgozok, a bankszámlámom elég pénz van.

Végül Gif sur Yvette-ben vettem ki egy albérletet. Nem is nagyon kértek semmit, megbíznak bennem. Elég korrektnek tűnik, jóval olcsóbb az eddig szállodánál, és sok másik albérletnél is. A gond eddig az, hogy a wifi persze akadozik. Kevés helyet láttam, ahol nem. És elég hideg van. De ez a tavasz előrehaladtával jobb lesz. Fénykép még nincs, mert azt napfényes időben szeretnék csinálni.

2 komment

Címkék: franciaország németország hermann hesse fekete erdő tübingen cawl


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr594309624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter2014 2012.05.29. 18:25:14

Érdekes útvonal. Strasbourg - Nancy nem lett volna szebb?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.06.12. 20:36:41

@ZF2: de, csak ott már voltam. Strassbourgot egyébként északról érintettem, csak nem mentem be.
süti beállítások módosítása