Île-de-France

Párizs mellett, Île-de-France-ban, Párizstól kicsit délre élek. A blog itteni életemről, utazásaimról, Franciaországról, de leginkább annak közepéről fog szólni.

Erre jártam

<

Hozzászólások

Címkék

19. század (1) afgán (1) aix en provence (1) albérlet (4) albert (1) albert kahn (1) aldebaran (1) alexandre (1) algírok (1) állatkert (1) amboise (3) ambopise (1) amiens (2) ampere (1) andernech (1) angers (1) anglia (13) antik (1) antikvitás (1) antoinette (1) antony (1) apátság (2) apokalipszis (1) apolló (1) aquitania (4) arch (1) archeológia (1) arc de triomphe (1) arena (1) aréna (1) arles (2) armstrong (1) arromanches (1) asterix (1) atomium (1) augsburg (1) august (1) augustus (1) ausztria (4) autó (1) autóbaleset (2) autópálya (1) auvers (2) avantgarde (1) avebury (1) avignon (1) azay le rideau (1) azincourt (1) ázsia (1) babaház (1) baden (1) balaton (1) baleset (1) balogh (1) baloldal (1) balzac (4) barbecue (1) barbizon (2) barcelona (2) barlang (3) barnaby (1) basel (1) bastille (3) baszkföld (1) bataille (1) bath (1) bayeaux tapestry (1) bayeux (2) bazoches (1) beauregard (1) beauvais (1) beethoven (1) béke (1) belgium (2) benjamin (1) bercy (1) bern (1) beynac (1) biarritz (1) bicikli (4) bigalle (1) big ben (1) bikaviadal (1) biron (1) blackwell (1) blois (2) bodeni tó (1) body (1) bois de boulogne (1) bonn (1) bor (1) bordeaux (2) bougival (1) bougon (1) boulder (1) boule (1) boulogne (1) bourget (1) bozen (1) break (1) breteuil (2) bridge (1) brie (1) brieve (1) brissac (1) brüsszel (1) buckingham (1) buddhizmus (1) bunker (1) bures (1) bures sur yvette (2) burgundia (1) buridan (1) bürokrácia (1) bűvészet (1) caen (1) cafe (1) cahmps du march (1) calais (3) calvados (1) cambridge (1) cannes (2) canterbury (2) cap (1) carnac (1) carnap (1) cavendish (1) cawl (1) cernuschi (1) cesane (1) chaalis (1) chambord (2) champagne (1) champs (2) champs elysees (1) chanteloup (1) chantilly (2) charleville (1) chartres (1) chateau (6) chateaubriand (1) chateau thierry (1) chatelette (1) chatenay malabry (1) chaumont (1) chenonceau (2) chenonceaux (1) cheverny (1) chevreuse (2) chinon (1) chopin (1) circus (1) citadella (1) citroen (1) clermont ferrand (1) clos (1) cnrs (1) college (1) colmar (1) combray (1) compiegne (1) comte (2) conciergerie (2) concorde (3) condé (1) contador (1) cordeliers (1) cork (1) cornwall (1) cotterets (1) coubertin (1) countryside (1) courances (1) courson (1) couvertoriade (1) crecy (1) csaba (1) csata (2) csoki (1) cukkini (1) cyclop (2) cyrano (4) dachau (1) dali (1) dampierre (2) danton (1) dartmoor (1) dartmorr (1) darwin (1) debussy (1) deep purple (1) defense (2) delacroix (1) descartes (2) detektálása (1) deux (1) de sade (1) diadalív (3) diderot (2) dijon (1) dolmen (2) dordogne (2) dorsay (1) doue la fontaine (1) dourdan (1) dover (2) down (1) downing (1) drago (1) drake (1) dublin (1) dumas (3) duna forrás (1) dunkerque (1) dupin (1) ecouen (1) éden (1) édeskömény (2) eglise (1) egyetem (1) eiffel (2) eiffel torony (1) elseje (1) első világháború (1) elysees (3) ep (1) erdő (2) eresis (1) ermenonville (1) érzések (1) essone (1) étel (2) etióp (1) etoile (2) etretat (2) étterem (2) etudiante (1) eu (2) európa (1) fallenfest (1) falu (1) falzett (1) fanfan (1) fecamp (1) feiburg (1) fekete erdő (2) felvonulás (1) ferenc (2) ferte milon (1) festészet (1) festmények (1) fésüskagyló (1) fesztivál (1) fleur (1) fleville (1) foch (1) fontainebleau (4) fontevraud (1) ford (1) forddal nyaralok (11) forradalom (1) fort (2) fort boyard (1) fouauet (1) frabciaország (1) francia (5) franciaország (130) franciszág (1) francois (1) franiaország (1) frankfurt (1) franklin (1) frehel (1) freiburg (1) fürdő (1) gaillard (1) galéria (2) galériák (1) galway (1) gambetta (1) gare de lest (1) gaudi (1) gejzír (1) genf (1) geocaching (6) gépi tanulás (1) gherkin (2) gien (2) gif (2) giverny (2) globe (1) go (3) goethe (1) gombászás (1) gördeszka (1) görkorcsolya (1) görkori (1) grande (1) grimbergen (1) guarande (1) guimet (1) györgy (1) hadtörténeti (1) hall (1) hamurappi (1) handel (1) hang (1) harcsa (1) hastings (1) házibuli (1) heidelberg (1) héja (1) hendrix (1) henner (1) henrik (1) hermann hesse (1) heurt (1) híd (1) hindu (1) (3) holbach (1) homok (1) homoszexuális (1) hugo (2) humanite (1) hyde (2) if (1) illiers (1) impresszionizmus (3) innsbruck (1) intersí (1) invalidusok (1) írország (2) jackson (1) jakobinus (1) janzenizmus (1) japán (2) jaques (1) jardin du luxembourg (1) játék (1) javítás (1) josephine (1) jules (1) július 14 (1) kagyló (1) kampány (1) kápolna (1) karnevál (1) kastély (13) katakombák (1) katedrális (1) kazamata (1) kelták (2) kensington (1) kert (3) kiállítás (1) kínai (1) király (1) királysírok (1) klub (3) koblenz (1) komp (1) könyv (1) korona (1) középkor (1) krémleves (1) krumpli (1) kumato (1) kutatás (1) lac du barrage grandval (1) lafayette (1) lajos (5) lance (1) lands end (1) langeais (1) latte (1) lausanne (1) la fontaine (1) la manche (2) la rochelle (1) la turbie (1) leonardo da vinci (2) le bourget (1) le braun (1) le mans (1) le marais (1) le notre (1) le riveau (1) lichtenstein (1) limerick (1) limsi (3) lin (1) linz (2) locke (1) loire (3) london (3) louvre (2) lovak (1) lri (2) luce (1) lucerne (1) luneville (1) lutece (2) luxemburg (1) luynes (1) luzern (1) madeleine (2) magots (1) magyarország (3) mainz (1) maisons laffitte (1) május (1) mandir (1) mandulakagyló (1) marais (2) maraton (1) marcel (1) marie (1) márki (1) marly (2) marmolada (1) marriott (1) mars (1) marseille (1) masions laffitte (1) massy (2) mecset (2) meleg (1) melegfelvonulás (1) menhir (1) meran (1) merano (1) meridián (1) mérő (1) metallica (1) metronóm (1) metz (1) meudon (1) millau (2) milly (1) milly-la-foret (1) mily-la-foret (1) minack (1) mini európa (1) mogo (2) molay (1) monaco (1) mondsee (1) monet (2) monmartre (1) monnet (1) montargis (1) montelimar (1) montesquieu (1) monte carlo (1) montgolfier (1) montmartre (2) montparnasse (1) montreaux (1) montsoreau (1) mont saint michel (1) monument (1) moreau (1) morvan (1) moussais (1) műhold (1) münchen (1) musee (2) musee moyen age (1) mutatványosok (1) múzeum (7) nancy (2) nantes (2) napóleon (1) napoleon (5) navacelles (2) negyed (1) németország (9) neptun (1) neuchatel (1) neuschwanstein (1) nevers (1) nimes (1) noire (1) normandia (2) normann (1) notre dame (3) nürnberg (2) nyelvlecke (1) nyelvtanulás (1) olaszország (3) omaha beach (1) opera (1) orange (1) orangerie (1) óriás (1) óriásharcsa (1) orleans (2) orsay (3) ötzi (1) oxford (2) paela (1) pál (1) palais royal (1) palaseau (1) pálma (1) pantomim (1) paprika (1) parade (1) paradicsom (1) parc (1) parc citroen (1) paris (1) párizs (53) park (4) parlament (1) partraszállás (2) pascal (2) passau (2) passy (1) pasta (1) pegasus (1) pellegrino (1) percebe (1) pere lachaise (1) pernod (1) petanue (1) petit palais (1) picasso (1) piccadilly (1) pierrefonds (2) plage (1) plaza (1) plázs (1) plymouth (1) poitiersi (1) pokolgép (1) polip (1) pompadour (2) pompidou (3) póni (1) pont du gard (1) porthcurno (1) port royal des champs (1) pride (1) procope (1) project (1) proust (1) provins (1) puy saint vincent (1) quai de branly (1) quartier latin (1) rabelais (1) racin (2) racine (2) rajna (1) reading (1) recept (2) regensburg (2) reims (1) remy (1) renault (1) rendőrség (1) reneszánsz (1) rennes (1) repülőgép (1) rimbaud (1) robespiere (1) robot (1) robotics (1) rochester (1) rodin (2) roland garros (1) rómaiak (1) romantika (1) roquefort (1) rostand (1) rouen (2) rousseau (2) royal (1) rózsa vonal (1) rueil malmaison (1) sache (1) saclay (1) sagrada familia (1) saint chapelle (1) saint cloud (1) saint denis (1) saint germain en laye (2) saint hyppolite du fort (1) saint jean beauregard (1) saint laurent le minier (1) saint malo (1) saint michael (1) saint nazaire (1) saint tropez (1) salem (1) sarkozy (1) saumur (1) sceaux (2) schaffhausen (1) schloss ambras (1) selyem (1) seully (1) sevres (1) shakespeare (1) shakespeare and company (2) shogi (1) sívakáció (1) snowboard (2) soleil (1) sólepárlás (1) sophie marceau (3) sorbone (1) sorbonne (1) southwark (1) spanyolország (3) stonehenge (2) strasbourg (2) strassburg (1) street (1) sully (1) svájc (3) svm (1) swaminarayan (1) szabadság (1) szafari (1) szent johanna (1) szerelem (1) sziget (1) szilveszter (1) színház (1) szinkrotron (1) szobor (1) szökőkűt (1) szökőkutak (1) szónok (1) sztrájk (1) tangó (1) társasozás (1) tavistock (1) tél (1) templom (1) tenger (1) tengeri sün (1) tengerpart (1) terror (1) tészta (1) thiepval (1) thoiry (1) todt (1) tolvaj (1) tor (2) torony (1) torreádor (1) total (1) toulon (1) touluse lautrec (1) tour (1) tourelles (1) tours (5) tour de france (2) tower (2) trianon (2) trier (1) trinity (2) trockista (1) tübingen (1) tudomány (1) tuileriák (3) tumulus (1) tüntetés (1) turgenyev (1) tűzijátek (1) újév (1) ulis (1) ulm (1) űrhajó (1) ussis (1) utcai (1) üvegtigris (1) vadászrepülő (1) vaduz (1) választások (2) valencay (1) valencia (1) van gogh (3) vár (1) varennes (1) vaux le vicomte (1) velib (1) vendome (2) verdun (1) verlaine (1) verne (1) vernon (1) vernonnet (1) versailles (5) verseny (2) vichy (1) victor (2) viktor (1) világháború (1) villandry (1) villers (1) vincennes (3) vincent van gogh (1) virty (1) vitre (1) vízesés (1) voltaire (2) vosges (2) waterloo (1) wellington (1) westmister (1) windsor (2) wittgenstein (1) woodhenge (1) woody allen (1) zene (1) zenészek (1) zsidó (1) Címkefelhő

Linkblog

2010.05.28. 11:19 Brendel Mátyás

Nantes-tól La Rochelle-ig (kis kitérővel a neolitikumba)

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Vasárnap reggel mentem be Nantes-ba először. Ez így szerencsés volt, mert ott még vasárnp is fizetős lett volna a parkolás, de olyan korán mentem be, hogy akkor még nem, illetve nem is volt gond a parkolással. A katedrális terén parkoltam le, de meg kell, hogy mondjam, egész hétvégén nem voltam egyetlen templomban sem.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Az emberek turistaként sokszor mennek templomba, mivel sok helyen nincs más, amit meg lehet nézni, a templom meg annyira kézenfekvő. Hát én inkább csak az érdekesebb templomokba szoktam bemenni, és ha van más is, akkor kihagyom, mint most is.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Természetesen Nantes-nak is van egy vára, amely nyilván a Loire-t ellenőrizte anno, és emiatt lett a városnak jelentősége. Szép, erődszerű várkastély. Mivel korán volt, nem tudtam bemenni sajnos. Utána elmentem a Jules Verne múzeumba, hiszen Verne Nantes-ban született. Eredetileg ez volt a látnivalók között a legelső prioritás, de közben átterveztem a dolgot. Láttam egy Verne múzeumot Amiens-ben, és ez nem ígérkezett jobbnak. Valóban, egy aranyos kis múzeum volt, de Amiens után a külseje volt csak érdekes, nem gondolom, hogy bent lett volna bármi érdekes. Mivel tízkor nyitott, várni óriási késés lett volna, biztosan nem tudtam volna megnézni mindazt, amit terveztem.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Érdekes módon, mind Amiens-ben, mint Nantes-ban van egy nagyobb ház, egy öreg felhőkarcoló, és egyetlen ilyen, a város közepén. Mintha mindkét helynek tényleg a 19. században lett volna a fénykora, és ez meglátszódna a város építészetén is. Nincsenek nagyobb, modernebb felhőkarcolók a központban.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

A Verne múzeum közelében találtam egy kis utcában egy két falfestményt, amely francia menekültektől szólt, akiket Kanadából kitoloncoltak az angolok, majd Luisianába mentek. Még nem néztem utána, de elég csúnya történetnek tűnik, hiszen miért ne fogadhatták volna be őket a franciák? A kép arra emlékezett, hogy közben Nantes-ban telepedtek le, és innen indultak el, azokról a partokról, ahol a múzeum is van. "Acadian" néven nevezik őket.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Az első számú prioritássá a nap folyamán Carnac lépett. Bár ezen is gondolkodtam egy kicsit, hiszen nemsokára megyek Cornwallba barátaimmal, és ott is lesznek kelta kövek, a Stonehenge-t pedig már láttam. Carnac egyébként is több, mint száz kilométer autózás volt észak felé. De azért elindultam.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Szerencsére végig autópálya (national route) megy, így jól haladtam. Egy helyen volt egy olyan híd (Pont Morbihan) , hogy amikor átmentem, leesett az állam. Sajnos ezeken a hidakon nincs megálló, leállósáv sem. Erre nem gondolnak. Nem csak a Kőröshegyi hídon nincs, máshol sincs.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

De szerencsém volt, mert közvetlenül a híd után volt egy pihenő, ahonnan egész jól meg lehetett nézni a hidat. Sőt, fel lehetett menni rá gyalog. A specialitás ugyanis az volt, hogy a híd tartószerkezetébe beleépítettek egy gyaloghidat. Két oldalra két lépcsőt. Sajnos arra megint nem gondoltak, hogy középen át lehessen menni, így kétszer kellett nekifogni.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Azért kellett kétszer, mert egyik oldalon sok jachtot láttam, a másik oldalon meg egy nagyon is impozáns másik híd volt. Utólag kiderült, hogy az alatt még több jacht van, úgyhogy ez volt a jobb oldal. Na mindegy. Aztán még lekaptam pár képet, amikor egy pár hajó éppen át ment a híd alatt. Utána nosza, tovább!

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Bretagne gránitos, szárazabb vidék. Persze sokat esik az eső, csak a növényzet kopár. Megjelennek a fenyők, de még vegyesek az erdők. Carnacban talán azért is maradt meg ennyi kő, mert körbe van véve erdővel. Tisztára olyan, mint Berlin mellett az a vidék, ahova jártunk gyerekkoromban. Roter See.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Carnacba hátulról, erdőn keresztül érkeztem, kempingek, tanyák, lovak között, az első benyomásom az volt, hogy "de arnayos ez a pár kő itt", üdítő színfolt. Az állókövek (menhir) sorokban helyezkednek el, a sorok pedig mezőkön. Ezekből több is van, és "alignment"-nek nevezik őket. Én a Kerlescant láttam meg először. Az alignmentek körbe vannak zárva, de elég jól meg lehet nézni őket. Aki be akar menni, az befizethet túrákra, de nem sok értelmét láttam, inkább mentem a saját fejem után. Úgyis sietek.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Carnacba autó nélül elég nehéz volna eljutni, de a gyors "tárlatvezetésben" is segített. Több helyen megálltam, és közben autókáztam. Nagy forgalom, dugó nem volt, parkolni mindenhol tudtam.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

A Kerlescan végén van a Giant Manio, amihez gyalog el kell menni egy földúton egy darabot. Bepárásodott a kamerám, de a képeken ez nem látszik meg. És elmúlt. Huh. A mezők mellett több helyen jó térkép van, amin kinéztem magamnak, hogy érdemes megnéznem egy dolment.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

A Wikipédia is megnevezi, a Kercado dolmen az, amely különleges. De megtalálni nem olyan könnyű. Az ember egy árkokkal és fasorral övezett, romantikus kis úton érkezik egy helyre, ahol kápolna, étterem és falak vannak. A bejáratot meg lehet találni, és becsületkassza van. Két eurót bedobtam. Van még egy víztorony is ott.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Sokszor hallottam, hogy bezzeg a középkorban, az ókorban milyen fantasztikus dolgokat építettek. Azt gondolom, hogy ma sokkal nagyobb, fantasztikusabb épületeket tudunk emelni. Tudnánk templomokat és dolmeneket is, csak minek. Az embert a régi, eredeti dolmenek érdeklik, és a modern felhőkarcolók, meg más dolgok. A zőjaktól azt várjuk, hogy hatalmasok, érdekesek legyenek. És azok is. A régiek meg kisebbek, de ezek az eredetiek.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

A falak közötti bejárat maga is romantikus, és a dolmen végül az erdőben van. A dolmen egy sírhely, melyet sziklákból emeltek, majd földet hánytak rájuk. Legtöbbször a föld lekopik, mint például a Kermario sarkán lévő dolmenről.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Ilyen formában ismerjük őket, és látványosabbak is. De a Kercado eredeti, földdel fedett állapotban van. A tetején egy menhir, és a keleti irányban is van egy. Bár én ezt inkább délinek tippeltem.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

A Kermario mezőn van egy kilátó torony, ahova fel lehet menni, és lehet látni az egész mezőt. Itt a növények érdekesek, szép "kórószerű" virágok sorakoznak a kövek között. És házak is. Meglepő, ahogy találunk itt házakat. Ezek szerint évezredekig itt éltek emberek a kövek között.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Engem leginkább az érdekelne, hogy ezek az emberek mit gondoltak. Gondolhatták, mik ezek a kövek, de pontosan még sem tudták. Félhettek. Vagy romantikusan tekinthettek vissza. Szentimentálisan. Bizonyára volt ilyen is, olyan is. Az is érdekelne, hogy hány ilyen menhir és dolmen pusztult el, és mi volt a sorsa. Amelyik megmenekült, az pontosan miért, hogyan? Mikor akarták lerombolni őket? Ki mentett meg egyet-egyet, és hogyan? Miért?

De 2010.05.23.nantes-larochelle

A Kermario másik végén van egy jó parkoló, ahol árnyékos helyet találtam. Itt sok család piknikezett a fenyők között. Gyerekek játszottak a sziklán, és én is ott ettem meg az ebédem. Az ember itt elábrándozhat, hogy ezek a kelták itt vadásztak, halásztak, és itt éltek hevenyészett, durva fakunyhóikban. Ahogy Asterix meg Obeliszk. :) Persze, az abszolút nem hiteles, szóval valahogy máshogy, de több ezer éve. Itt rohangásztak emberek, férfiak, nők, a maguk vágyaival, álmaikkal. És most már nincsenek sehol. Csak a táj az, ami most is ugyanolyan szép, és a kövek, amik megmaradtak.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Biztos nem gondolták volna, hogy a köveket "azért" emelik, hogy majdan egy turistabolt gazdagodjon azon, hogy idejön a sok ember, és csak-csak vesz egy-két szuvenyirt.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

A menhirek után jött a tengerpart. A kőmező azért Carnac peremén helyezkedik el, még ha vannak is házak a közelben, és közöttük. A falu másik része viszont teljesen szokásos tengerparti üdülőhely: beach, hotelek, jól kinéző házak. Még pálmák is a kertekben. Annyira ugye nem vagyunk délen, de elég meleg tud lenni. A víz gyönyörű, kék. Kicsit hideg tud lenni, különösen beljebb, de meg lehet szokni. Fürödtem én már durvább helyeken is. Mivel egyedül voltam, a ruhámat úgyis mindig figyeltem, és hát a kamera is ott volt.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Carnac-kal azért sok elment a napból, erőltetett menetben mehettem már csak La Rochelle-be, ami elgé messze volt még onnan. Megálltam Guerande-ban, mert a francia tanárom mesélte, hogy itt só termelnek, és érdekes. Hatra érkeztem, még az ajándékbolt nyitva volt, és visszajött egy turistabusz, de én nem mentem. Erre már nem volt időm. Meg szrintem késő is volt már hozzá. Nem baj, olyan szörnyen sokat em tudnak hozzátenni a látványhoz. Egyébként máshol is láttam ilyen sós medencéket, de itt van a legtöbb.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Saint Nazaire teljesen kimaradt, csak a hídnál álltam meg. Északról nézve gigantikus a látvány. A hídon megint nincs megálló (nesze neked Kőröshegyi híd!), pedig impozáns a látvány: apály van, és a tenger teljesen visszahúzódott. Nagy, agyagos felületek rajzolódnak ki, érdekes mintákkal. Két oldalt két város, középen a Loire, ami itt már inkább öböl, mint folyó.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

La Rochelle még messze volt innen. És nem is volt jó az autópálya. A national route szaggatottan volt kétsávos. A GPS tudott egy rövidebb utat, de gyanús volt, mentem a táblák után. Szerintem a GPS bevitt volna a susnyásba, és a végén hosszabb lett volna. Egy helyen a kétpályás részen szembe jött egy autó. Később megértettem: igen, a következő körforgalom kicsit komplikált volt.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

A szállásom nem is La Rochelle-ben volt, hanem Angoulins-ban, ami még délebbre van. Az autópályán mondjuk szépen kikerültem a várost, de izgultam, odeérek-e sötétedésre. Éppen sikerült. A hotel helyett a tengerpartra mentem, hogy megnézzem a napnyugtát. Egy csúnya, mocsaras részen kellett gyalog átvágnom. Atzán valódi strandra értem, de az apály még mindig nagy volt, és nem igazán volt szép a tengerpart.

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Este hányinger jött rám, arra gondoltam, hogy az autóban megromlott az étel, vagy az egyik vécén fertőzést kaptam, mert nem lehetett kezet mosni. Meg arra, hogy grapefruit lét ittam, ami nem is volt hideg, csak meglepődött a gyomrom. De a hányás nem akart abbamaradni a grapefruitlé után sem. Sétáltam. Lefekdödtem, émelyegtem.

Nyilvánvalóan napszúrást kaptam, és aggüdtam, mi lesz másnap. Hiszen ugyanolyan meleg vár rá, és ugyanolyan sok program. Az utolsó napomat vajn teljesen elrontja a napszúrás?

De 2010.05.23.nantes-larochelle

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország nantes saint nazaire dolmen sólepárlás carnac menhir guarande


A bejegyzés trackback címe:

https://ile-de-france.blog.hu/api/trackback/id/tr502037599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása